Facebook přináší změny pro tvorbu a distribuci videí

4. 8. 2017Novinky z Facebooku

Stát se virálem je jistě vítaný vedlejší účinek zveřejněného video obsahu. Ovšem jednoznačná pravidla k tomu, jak takový spot vytvořit, neexistují. Facebook se tomu snaží alespoň přiblížit a aktualizuje přehledy, které pomohou tvůrcům videí získat lepší informace o tom, jak lidé a stránky sdílejí jejich obsah a jaké jsou šance na viralitu.

Facebook při tom zohlednil požadavky tvůrců videí i potřeby uživatelů a stránek, které video sdílejí. Testuje také nové metriky a některé původní metriky na žádost tvůrců videí naopak odstraňuje. Co to přesně znamená?

Co se mění pro uživatele a stránky, které videa sdílejí:

  • Facebook v přehledech odstraní retenční graf, průměrnou dobu sledování, zhlédnutí v délce 30 sekund a podrobný rozpis zhlédnutí (autoplay/click to play a unikátní/opakované). K těmto informacím získají přístup pouze tvůrci.
  • Facebook ze stejného důvodu odstraní i počet zhlédnutých minut, zhlédnutí v délce 10 sekund a metriky videí přehraných se zvukem.
  • Majitelé stránky, kteří sdílejí videa, získají přístup k souhrnným demografickým údajům a informacím o lokalitě lidí, kteří spot sledují. Uvidí také graf s denním zhlédnutím nasdíleného videa a doplňkové přehledy týkající se placené vs. organické aktivity.

Co se mění pro tvůrce video obsahu:

  • Tvůrci obsahu také dostanou extra informace o tom, na jakých stránkách se jejich video sdílelo, a k tomu i příslušné metriky.

Facebook rovněž chystá opravu několika bugů, které objevil během testování a které se týkají metriky průměrné doby zhlédnutí videa.

Aktualizace přehledů pro video obsah by měla nastat v průběhu srpna.

Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře