Facebook umožní cílit reklamy na zájemce o události

15. 8. 2017Návody Novinky

Facebook přidává nový způsob retargetingu a posouvá tím na vyšší úroveň i samotné události, které přes sociální síť pořádá řada lidí a firem po celém světě. Facebook totiž umožní oslovit reklamou ty uživatele, kteří se o danou akci zajímají. Seznamte se s Facebook Event Custom Audiences.

Mnoho lidí a firem, které pořádají offline akci, k ní automaticky založí i pozvánku na Facebooku. Propagace událostí přes sociální síť už dnes patří mezi běžné součásti event managementu. Organizátorům totiž nabízí celou škálu možností – v jednom prostoru mohou sdílet podrobnější informace o akci, zvát hosty a komunikovat s nimi přímo v události. Facebook Events ale mají význam i pro samotné návštěvníky, kteří se tu dozví praktické věci a případně zjistí, kdo se akce ještě zúčastní, což jim pomůže při rozhodování, zda se akce zúčastnit.

Nyní Facebook posouvá události dál a spouští možnost zacílit na zájemce o akci také reklamy. Nový typ custom audience vytvoříte z lidí, jež potvrdili účast na akci nebo o ní mají zájem. Z nich můžete poskládat jednoduché i složitější publikum, mimo jiné i z uživatelů, kteří se zajímají o více akcí nebo dokonce o všechny akce spojené s konkrétní Facebook Page.

Poté jim můžete nabídnout dodatečné materiály a informace týkající se události, anebo direct response reklamy zaměřené na produkty a služby, které mají něco společného s chystanou akcí.

Jak na to?

Nové cílení je již k dispozici v Ads Manageru i Power Editoru a dokáže zasáhnout uživatele napříč Facebookem, Instagramem i Audience Network. Podívejte se krok za krokem, jak Facebook Event Custom Audience vytvořit.

Ve správci reklam vyberte při vytváření vlastních okruhů publik možnost „Engagement“.

V ní se vám otevře okno s nabídkou, ze kterého konkrétního prvku chcete publikum vytvořit. Úplně dole najdete novinku „Event“.

Další proces vytváření publika vypadá následovně. Zobrazí se vám tabulka, kde vyberete lidi, které chcete oslovit – ty, kteří potvrdili účast, kteří mají o akci zájem, anebo obojí.

Poté zvolíte časové období, ze kterého má Facebook čerpat. Můžete jít až 180 dní nazpět.

Následovně vyberete Facebook Page, ke které se událost váže. Případně rovnou vyhledáte konkrétní událost(i).

Facebook i zde nabízí možnost vyloučit určitou skupinu uživatelů, je to stejné jako při vytváření ostatních typů custom audiences. Nakonec si publikum pojmenujete a uložíte.

Hotovo.

A k čemu je nové publikum dobré? Třeba k tomu, že pomůže rozšířit dopad propagace offline akce nebo do budoucna umožní vytvářet lookalike audience pro eventy, které jsou podobné stávající události.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře