6 tipů, jak vytvořit Facebook Notes, které zaujmou

30. 12. 2015Návody

Mají Facebook Notes ve vaší marketingové strategii čestné místo? Anebo hledáte nový způsob, jak oslovit cílové publikum pomocí kvalitního obsahu? Připravili jsme pro vás několik tipů, jak využít facebookové poznámky pro marketing a především jak díky nim upoutat pozornost.

Facebook Notes nejsou žádnou novinkou. Nedávno však dostaly zbrusu nový kabát, který v sobě spojuje atraktivitu i funkčnost.

Jak využít Notes pro marketing

Do poznámek můžete například shrnout váš poslední příspěvek na blogu a umístit do něj odkaz, který na vaši webovou stránku přivede návštěvníky. Anebo naopak – umístěte do blogového příspěvku odkaz na poznámku, která obsah blogu doplní. Notes jsou obecně skvělou součástí content marketingu, která umí přivést významný traffic, zintenzivnit sdílení a podobně.

Za pomoci poznámek můžete komunikovat se stávajícími i potenciálními zákazníky. Facebook Notes mohou být také rozšířeným popisem vaší firmy, produktů nebo služeb, které poskytujete. Jejich prostřednictvím můžete rovněž představit nový produkt nebo službu a prolinkovat je na příslušnou landing page na vašich webovkách.

Poznámky mohou dobře posloužit i jako zdroj informací pro fanoušky, že pořádáte zajímavou nebo důležitou akci. Můžete je také informovat o aktuální situaci nebo krizi, kterou vaše firma právě řeší.

A v neposlední řadě můžete v poznámkách sdílet podrobnosti, které doplní váš obsah nebo reklamy na Facebooku.

Jak vytvořit zajímavou poznámku

1. Napište chytlavý titulek

Co vás přesvědčí, abyste se v novinách začetli do určité zprávy? Titulek. Ten je alfou a omegou textu, protože pokud nezaujme na první pohled, máte prohráno. Myslete proto na to, že už titulek poznámky musí být podmanivý, chytlavý, musí přitáhnout pozornost a přesvědčit uživatele, aby se do vašeho příspěvku začetli. Zároveň by měl shrnovat a zrcadlit to, o čem poznámka pojednává. Může být kontroverzní, vtipný nebo třeba ve formě otázky, na kterou chce čtenář znát za každou cenu odpověď.

2. Myslete vizuálně

Úvodní obrázek vaší poznámky je jednou z prvních věcí, kterou fanoušci uvidí, jakmile budou projíždět News Feedem. Cover fotka by proto měla zaujmout na první pohled. Fotkami, obrázky nebo třeba infografikami můžete prošpikovat také celý text, vždy úměrně jeho účelu.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

3. Používejte formátování a styly

Souvislý, jednolitý text nikdo číst nechce. Atraktivní poznámky jsou ty, které jsou členěné do odstavců, které jsou oddělené mezititulky či samostatnými nadpisy, kde jsou některá slova nebo fráze zvýrazněné tučně, kurzívou nebo podtržením. Samozřejmostí jsou také odrážky a číslování. Aby byla poznámka aktivní, používejte symbol @ k umístění odkazů na jiné profily či stránky stejně, jako to děláte ve standardních příspěvcích. Facebook Notes nabízejí celou řadu způsobů formátování a stylů, nebojte se je využít.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

4. Zdůrazněte důležité citace

Citace jsou v textech populární. Na první pohled upozorňují na to, co je zajímavé a/nebo důležité, mohou vybízet k akci a tak dále. Citace mají v poznámkách odlišné formátování, díky kterému naruší jednolitost textu, a tím zaujmou na první pohled.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

5. Zapojte publikum

Využijte poznámky k rozpoutání diskuse s vašimi fanoušky. Tady se meze nekladou. Můžete je vybídnout, aby vám dali zpětnou vazbu k produktům nebo službám, zeptat se jich, jak se jim líbila právě proběhlá akce, kterou jste uspořádali a shrnuli v poznámce, poznat jejich názor na aktuální problematiku. Diskuse s fanoušky může být i zajímavým zdrojem pro náměty na další poznámky.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

6. Buďte kreativní

Experimentujte. Jen díky tomu přijdete na to, co nejlépe sedí vám i vašim fanouškům. Zjistíte, o co mají největší zájem, která témata je nejvíce zajímají, na jaké výzvy nejčastěji reagují, jaký styl formátování přitáhne jejich pozornost. Dávejte poznámkám také rozmanitou podobu. Neomezujte se pouze na prostá sdělení, uživatele potěší například fotoreportáže z akce, osobní dopisy adresované fanouškům, rozhovory se zajímavými osobnostmi, příběhy a „drby“ ze zákulisí a podobně.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Snímek obrazovky 2015-12-26 v 10.52.54

Zdroj: Facebook

Snímek obrazovky 2015-12-26 v 10.52.00

Zdroj: Facebook

Snímek obrazovky 2015-12-26 v 10.52.11

Zdroj: Facebook

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře