7 PPC tipů pro šťastnější a veselejší Vánoce na Facebooku

21. 11. 2016Návody

Pokud chcete, aby vaše vánoční dny byly ještě šťastnější a veselejší, a to i z hlediska výkonnostních kampaní na Facebooku, nepřehlédněte následujících sedm odstavců. Poradíme vám, jak s letošními Vánocemi na Facebooku zatočit.

V ideálním světě by měla příprava na předvánoční sezónu začínat už někdy v lednu. Práce na PPC kampaních je totiž kontinuální a komplexní aktivita, takže pár úprav krátce před svátky podceněnou přípravu a nesystematický přístup po celý rok už spasí jen stěží. Pokud jste to ale „neflákali“, mohlo by vám těch následujících pár tipů pomoci vyždímat ze svátků klidu a pohody co nejvíce.

1) Začněte si sbírat remarketingová publika včas

Možná zbytečná rada, ale pro jistotu zaznít musí, protože jde o záležitost elementární. Vyplatí se mít na všech stránkách vašeho webu správně implementovaný facebookový pixel, čím dříve, tím lépe. Můžete se tak připomenout svým zákazníkům z průběhu roku. Kdo nakoupil v létě a byl spokojený, může vážně uvažovat o tom, že si u stejného obchodníka odbude i předvánoční nákupy. S pomocí takzvaných WCA3 publik můžete oslovit uživatele, kteří se na váš web vrací. Pokud víte jistě, že na všech svých stránkách kód pixelu vložený máte, stejně se raději ujistěte ještě jednou, že opravdu měří a odesílá všechny potřebné eventy s veškerými parametry.

2) Zaměřte se na kratší remarketingová publika

Znáte to, čokoládoví mikulášové se na pultech obchodů začínají objevovat už koncem října. „To mám ještě spoustu času vymyslet něco taťkovi,“ říkáte si. Když si týden před Štědrým dnem vzpomenete, že jste ještě nic nevymysleli, a lhůta pro doručení do svátků se rychle blíží, nastal čas pro rychlé rozhodnutí. Doba, za kterou lidi nakupují, se s blížícími se svátky zkracuje.

3) Nezapomeňte na Lookalike audience

Zacilte reklamu znovu na ty uživatele, kteří vloni před Vánocemi nakupovali nejvíc. Nezapomeňte také z těchto lidi vytvořit Lookalike audience a pomozte trochu v předvánočním rozhodování i uživatelům, kteří jsou podobní vašim loňským prosincovým zákazníkům. Pokud jejich Custom audience k dispozici nemáte, podívejte se alespoň do rozpadů loňských kampaní podle pohlaví a věku a vyzkoušejte minimálně demografické cílení.

4) Nenechte se překvapit změnou chování

Počítejte s tím, že demografický profil vašeho typického zákazníka se může před Vánocemi zcela změnit. Pokud po většinu roku u vás nakupují převážně náctiletí a mladí dospělí, je dost možné, že před Ježíškem je na čas vystřídají jejich rodiče. Také sám Facebook se začne chovat trochu jinak. V období, kdy všichni včetně vaší konkurence začnou bušit do inzerce naplno, je logicky nutné bidovat výše, než stačí v průběhu roku.

5) Připravte se na ně, budujte napětí

S tím, jak se budou Vánoce blížit, snažte se vytvořit ve vašich zákaznících zdání naléhavosti. To neznamená, abyste je strašili, ale připravte si pro ně navazující sadu časově omezených nabídek a speciálních akcí.

6) Nepodceňujte sílu kreativy

To, že zrovna vy nemáte vánočního ducha a nazdobené jehličnany ve výlohách vám tep nezvedají, neznamená, že byste měli rezignovat na „výzdobu“ vašich reklam. Dopřejte vizuálům trochu toho vánočního pozlátka a i textově odlište svou reklamní kreativu od té, již používáte po zbytek roku.

7) Vánocemi svět nekončí

Možná vás to překvapí, ale i po Vánocích někteří lidé najdou peníze na nákupy. Jednak si už zvykli na smršť povánočních výprodejů a také často pod stromečkem naleznou obálku od babičky s bankovkou a se vzkazem, ať si něco koupí sami. Kampaně proto rozhodně nevypínejte, jen si dejte pozor na to, abyste inzerovali s aktuálními texty a vizuály.

+ Jeden bonusový tip na závěr

Tento bod se nepočítá, aby nenarušil magii čísla 7 v titulku, ale může se vám hodit. Pokud tápete v tom, jak oslovit lidi, kteří jsou nějakým způsobem spjatí s vaší značkou, zkuste využít vlastní okruhy uživatelů vytvořené na základě zájmu na Facebooku (v angličtině Engagement Custom Audience). Můžete tak například vytvořit publikum uživatelů, kteří viděli video na vaší stránce, a to až rok zpětně.

V Business Factory jsem si na velkých klientech vyzkoušel všechny aspekty facebookové propagace. Zaujaly mě především možnosti dynamické tvorby, automatizace a chytrého vyhodnocování. V oblasti reklamy a onlinu pracuji od roku 2012, předtím jsem dobýval svůj denní chléb v mediální sféře. Zlatá vejce snášená datovou slepicí sklízím s týmem v projektu Arbitreo.com.

Komentáře