Co přinese nová verze Graph API 2.7?

3. 8. 2016Novinky z Facebooku

Facebook představil úpravy pro Graph API, který bude nyní ve verzi 2.7. Nabídne například limitaci publika pro live videa, rozšířené přehledy pro stránky nebo aktualizaci umístění pro reklamy.

Facebook ohlásil plánovanou aktualizaci Graph API již na developerské konferenci F8, která se konala letos v dubnu. Tehdy představil takzvaný Facebook Live API, který umožňuje začlenit živá videa do stávajícího nastavení pro vysílání nebo nabízí nové možnosti interakce s diváky.

Nyní šel Facebook ještě o krok dál a chystá změny také v Graph API. Na přehled některých aktuálních novinek se můžete podívat zde:

  • Omezení publika pro live videa – Facebook API nově podporuje možnost zacílit živá videa na diváky s omezením věku, pohlaví, jazyka nebo místa. Díky tomu by mělo být vysílání relevantnější a vhodnější.
  • Nepřetržité live vysílání – Tato funkcionalita umožňuje neomezený živý přenos na Facebooku. Bude se hodit například firmám či institucím, které si zakládají na interakci s diváky v reálném čase, jako jsou zoologické zahrady nebo muzea.
  • Více metrik v přehledech stránek – Nové metriky v Page Insights zobrazí stav stránky na denní bázi co do nových a odhlášených fanoušků. Získáte také přehled podle organických a sponzorovaných příspěvků, zdrojů, času a demografických údajů uživatelů.
  • Aktualizovaný Ad Placement – Facebook také vylepšil design umístění reklam, takže můžete snáze určit a vybrat možnost placementu. Nyní si také zvolíte umístění na desktopu, v mobilu, na Facebooku (on_facebook) nebo mimo Facebook (off_facebook).
  • Volitelný formát denního rozpočtu – Na základě zpětné vazby, kterou Facebook získal od inzerentů, přidává nový formát limitu denního budgetu pro reklamy. Počínaje touto verzí API vám sociální síť může naúčtovat až do 125 % vašeho denního rozpočtu. To například znamená, že pokud je váš denní budget $10, může se vám zaúčtovat až $12,50. Váš týdenní spend přitom ale nepřevýší 7x denní částku. Jedná se o libovolný formát, to znamená, že záleží jen na vás, zda si vyberete novou flexibilnější variantu, anebo zůstanete u klasického účtování, tedy s maximálním denním limitem.

Na další změny v rámci nové verze API se můžete podívat do podrobnějšího přehledu Facebooku. Kromě toho platí, že co je nasazeno v API, se postupně dostane také do samotných produktů Facebooku, což je předzvěstí nových funkcionalit, na které se můžeme těšit už dnes.

Nezapomeňte ani na to, že pokud stále používáte Graph API v2.0, bude k 8. srpnu 2016 automaticky upgradován do verze 2.1. V novém nástroji API Upgrate Tool si můžete ověřit, jestli bude mít tato migrace na vaši aplikaci nějaký dopad.

Aktualizace Graph API ve verzi 2.7 se plánuje zavést na podzim letošního roku.

Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře