Instagram postupně zavádí firemní profily

29. 7. 2016Návody Novinky z Facebooku

Minulý měsíc Facebook potěšil marketéry a majitele firem, když přislíbil vytvořit byznys profily na Instagramu. Tento nástroj aktuálně zavádí v USA, Austrálii a na Novém Zélandu, ale postupně by se měly dočkat všechny země po celém světě.

Byznys profily se od těch osobních liší v několika „detailech“, takže už na první pohled poznáte, že se jedná o stránku určité značky. Na firemním profilu totiž můžete uvést adresu firmy a kontaktní údaje, pod nimiž vás zákazníci zastihnou, zároveň získáte možnost promovat příspěvky a přidávat call-to-action tlačítka pro oslovení nových zákazníků.

Chybět nebudou ani statistické přehledy, které budete mít k dispozici přímo v instagramové mobilní aplikaci a které vám sdělí údaje o demografii uživatelů, kteří vás sledují, úspěšnosti organických a placených příspěvků, ale i o tom, který den a hodina je ideální pro zveřejňování příspěvků.

Jak vytvořit byznys profil

Abyste získali byznys profil, respektive pokud chcete převést dosavadní osobní účet na firemní, je zapotřebí propojit vaši facebookovou stránku skrze možnosti nastavení v mobilní aplikaci Instagramu. Na obrazovce kliknete na možnost „Připojit Facebook stránku“, kde si v následném přehledu vyberete danou Page. Pozor ale, abyste toto mohli provést, je nutné být správcem této stránky.

Jakmile si stránku vyberete, kliknete na možnost „Přepnout na firemní profil“ a potvrdíte změny. Automaticky se vám načtou nové funkce a přehledy. Pokud byste chtěli Instagram propojit s více stránkami, máte zatím smůlu. Momentálně lze spojit pouze s jednou Facebook Page.

Jak promovat příspěvek

Pokud budete chtít na Instagramu promovat určitý příspěvek, můžete to provést přímo v aplikaci a není tedy třeba chodit do Ads Manageru nebo Power Editoru na Facebooku. Jednoduše kliknete na tlačítko s možností propagace, které najdete hned pod vybraným postem. Na obrazovce pak standardně nastavíte kritéria reklamy, jako je okruh uživatelů, rozpočet a délka trvání propagace.

Nezapomeňte, že promovaný post musí splňovat zásady pro reklamu na Instagramu. Váš příspěvek proto nejprve projde tradičním schvalovacím procesem Facebooku, což by ale nemělo trvat déle než 60 minut.

Jaké metriky lze sledovat

Přímo v mobilní aplikaci Instagramu můžete sledovat tyto metriky:

  • imprese – celkový počet zhlédnutí vašeho příspěvku
  • dosah – počet unikátních účtů, které viděly váš post
  • prokliky na web – počet lidí, kteří klikli na odkaz směřující na váš web umístěný na byznys profilu
  • aktivita sledujících – průměrná doba, kdy vaši „fanoušci“ bývají na Instagramu

Pokud se podíváte na přehledy z příspěvku, uvidíte metriky imprese, dosah a zájem (počet označení Like nebo komentářů).

 

Pokud se chcete o byznys profilech na Instagramu dozvědět více, podívejte se na stránku Advertiser Help Center nebo načerpejte nové znalosti v e-learningovém kurzu Facebook Blueprint.

Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře