DPA pro získávání nových zákazníků: Revoluce v remarketingu

14. 8. 2015Novinky z Facebooku

Inzerenti, kteří využívají platformu ROI Hunter, mohou již nějakou dobu cílit na své zákazníky pomocí Dynamic Product Ads (DPA), remarketingové formy reklamy. To Facebooku dosud umožňovalo zobrazit uživatelům tentýž produkt, který si prohlíželi na webu inzerenta. Revoluční novinkou, kterou Facebook nyní uvádí, je DPA pro získávání nových zákazníků – nástroj, který sám vybere ze sortimentu inzerenta produkt, jenž bude k uživateli pasovat nejlépe. Tím osloví i zcela nové publikum a posune výnos vašeho byznysu.

Facebook přišel s Dynamic Product Ads v únoru letošního roku. DPA jsou skvělé v tom, že pomáhají společnostem v oboru e-commerce rozběhnout produktový remarketing mnohem efektivnějším způsobem než dříve. Na rozdíl od předchozích možností spojených s Facebook Exchange, prvním remarketingovým nástrojem Facebooku, umožňují DPA cílit na uživatele napříč zařízeními, tj. používat možné nativní cílení na Facebooku. Jsou také mnohem transparentnější, hovoříme-li o rozpočtech a nabídkách, a snaží se o lepší user experience.

Rozšířené možnosti targetingu

Nevýhodou DPA na druhé straně je, že velikost zacíleného publika je omezená – mohou být zasaženi pouze lidé, kteří navštívili webovou stránku inzerenta. Tím se limituje potenciál DPA a možnost využít je pro získání nových návštěvníků je velmi úzké (pokud vůbec nějaké). Ale jak Facebook, tak jeho inzerenti, potřebují, aby jim byznys rostl.

Byla to proto jen otázka času, než Facebook přijde s možností cílit DPA na jakýkoliv typ publika, nejen na návštěvníky webovek. Nás v ROI Hunter velmi těší, že jsme prvním marketingovým partnerem, který může tento nástroj nabídnout svým klientům (spustili jsme ho už v červnu, ale nesměli jsme o tom psát, dokud ho Facebook sám oficiálně neuvedl, což se nyní stalo).

S DPA pro získávání nových zákazníků můžete používat dynamické šablony (stejně jako v DPA), ale máte možnost kromě návštěvníků webu zacílit i ostatní skupiny. Můžete použít Lookalike, Interests i Custom Audience – zkrátka všechny typy targetingu.

Jak funguje recommendation engine

Jak tedy Facebook ví, které produkty má zobrazit různým členům různého publika? Vlastně snadno. Existuje totiž sofistikovaný recommendation engine, který zohledňuje všechny informace, které Facebook nasbírá ze signálů společných pro lidi, které zajímá určitý produkt a kteří umožní, aby jim Facebook zobrazil ten správný produkt ze správné stránky.

Pojďme se podívat na příklad

Petr prodává mobily. Velmi úspěšně používá DPA, ale pouze s nimi nemůže dosáhnout větší návštěvnosti. Protože chce mít větší výnos, rozhodl se začít používat DPA pro získávání nových zákazníků. Očividně chce dosáhnout dobré návratnosti investice, takže nastavuje reklamy, kde používá set produktů založený na všech mobilních telefonech s cenou vyšší než 50 $, a rozhodl se zacílit Lookalike Audience s těmi, kdo nedávno navštívili jeho webové stránky.

Jeho reklamy začaly zobrazovat relevantní produkty relevantním lidem za pomoci signálů recommendation engine. Ten například ví, že lidé s iPhonem 5 se častěji zajímají o iPhone 6, tak vybere, že se jim má zobrazovat iPhone 6. Tímto způsobem zasáhne Petr uživatele, kteří se pravděpodobně zajímají o určité produkty, jež prodává.

Párování je efektivnější

Tohle je jen jednoduchý příklad, ale ve skutečnosti Facebook ví mnohem víc. Recommendation engine vyhledává všechny možné signály a pak vybírá ty relevantní produkty pro relevantní publikum – párování je tady mnohem efektivnější, než kdybyste ho dělali manuálně.

Brzy vás zahrneme více čísly, protože právě testujeme různé způsoby využití DPA pro získávání nových zákazníků s některými z našich nejpokrokovějších klientů.

Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře