Facebook aktualizuje nástroje i pravidla pro brandový obsah

15. 4. 2016Novinky

V rámci svého News Feedu teď pravděpodobně uvidíte větší množství obsahu propagujícího určitou značku. Facebook totiž zavádí nový nástroj pro takzvaný brandový obsah a aktualizuje jeho průvodce.

Brandovým obsahem se myslí jakýkoliv příspěvek, který zahrnuje text, fotky, videa, Instant Articles, webové odkazy, 360° videa nebo live videa a který zajímavým způsobem propaguje určitý produkt, službu nebo brand jako takový. Takové posty typicky zveřejňují mediální společnosti, celebrity nebo různí influenceři. Od teďka budou moci na Facebooku publikovat podobný obsah také ověřené stránky.

Nový nástroj na tagování brandů

Sociální síť nyní zpřístupňuje nástroj, pomocí kterého v rámci svého brandového obsahu otagujete danou značku. Pokud se jedná o brandový obsah, je tagování povinné.

Zdroj: Facebook

Zavedením tohoto nástroje Facebook reaguje na poptávku ze strany mediálních společností, veřejně známých osobností, influencerů i marketérů, neboť objem značkové tvorby neustále roste. Uživatelé tak budou mít k dispozici obsah, o který se na Facebooku zajímají nejvíce, tvůrci zase budou moci s fanoušky sdílet větší množství kvalitního materiálu a zároveň měřit jeho výkon.

Díky tagu budete dostávat upozornění, můžete v přehledech sledovat, jak si post vede, a získáte možnost příspěvek sdílet nebo promovat. Nástroj pro tagování bude dostupný přes vytváření stránek na desktopu a platformě iOS, v Power Editoru, Ads Manageru a aplikaci Mentions pro iOS. Tagování v rámci platformy Android by mělo být k dispozici během následujících pár měsíců. Jak tagování obsahu funguje, zjistíte v nápovědě.

Průvodce mění pravidla

Updatem prošla také příručka brandového obsahu, která nově zakazuje používat příliš velké množství prvoplánových reklamních prvků, jako jsou trvale umístěná loga, vodoznaky nebo pre-roll reklamy. Cover fotky a profilové obrázky nesmí zdůrazňovat produkt, brand ani sponzora.

Povolený brandový obsah, který chcete na Facebook zveřejnit, smí obsahovat product placement, endcards a logo značky. Více o možnostech branového obsahu se dozvíte zde.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře