Black Friday se blíží: Facebook umožní nové cílení reklam

24. 11. 2015Novinky

Nejoblíbenější nákupní svátky v roce začínají už tento týden. A protože má Black Friday i Cyber Monday stále více příznivců, Facebook se rozhodl rozšířit segment pro zacílení reklam i na tyto uživatele.

Publiku, které tyto dvě nákupní akce zajímají, totiž Facebook co nevidět naservírují reklamy s obsahem, který se k nim vztahuje. Nový segment pro zacílení reklam tak marketérům umožní zasáhnout ty nejvhodnější uživatele.

Černý pátek vsází na enormní slevy

Tradice Black Friday neboli Černého pátku sahá až do 60. let minulého století v USA, kde je synonymem rekordních slev, a to až v řádech desítek procent. V tento den totiž obchody každoročně otevírají dříve a vpouští do svých útrob hromadu natěšených zákazníků, kteří lační po slevách. Tato akce zároveň odstartuje vánoční nákupní horečku. Black Friday letos připadá na 27. listopadu.

Výhody Černého pátku si v posledních letech oblíbily také obchody u nás a často se přenáší i do sféry e-shopů.

Speciálně pro ně pak funguje Cyber Monday. Tak se označuje nadcházející pondělí, letos 30. listopadu, které je neoficiálním svátkem online nakupování. I v tento den e-shopy nabízejí zboží s výraznými slevami.

Publikum dle key words

Facebook má tyto oslavy nakupování rád a přizpůsobuje jim proto targeting reklam. Tato možnost bude dostupná od čtvrtka, kdy se v USA slaví Den díkůvzdání, až do Nového roku, a to jak na Facebooku, tak na Instagramu. Firmy tak budou moci oslovit nejzaujatější publikum, které bude zároveň specifikované v závislosti na etapě, jako je plánování nebo retail aktivity.

Princip sestavení tohoto publika zakládá sociální síť na klíčových slovech v příspěvcích, které uživatelé postují nebo s nimi nějakým způsobem interagují (lajkují je, sdílejí či komentují). Nový segment najdete v sekci „chování“ v kategorii „seasonal and events“ a budete jej moci využít pro jakýkoliv reklamní formát.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře