11 nejčastějších důvodů, proč mají vaše reklamy malý výkon

19. 2. 2016Návody

Rozhodli jste se inzerovat na Facebooku, spustili reklamy, ale výkon se nedostavil? Nemusí to nutně znamenat, že Facebook není pro váš podnik vhodný. Možná jste jen narazili na jednu z následujících chyb. 

Reklamy se neobrazují, anebo se zobrazují málo

Asi jeden z nejběžnějších problémů. Vytvořili jste reklamu, schválení proběhlo, ale už je to pár hodin a všude nulové hodnoty. Prvně, Facebooku trvá 12 až 24 hodin od schválení reklamy, než začne ukazovat první data, takže možná ještě chvíli počkejte. Pokud je to však už několik dní, co se reklama nepohnula, problém bude jinde.

Malý rozpočet 

Chcete do reklamy pro začátek investovat jen pár korun? Pokud máte specifické cílení a k němu rozpočet 200 Kč, je možné, že se reklama vůběc nerozjede. Nedostane totiž žádnou šanci mezi ostatními inzerenty. Zkuste trochu peněz přihodit a sledovat, jak si reklama povede. Rozpočet jste navýšili a pořád nic? Zkontrolujte si datum, možná máte rozpočet 500 Kč rozložený na dva měsíce. Dobu zkraťte nebo zkuste nastavit denní rozpočet pro lepší hlídání útraty.

Nízký bid

Spolu s nízkým rozpočtem zkontrolujte i nastavený bid. Pokud máte účet v korunách a chcete cenu za klik 0,09 Kč, reklama nemá šanci se za takových podmínek rozjet.

Reklamy se zobrazují, ale nikdo na ně nekliká

Špatná forma sdělení

Vágní, dlouhý popis produktu (nebo služby, webu a podobně) nikoho ve scrolování News Feedem nezastaví. Deset vykřičníků sice nedoporučujeme, klidně ale přidejte emoticony a sem tam velká písmena s výzvou k akci, jako třeba:

Líbí se vám? Právě teď s dopravou ZDARMA.

Využijte časově omezených SLEV. Pouze do xx.xx.2016.

qwww

Nekvalitní banner

Dohromady s textem nezapomeňte na kvalitní obrázek. Zkontrolujte správnou velikost nahrané fotografie, nemusí se totiž při špatném formátu zobrazovat celá. Celá kreativa (text+banner) by navíc měla jasně propagovat to, co uživatel na webu najde.

Spousta kliků a žádná nebo malá akce

Utrácíte, lidé klikají na reklamu, ale výkon, transakce nebo přeplatitelé nikde?

Široké cílení

Cílit se vždy snažte na co nejrelevantnější skupiny lidí. Při cílení typu „všechny ženy 18-65 v ČR“ se možná dostanete na spoustu kliků, ale cílová skupina je tak široká, že s největší pravděpodobností oslovujete vysoké procento těch, které to vůbec nezajímá, ale na reklamu z nějakého důvodu klikli. Zkuste přidat alespoň zájmy, ideálně průnik zájmů, nebo ještě lépe Custom Audiences, Website Custom Audiences či Lookalike Audiences.

Landing page

Reklamu jste si vypiplali, kliků přibývá, návštěvnost roste, ale konverze nikde? A víte, kam vlastně zákazníky posíláte? Nemá cenu je všechny hnát na hlavní stránku webu, pokud si pak váš výrobek musí složitě hledat v některé z kategorií (většinou se však do hledání ani nepustí).

A propagujete to, co nabízíte? Je docela možné, že jste svojí reklamou v potenciálním kupci vyvolali představy, které se po prokliku ukázaly jako klamavé. Při prokliku na cílovou webovou stránku musí být uživateli jasné, co má udělat. Ani tady nezapomeňte zřetelně komunikovat výzvu k akci.

fblp

Chybějící zákaznická podpora

Že to nemá s výkonem Facebook reklamy nic společného? Bohužel stejně jako zmatená landing page i nezodpovězený e-mail není pro případného zákazníka dobrým znamením. Zkontrolujte si, zda máte funkční kontaktní údaje. Další chyba zákaznické podpory spočívá v nesledování komentářů pod reklamou.

Spustili jste reklamu, má dosah i kliky. Kontrolujete ale, zda jsou pod ní i komentáře? Možná vám unikají stížnosti nebo se lidé proklikli na neexistující či nefunkční stránku, napsali komentář pod reklamu, ale zůstali bez odezvy. Vy tak posíláte uživatele neznámo kam a ani o tom nevíte. Často rovnou pod reklamu píší dotazy ohledně zboží. Využijte toho a odpovídejte.

Nevyužíváte remarketing

Většina lidí po prvním prokliku nenakoupí. Je to úplně normální, chtějí si nákup rozmyslet, porovnat nabídky na internetu a podobně. Pokud jste však zákazníka zaujali a on na vaši reklamu klikl, byla by škoda ho teď ztratit. To, že uživatel napoprvé nenakoupil nebo se nezaregistroval, ještě nemusí nutně znamenat, že nemá zájem. Nenechte si jej zbytečně utéct jen proto, že jste se mu nepřipomněli.

Zatímco první reklama by měla vzbudit zájem, druhá už bude cílit na uživatele, kteří se již s nabídkou seznámili. Tady může být text konkrétnější s jasnou výzvou k akci (call to action – nakupte, zaregistrujte se, stáhněte si a podobně).

Na remarketing využijete nejlépe Custom Audiences a Website Custom Audiences.

Vzrostla cena za klik

Frekvence (četnost) 

Skvěle fungující reklamě najednou klesl výkon? Možná se už vyčerpal její potenciál, proto raději zkontrolujte frekvenci. Pokud je vyšší než Facebookem doporučovaný průměr 3-4, je docela možné, že už reklamu zobrazujete stejným uživatelům stále dokola. Zkuste vyloučit návštěvníky posledních několika dní, nakupující, e-mail list a podobně.

frekvence

Co dalšího může tížit výkon vašich reklam?

Špatně nasazený pixel

Spustili jste remarketingovou kampaň, ale publikum nefunguje podle očekávání? Zkuste zkontrolovat pixely, třeba se špatně nahrávají, vložili jste nesprávnou URL adresu anebo ji máte ve špatném formátu. Pro kontrolu využijte pixel helper, veškeré chybové hlášky najdete v tomto odkazu.

Netestujete

Spustili jste reklamu a došli jste k závěru, že zkrátka nefungovala. Vypnete ji a zkusíte nastavit další, aniž byste věděli, proč nefungovala ta předchozí. Je jasné, že něco děláte špatně, ovšem nebudete vědět co, dokud to neotestujete.

Máte jiné zkušenosti? O další tipy se s námi podělte v komentářích.

Pro Newsfeed.cz pracuji jako redaktorka. Píšu především o tom, jak se na
Facebooku vyznat z pozice marketéra a zadavatele reklamy. Do svých
návodů často aplikuji své zkušenosti, které jsem jako PPC specialista
nasbírala v ROI Hunter. Svůj zájem o marketing na Facebooku se snažím co nejlépe předat i vám.

Komentáře