2GIS Praha – Jak je důležitá kreativa pro stažení aplikace

12. 7. 2017Case studies

Při propagaci mobilních aplikací v prostředí Facebooku závisí váš úspěch na mnoha faktorech. Jedním z těch nejdůležitějších faktorů je kreativa. Podívejte se s námi, jak jsme společně s aplikací 2GIS Praha a hraním si s kreativou dospěli v roce 2016 až k trojnásobnému konverzního poměru, a naučte se, jak toho můžete dosáhnout již na samém začátku.

Při tvorbě kampaní s cílem instalace aplikací vždy doporučujeme vytvořit grafiku šitou na míru dané aplikace. Jednotlivé rady pro co možná nejlepší kreativu najdete právě v tomto článku. Když pomineme všechny technické požadavky pro správnou funkčnost app installs kampaní, bývá právě grafika obvykle na začátku propagace tím největším problémem.

Co kampaň v kostce přinesla:

  • 3,5x vyšší konverzní poměr
  • O 40 % nižší cenu za instalaci aplikace

Výchozí situace

2GIS slouží jako informační systém s mapou města. Nabízí úplné a aktuální informace o 323 městech v 9 zemích světa a Praha není výjimkou. Kromě webové verze nabízí ke stažení také mobilní aplikaci pro Android a iOS. Právě o rozšíření aplikace mezi obyvatele Prahy jsme se měli postarat u nás v Business Factory.

Jak jistě víte, pro vytvoření kampaně potřebujete kromě Facebook stránky a textu hlavně grafiku, protože ta je tím prvním a nejdůležitějším prvkem, kterého si uživatelé Facebooku všimnou a který rozhoduje o tom, jestli se na reklamě zastaví. Zde však byl problém. K dispozici jsme měli grafiku, která byla stejná jako pro offline propagaci na plakátech a billboardech. Bohužel Facebook je sociální síť, která má pro úspěch reklamy svá vlastní pravidla, a ve většině případů víme, že co funguje v offline reklamě, není vhodné pro svět internetu. To nejvíc platí právě o Facebooku.

O nevhodnosti grafiky jsme se přesvědčili hned v prvních dnech. Instalací bylo málo, konverzní poměr nízký a cena za instalaci dokonce dvojnásobná, než klient požadoval.

 

Mezitím jsme již spolu se společností 2GIS začali chystat grafiku novou. Ta byla vytvořena podle našich návrhů a doporučení na základě našich bohatých zkušeností s instalacemi aplikací přes reklamu na Facebooku.

Ukažte využití aplikace

Proč lidé na reklamu hodně klikali, ale málo a draze instalovali? Je to jednoduché. Pokud lidem již v prvotním okamžiku, kdy reklamu vidí, neukážete, jak vaši aplikaci můžou využít ve svém každodenním životě, výsledkem bude pouze to, že na vaši reklamu kliknou, přejdou do Play/App Store a zjistí, že to vlastně není aplikace, která by je zajímala a kterou by si chtěli nainstalovat. Výsledkem bude pouze to, že budou zklamaní a vrátí se zpět do prostředí Facebooku bez cílené instalace.

Zde tedy přichází naše doporučení: Vždy v reklamách s cílem stažení aplikace ukažte její reálné využití anebo její reálné funkce!

Může se to zdát logické, ale stále ve svých newsfeedech denně potkáváme reklamy na stažení aplikací, které jsou nejednoznačné a nerelevantní.

Spolu se společností 2GIS Praha jsme si přichystali novou verzi grafiky a textů, která okamžitě slavila úspěchy. Dvojnásobný konverzní poměr a o polovinu větší míra prokliku vedla k navýšení počtu instalací za mnohem nižší cenu. Stačilo přitom jen zapracovat náhledy z Play/App Store do podoby carousel reklamy. Kromě toho se zvýšilo i skóre relevance.

Storytelling prodává

Reálnou ukázkou aplikace to však nekončí, a to se týkalo i našeho případu. V oblasti práce s kreativou vždy doporučujeme pokročit ještě o jednu úroveň výše. Tento typ kreativy nazýváme storytelling a právě o to jsme se v případě 2GIS Praha snažili. Přemýšleli jsme, jak nejlépe v reklamě ukázat to, čím je aplikace jedinečná a čím může lidem, kteří si ji nainstalují, skutečně usnadnit život.

Přišli jsme hned se třemi verzemi příběhů, které jsme zprostředkovali opět přes carousel reklamu. Tento storytelling měl za následek až 3,5x vyšší konverzní poměr oproti původní podobě grafiky. Díky tomu jsme za mnohem menší rozpočet než na začátku získali 3,5x více instalací. Stačilo si přitom jen více pohrát s grafikou a vyzdvihnout v ní hlavní výhody aplikace.

Plyne z toho tedy ponaučení. Když ukážete, jak může vaše aplikace lidem doopravdy usnadnit/zpříjemnit život, existuje mnohem větší šance, že si ji po prokliku na reklamu i nainstalují.

Buďte efektivní již od začátku

Pomocí práce s kreativou jsme spolu s aplikací 2GIS Praha dosáhli zlepšení v konverzním poměru z původních 9,3 % na konečných 34,4 % (u iOS dokonce 40,6 %). Vy však po přečtení tohoto článku již víte, že můžete začít propagovat své aplikace ve Facebooku mnohem efektivněji a hlavně kreativněji již od prvního spuštění kampaní.

Je jen na vás, jakou vytvoříte grafiku. Avšak pokud chcete být úspěšní, doporučujeme vám následující:

  1. Ukažte využití aplikace – Nepoužívejte generické obrázky, radši využijte náhledů ze své aplikace.
  2. Ukažte, čím pomáháte – Sdělte potenciálním uživatelům, čím jim vaše aplikace usnadní/zpříjemní život.
  3. Nezapomeňte na výzvu k akci – Řekněte lidem, co mají po interakci s reklamou udělat („Instalujte zdarma!“, „Registrujte se v aplikaci!“).
  4. Testujte, testujte, testujte – Nebojte se zkoušet různé obrázky, texty, výzvy k akci. Jen tak zjistíte, co opravdu funguje.

Na závěr pro vás máme ještě jedno důležité doporučení: Nebojte se vyzkoušet všechny dostupné reklamní formáty!

Stále vidíme, že spousta inzerentů i v roce 2017 využívá pro propagaci svých aplikací pouze obrázky 1200×628 nebo čtvercové obrázky v carouselu. Přitom takové video je jedním z nejlepších možných způsobů, jak sdělit potenciálnímu zákazníkovi, co vaše aplikace umí a čím může obohatit jeho život. A že nevíte, jak takové video vytvořit? Proč nepoužít více obrázků dohromady a nevytvořit z nich zajímavou slideshow? Vždyť kreativitě se meze nekladou!

Už třetím rokem se v Business Factory starám o správu výkonnostních kampaní na Facebooku pro klienty ze všech koutů světa. Na starosti mám především kampaně na zahraničních trzích v oblasti dating a real money gambling. Když zrovna nepracuji, učím se nové jazyky, cestuji a snažím se poznávat svět.

Komentáře