5 tipů pro zlepšení výkonu videí (2. díl)

20. 12. 2015Návody

V minulém díle jsme vám přiblížili první pětici nástrojů, pomocí nichž lze zvednout úspěšnost vašich videí. Dnes vám naservírujeme druhou pětku, s níž se Facebook pochlubil v letošním roce.

1. Používejte tajná videa

Tento nástroj umožňuje nahrávat videa, která jsou přístupná pouze na přímé URL adrese. Jinak je na Facebooku nenajdete ani neuvidíte. Tajná videa se hodí, pokud je chcete z Facebooku embedovat na vaše webové stránky, aniž byste je na sociální síti museli zveřejnit. Tajné video přidáte stejným postupem jako obvykle. Kliknete na možnost Pokročilé, vyberete požadovanou možnost a URL pro video získáte následně na další obrazovce.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

2. Nastavte podobu distribuce ve Video Library

Nastavení distribuce videí vám opět snadno umožní Video Library. Nabídne vám přitom několik možností:

  • zakázat embedování třetí straně – video nebude možné embedovat nikde mimo Facebook
  • zveřejnit v News Feedu – video převezme z vaší stránky a zveřejní ho v News Feedu
  • sledovat a spravovat tajná videa – video se sice neobjeví na Timeline vaší stránky, ale můžete ho najít, sledovat a spravovat ve své Video Library
Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

3. Prozkoumejte Top videa

Víte, že v Page Insights existuje také sekce Top videa, kde uvidíte obsah s nejlepším výkonem v libovolném časovém horizontu? Po kliknutí na video se vám zobrazí podrobnější metriky, jako je například audience retention a engagement.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

4. Monitorujte graf retence

Retenční křivka pomáhá pochopit, v které části videa pozornost diváků upadá. To, že výraznější úpadek zaznamenáte hned na začátku, je zcela normální. Je to způsobené tím, že uživatelé pouze scrolují svým News Feedem. Pokud však značnější úbytek diváků objevíte v některém jiném bodě průběhu videa, podívejte se na obsah a snažte se zjistit, která část videa nemusí být pro diváky tak přitažlivá.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

5. Sledujte metriky engagementu

Jak velký zájem je o vaše video, naznačují lajky, komentáře a sdílení. Tento engagement je jakýmsi dodatečným signálem o názoru a vnímání publika. Proto se vyplatí sledovat tyto metriky, které vám pomohou pochopit, který druh obsahu přitahuje pozornost uživatelů a povzbuzuje je k akci.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře