Canvas prochází změnami: Nové analytiky, zjednodušené vytváření, lepší cílení

5. 10. 2016Novinky

V posledních dnech prochází Facebook Canvas rozsáhlou aktualizací, dokonce největší od doby jeho zavedení v únoru letošního roku. Těšit se můžete například na lepší analytiky, zjednodušení procesu vytváření či nové možnosti pro šíření značky.

Facebook svůj atraktivní reklamní formát Canvas neustále vylepšuje. Není divu, když uživatelé sledováním jeho obsahu strávili v souhrnu už celých 150 let. Naposledy jej umožnil zveřejnit nejen jako mobilní reklamu, ale už i jako organický příspěvek na vaší Page. Nyní se zaměřil především na podporu brandu a usnadnění jeho vytváření.

Co nový Canvas nabídne?

  • Rozšířené možnosti pro šíření brandu – Původně bylo možné optimalizovat Canvas pouze na webové kliky a konverze. Nyní se otevírají další reklamní účely orientované na podporu brandu – Brand Awareness, Video Views a Page Post Engagement. Díky nim budete moci využít Canvas pro různé cíle vaší kampaně.
  • Zjednodušení retargetingu – Nově budete moci vytvořit Custom Audience z engagementu uživatelů, kteří si Canvas otevřeli. Podobně to dnes již funguje pro Video Views a Lead Ads.
  • Lepší analytiky – Abyste lépe porozuměli výkonu vašich Canvas reklam, zavádí Facebook nové metriky. Ty budou informovat o tom, jak si vedou jednotlivé části Canvasu – video, fotky i buttony.
  • Zjednodušení tvorby – Vytvořit Canvas brzy zvládne jakkoliv malá či kreativní firma. Facebook chce totiž Canvas přiblížit i menším inzerentům, kteří zatím na jeho tvorbu nemají prostředky či jsou jinak limitováni. Proto tento proces výrazně zjednoduší a přidá šablony, které vycházejí z dosavadních příkladů nejlepší praxe. K dispozici bude help center a možnost sdílení.

14458224_1756115664652613_3960904228616011776_n

  • Nové prvky – Aby Canvas na mobilu ještě více přitáhl pozornost a splnil zamýšlené cíle, chystá Facebook přidat ještě nové prvky, jako je podpora 360° videí nebo odkazy vedoucí na další Canvas platformy, nejen na webové stránky.
  • Nová vstupní místa – K link ads nově přibude také možnost vstoupit do Canvas prostřednictvím carousel ads.
Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře