Facebook vylepšuje funkce lokálního vyhledávání

6. 4. 2017Novinky z Facebooku

Lokální vyhledávání na Facebooku se zatím příliš nepoužívalo. Možná proto, že příliš užitečné ani nebylo. Sociální síť to chce ale změnit, a proto v současnosti testuje nové funkcionality, které nástroj zdokonalí.

Dnes je praxe taková, že pokud chcete najít restauraci nebo bar, otevřete si s největší pravděpodobností Google Maps a hledáte tam. S konkrétními tipy obvykle získáte také doporučení, hodnocení či recenze ostatních uživatelů. Facebook nyní vylepšuje jeho vlastní vyhledávání a zavádí nové prvky a funkcionality, které aktuálně procházejí zkušební dobou.

V prostředí Facebooku budete mimo jiné schopni hledat na základě obecných klíčových slov související s vaší polohou, jako třeba „čínská restaurace nedaleko“, „restaurace v blízkosti“ nebo „bar v okolí“. Kromě relevantních doporučení získáte informace o jméně podniku, adresu, telefonní číslo, otevírací dobu, uživatelské hodnocení (1-5 hvězdiček) a povědomí o cenové hladině, ve které se zdejší podnik pohybuje (symboly 1-4 dolarů).

Při vyhledávání se vám zobrazí také mapa, která ukáže přesnou polohu podniku, fotografie vztahující se k němu, ale také oznámení, pokud ho vaši přátele již v minulosti navštívili. Nakonec si budete moci prohlédnout, co o dané restauraci, baru či kavárně řekli ostatní.

Lokální vyhledávání na Facebooku nabídne také tlačítko pro uložení. Některé funkce zahrnují také lajkovací tlačítka či buttony pro výzvu k akci (Sign Up, Shop now, Call now a další) podle toho, jestli používáte mobilní zařízení nebo hledáte na desktopu. K dispozici bude také možnost filtrovat výsledky vyhledávání podle vzdálenosti, relevance, popularity, podle toho, zda podnik navštívili vaši přátelé nebo jestli je vhodný pro větší skupiny hostů.

Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře