Bezpotisku.cz: Stylové navýšení tržeb o 162 %

29. 7. 2015Case studies

Možná se vám někdy stalo, že jste v obchodě hledali tričko bez potisku v určité barvě, ale nemohli jste jej najít, neseděla vám velikost nebo střih. Tohle vše řeší projekt Bezpotisku.cz. Vyberte si tričko, velikost, barvu a počet kusů – dle libosti. Tohle jednoduché sdělení jsme se v agentuře PRIA rozhodli říci lidem na Facebooku. A výsledek? Tržby od spuštění kampaně narostly o 162 %!

Příběh

Projekt Bezpotisku je na internetové scéně teprve chvíli. Nabízí široký sortiment od triček, košil, tílek, přes mikiny a bundy, až po tašky a čepice. Produkty jsou z kvalitního materiálu, navíc za velmi příjemnou cenu. Všechno to zastřešuje pěkný web, na kterém se uživatel rozhodně neztratí a nákup pro něj bude příjemnou záležitostí i z mobilního zařízení.

Cíl = navýšit objem objednávek

Projekt Bezpotisku při svém spouštění využíval reklamu na Googlu a Seznamu, ale rozjezd byl poměrně pomalý. Protože se ale Facebook ukazuje jako dobrý kanál pro módu, rozhodlo se jeho využití s cílem nastartovat prodeje atraktivního sortimentu „bez potisku“.

Řešení

Nastavení cílových skupin

Protože jsme s projektem teprve na začátku a nemáme silnou zákaznickou strukturu, museli jsme sáhnout primárně po broadovém cílení a pokoušet se trefit uživatele, kteří by o oblečení bez potisku mohli mít zájem. Pro začátek jsme nejdříve vytvořili Lookalike Audience z uživatelů, kteří navštívili web.

Lookalike audience je funkce Facebooku, která nám umožní vzít určité publikum uživatelů a na základě jejich zájmů a chování vytvořit nové publikum podobných uživatelů k zacílení.

Lookalike Audience jsme dále vytvořili z uživatelů, kteří již na e-shopu nakoupili. A nakonec jsme si připravili Lookalike Audience z fanoušků facebookové stránky Bezpotisku.

Současně jsme spustili kampaně s nedávnou novinkouBez Potisku Post Facebooku – Dynamic Product Ads, které v našem případě fungují jako dynamický remarketing. Targetujeme tak uživatele, kteří si prohlíželi určité tričko. Tyto uživatele pak oslovujeme vždy reklamou s konkrétním produktem – a to vše dynamicky.

Největší cílovou skupinou jsou pro nás uživatelé segmentovaní dle zájmů o módu a oblečení. Tyto uživatele jsme si rozdělili na muže/ženy a připravili jsme kreativy na míru každému pohlaví, které získaly spousty pozitivních reakcí v podobě komentářů, lajků i sdílení.

 

Každý den nová akce = chceme, aby se uživatelé stále vraceli

Dnes trička za polovinu, zítra třeba tenké mikiny. Bez potisku PostAkce jsou vždy na konkrétní produkty a střídají se s každým dalším dnem. Na hlavní stránce se můžete podívat, jaké akce jsou v plánu na následují dny, a ulovit si tak svůj kousek s výraznou slevou. A to se vyplatí!

Akční produkty propagujeme každý den přes promované příspěvky s cílením na uživatele, kteří byli na webu Bezpotisku.cz (vždy podle toho, komu je produkt určen). Pokud je promovaný příspěvek úspěšný, rozšiřujeme jeho cílení více broad.

Využité produkty

  • Reklama (Ads)
  • Dynamic Product Ads
  • Promoted Posts
  • Custom Audience
  • Lookalike Audience

Úspěch: nárůst tržeb o 162 % díky Facebook Ads!

Pozitivní reakce u reklam a obecně engagement uživatelů je pro nás známka zájmu uživatelů o propagované zboží. Jak se však kampaň promítla do tržeb e-shopu? Od spuštění Facebook Ads kampaní sledujeme nárůst tržeb o 162 %, při růstu transakcí o 131 %.  Zároveň se nám zvýšila průměrná hodnota objednávky a to kampaně běžely přibližně polovinu měsíce.

V PRIA sledujeme i další vedlejší efekty Facebook kampaně. U přímých konverzí z Facebook Ads monitorujeme příjemně nízké náklady na prodej. Aktivity však měly přímý vliv i na ostatní kanály návštěvnosti. Meziměsíčně jsme naměřili 62% nárůst návštěvnosti z brandových dotazů ve vyhledávačích. Podobně sledujeme vliv i na přímou návštěvnost, která od spuštění vzrostla o 113 %, v tržbách potom o 152 %.

Módní produkty jsou pro Facebook Ads přímo ideálním produktem k propagaci.

V rámci projektu Bezpotisku.cz nyní navyšujeme spend a oslovujeme další potenciální zákazníky. Facebook Ads jsou v tomto případě klíčovým kanálem pro akvizici nových zákazníků.

Přes den (i přes noc) se stará o PPC kampaně v PRIA. Michal zkrátka žije Facebook Ads kampaněmi. Testuje, optimalizuje a o úspěšné výsledky se dělí nejen s klienty, ale také se studenty – třeba na zlínské Fakultě multimediálních komunikací.

Komentáře