Corny: Jak jsme dělali kampaň aneb 10 pravidel FMCG marketingu na sociálních sítích

10. 8. 2017Case studies

Dobře, deset jich není, ale v agentuře Brainz jsme pro vás vybrali pár věcí, které jsme vyzkoušeli v kampani Corny a fungovaly nám.

1. Celoroční správa je pasé

Když jste byli malí a byli jste poprvé v Bibione u moře, radovali jste se z malých vln, nebo jste čekali na ty velké? Na ty velké, jasně. Tam se dá totiž nejvíc vyblbnout. Se správou účtů je to úplně stejně.

Vykašlete se na celoroční správu, která je neefektivní a drahá. Vytvořte jednu pořádnou komunikační vlnu. Prosím, zbořme mýtus, že se na Facebooku musí pořád něco dít a že tam musíme dávat jeden post týdně, aby se o nás vědělo. Facebook je už přehlcený pravidelným obsahem, pojďme ho šokovat a vypouštět kvalitní obsah třikrát do roka v intenzivní vlnách.

V kampani Objevuj s Corny jsme místo 200 postů se zásahem 200 000 udělali 20 postů se zásahem 1 000 000. Zredukovali jsme počet postů, ale podařilo se nám pětkrát navýšit zásah. Když chceš bořit skály, nemůžeš jen šeptat.

2. Kam s ním?

Tuto otázku si pokládal už Jan Neruda. Dali byste si někdy kečup do kafe a mlíko na hranolky? Ne. Protože tam jednoduše nepatří a mají svoje místo jinde. Stejně tak pracujte se svými sociálními sítěmi.

To, co se hodí na Instagram, se nemusí hodit na Facebook. V kampani Dej si do těla jsme natočili videa, která jsme dávali na Facebook, na Instagram jsme postovali pouze střižený teasovací boomerang a fotky. (Jestli dáváš na Instagram video delší, než je boomerang, pak jsi amatér).

Ale nebojte se, my víme, co vás trápí. To, co nás. Na začátku kampaně si řeknete, že budete dávat na Instagram jenom boomerangy. Jenomže pak strávíte celý den v Riegráčích na natáčení videa, bez oběda, bez piva, v hrozným pařáku, vytvoříte geniální podívanou s pracovním názvem Kolja 2 a nakonec z toho má vyjít pětivteřinová legrácka? Ano. Nenechte se strhnout srdcem, celé video dejte pouze na Facebook a vaše instagramové výsledky se v dobré obrátí. V této kampani byl náš průměrný reach na Instagramu 100 000 u každého boomerangu a 90 000 u každého videa na Facebooku.

Jestliže jde o reach, srdce musí jít stranou. Toto je příklad postu na Instagramu vs příklad postu na Facebooku:

 

3. Opravdu, jako opravdově

Dalším prvkem, který jsme použili v kampaních Corny, je Influencer marketing, zejména na Instagramu. Není to žádná novinka, neobjevili jsme Ameriku. Naopak je tady už tak dlouho, že je potřeba ho začít dělat jinak.

Reklama na Instagramu je, to víme všichni. Klient po vás bude určitě chtít, abyste mu pro jeho projekt vybrali influencera, který bude mít minimálně 100 tisíc followerů a 5 příspěvků denně. Vymluvte mu to a zeptejte se, co je lepší. Dát super nepromokavej spacák cestovatelce, která má 10 tisíc followerů, nebo fashion YouTuberce, která má 150 tisíc followerů?

Přesně. U mladý Pražandy, která nemá ani páru o voděodpudivé povrchové úpravě DWR, poznáte reklamu a možná vás i popíchne. Když vám ho ale doporučí cestovatelka (rozuměj travel blogerka), je vám jedno, že ho dostala zadarmo, a ještě o něm začnete uvažovat. Protože ona v něm přece opravdu spala v horách a vytáhne vás to ven, do hor, do lesa, kde si taky rozbalíte spacák s voděodpudivou povrchovou úpravou DWR a budete si hezky hovět v teplíčku a pohodlí. Zasáhnete přesně vaší cílovku a bude vás to stát přesně jeden spacák.

My jsme si na kampaň Objevuj s Corny vybrali opravdové cestovatele, co se nebojí vyrazit do přírody se stanem a čelovkou a nejsou to žádný padavky, co si jen hezky fotí výbavu.

Měli jsme také kampaň Dej si do těla, která motivovala ke cvičení. Nevybrali jsme ale krásnou holku s pekáčem buchet, která má ty nový tepláky z Ameriky. My jsme šli jinou cestou. Šli jsme po holkách z masa a kostí, které se opravdu cvičení věnují, a ne jen proto, že by si přečetli článek Začni s joggingem v časopisu Elle. A ještě si představte, že tyhle holky mají jen 2 500 followerů. Nejsou to modelky ve cvičebním outfitu, které by nám zajistily akorát lajky. Chtěli jsme být lidští a “normální” a to se nám podařilo.

4. Pohleď pravdě do očí

Reklamy už je na Instagramu totiž tak moc, že ji lidi poznají. Nikdo už si pomalu nesmí vyfotit fotku svého pití, protože je hned napaden za reklamu. No a co? Když má někdo rád svou oblíbenou dobrůtku a daná firma se rozhodne, že mu ty dobrůtky dá, byl by blázen, kdyby to nevzal.

My jsme taky do Objevuj s Corny oslovili kluky, který si Corny opravdu berou na výlet a koupili by si jí i bez nás. Vlk se nažral, koza zůstala celá a jejich followeři to ocenili.

Snažme se dělat reklamu uvěřitelnou formou, teprve pak nám lidé odpustí. Pokud to fanoušky bude bavit, odpustí i vašemu influencerovi, a vy dosáhnete svého cíle a přitáhnete si svého zákazníka. Vybírejte si vhodné influencery a vy, influenceři, vybírejte si spolupráce, kterým opravdu věříte. Jinak z toho budeme mít bramboračku a krása Instagramu, na který si chodíme odpočinout a nasát hezké věci, se rozplyne.

5. Nechceme nic zadarmo, skoro

Engagement neprodá, ale dodá. Komentáře a sdílení vám nic neprodají. Ale váš obsah se velmi příjemně sám šíří a zvyšuje váš reach v podstatě zadarmo. Tak si ho nenechte ujít a využijte ho třeba u soutěží, které právě zajišťují vysoký engagement. Komentáře a sdílení za účelem výhry se vám postarají o organický reach a vy si můžete dát nohy nahoru (aspoň na chvíli). Jeden takový soutěžní příspěvek v kampani Objevuj s Corny nám zvýšil reach o 20 %.

One more extra

Poslední třešnička. Naučte se, co platí na kluky a na holky. Myslíte si, že holky fotí jen selfíčka, rozsypaný kabelky a kluci dechberoucí přírodu? My jsme třeba zjistili, že cestovatelů najdeme klidně dvacet, kdežto cestovatelky pouhé dvě. I v naší fotografické soutěži vybrala porota kluky, protože asi opravdu fotí raději přírodu než sebe a evidentně jsou v tom opravdu dobří. A naopak normálního kluka, který cvičí, abyste hledali v kupce fitness holek.

Kdo se na tyto příspěvky dívá? Fungujou? A co na to Jan Tleskač?

Za cé závěr

Díky těmto krokům jsme zvedli ze židle více než 700 lidí a bavilo nás to. Zkuste je taky. A zkuste je využít ještě líp, ať ten reach konečně stojí za to.

Kdo jinému jámu píše, sám do ní copywriter. V mém případě v digitální agentuře Brainz. Co se nevejde do postu, to se vejde na blog.

Komentáře