Huawei: Ahoj, tady Jarda. Jarda Jágr

30. 7. 2015Case studies

Léto 2014. Slunce pražilo do oken, ozývalo se jen tiché ťukání kláves a v kanceláři panoval nezvyklý klid. Blížil se deadline. Accounti vracející se z meetingů už ve dveřích cítili to napětí a neozval se ani hlásek. Dokud se z meetingu nevrátil i Kužel: „Ty vole, yes! Budeme dělat s Jágrem!“ Toho dne už jsme žádnou práci neudělali.

Když za vámi stojí hokejová rodina, ty konverze tam prostě padají jako góly s Ovečkinem na ledě. Nebudeme si nic nalhávat – kampaně s Jardou se tak trochu dělají samy. Tak trochu.

Naším úkolem bylo vytvořit integrovanou komunikační kampaň pro mobilní telefony Huawei Ascend P7 a G6 propojující digitální a social PR aspekty. Byly to celkem tři brainstormingy, které nás nakonec dovedly k Jardově tajné identitě agenta. Agenta, jehož úkolem se stalo dostat z českého a slovenského národa to nejlepší a z několika stovek uchazečů vykřesat, co se v nich skrývá. Vycvičit nové agenty.

Soutěžícím v kampani Jarda zadával speciální úkoly, které odpovídaly jeho vlastním lidským hodnotám – tvrdá práce, optimismus, týmový duch, motivace, kamarádství a další. Nezadával je ale pouze na vaší obrazovce. Pokud jste při registraci uvedli své telefonní číslo, během několika hodin vám zavolalo neznámé číslo s koncovkou 007 a do ticha se ozvalo:

„Ahoj, tady Jarda. Jarda Jágr. Mám pro tebe speciální úkol…“

Účastníci začali nahrávat fotky zachycující, jak plní zadané úkoly. Jen ti nejlepší a nejrychlejší mohli vyhrát. Díky řadě doplňkových aktivit, jako byla třeba spolupráce s bloggery a opinion leadery, eventy v obchodních centrech s hosteskami či masivní aktivita na sociálních sítích, se nám podařilo velmi slušně zaplavit Facebook i další sítě.

jarda

kampaň s Jardou Jágrem

Asi vás příliš nepřekvapí, že nejjasnějším závěrem spolupráce s celebritou Jardova kalibru (a vhodné cílové skupině) byly ceny za proklik i za konverzi padající jako kámen.

Místo 350 tisíc plánovaných unikátních návštěv microsite (a to značně odvážně plánovaných) jsme dosáhli 475 tisíc návštěv a získali jsme přes 68 tisíc nových fanoušků facebookové stránky Huawei Device CZ / SK.

I díky této kampani se Česká republika a Slovensko drží na naprosté prodejní špičce této značky ze všech zemí střední, východní i severní Evropy. Naše dvě země jsou tak součástí tří nejdůležitějších evropských trhů, do kterých smartphony Huawei vstupují.

A pro Huawei, pro fanoušky i pro nás to naštěstí nebyla poslední kampaň, ve které se Jarda Jágr objeví. Letos v květnu předával vítězům „Hokejového kvízu“ chytré mobilní telefony Huawei G7 a mluvil o mistrovství světa i své budoucnosti. A další kampaň s číslem 68 v hlavní roli je možná už za rohem.

S onlajnem si hraje už 10 let. Začínal jako webdesigner s nadšením pro copywriting, ale prošel si řadu dalších oborů v digitálu, aby zakotvil jako webový analytik a specialista na sociální média. V roce 2010 začal spolupracovat s agenturou Inspiro, kde působí jako Senior Online Strategist. A občas si odskočí, aby na volné noze konzultoval weby.

Komentáře