Internetové trendy pro rok 2016 podle Mery Meeker

7. 6. 2016Novinky

Přehled trendů Internetu, který každoročně netrpělivě očekáváme a který zpracovala analytička investiční skupiny KPCB Mary Meeker, letos představuje několik zajímavých pohledů na data, která hýbou investičním technologickým trhem. Nás z obsáhlého reportu zaujaly především trendy ve vývoji online reklamního trhu, jednotlivých digitálních platforem a technologických inovací pro marketing.

Abyste se o nich dozvěděli ve stravitelnější formě i vy, shrnuli jsme je do následujících 15 bodů.

Celosvětová populace majitelů smartphonů i nadále roste. V roce 2015 byla překročena hranice 2,5 miliardy uživatelů chytrých telefonů, dramatický nárůst byl patrný především v oblasti pacifické Asie.

Tempo nárůstu se nicméně zpomaluje (28% meziroční růst v roce 2014, ale pouze 10% v roce 2015).2016-internet-trends-report-10-638

Zajímavý je především nárůst reklamních investic do hlavních digitálních platforem. I když Google v absolutních číslech s 30 miliardami dolarů v oblasti příjmů z reklamy v roce 2015 jednoznačně vede a zatímco ostatní platformy s 20 miliardami dolarů rostou pomaleji než Google, Facebook s ročními příjmy 8 miliard dolarů v roce 2015 roste více než 3x rychleji než Google a ztrátu na Google rychle dohání i ostatní (Google 18%, ostatní 13%, Facebook 59% meziroční růst).2016-internet-trends-report-44-638

Korelace mezi časem stráveném v daném mediatypu a příjmy z reklamy tohoto mediatypu ukazuje na to, že role tisku a televize je přeceněná a naopak investice do mobilní reklamy jsou podceněné. Zde report Mary Meeker odhaduje příležitost o velikosti 22 miliard dolarů pouze v USA.2016-internet-trends-report-45-638

Co se e-commerce trhu týče, v roce 2015 se s prodeji 340 miliard dolarů dostává nad 10 % celkového retail trhu v USA.

Rovněž se postupně stírají hranice mezi produktem, značkou a retailerem. Z produktů vznikají značky, ze značek retaileři a u retailerů vidíme vlastní produkty a značky. Zákazníci nakupují napřímo tam, kde jim to nejvíc vyhovuje.2016-internet-trends-report-63-638

Offline retaileři jsou tímto vývojem nucení prodávat online a online retaileři otevírají offline prodejny.2016-internet-trends-report-64-638

Díky možnostem hyperpřesného cílení v online médiích a především díky možnostem najít přesně a spolehlivě lidi s úmyslem nakoupit, se reklama posouvá z role otravného „rušiče“ pozornosti (například při přerušení sledovaného filmu) do role užitečné služby s relevantním sdělením, která pozornost naopak přitahuje.

Mezi sociálními sítěmi využívanými Millennials dominuje Facebook jak v dosahu, tak ve stráveném času (Reach vs. Time spent).2016-internet-trends-report-73-638

Je možné sledovat i silný nárůst objemu sdílení fotek za den prostřednictvím aplikací WhatsApp a především Snapchat. Facebook zde spíše stagnuje.

Messagingu dominují WhatsApp a Messenger společně s čínským WeChat.2016-internet-trends-report-99-638

Messenger začíná být zajímavý také pro obchod, především jako platforma pro nový trend nakupování – Conversational Commerce.

Co se týče reklamních investic, online v Číně překonal TV a rozdíl se zvyšuje (online aktuálně tvoří 42 % z celkových reklamních investic v Číně, v USA je to 39 %).

Roste také důležitost integrace dat z mnoha analytických nástrojů do jednoho nástroje a jednotné UI v rámci všech dat, které business vytváří.

Zákaznická data a Relationship Intelligence nad nimi umožňuje budovat vztah CRM se zákazníkem a identifikovat příležitosti k prodeji.

Chcete vědět podrobnosti? Podívejte se na celý report.

Od ledna 2016 jsem Sales Hunter v ROI Hunter. Ex-Facebooker: od června 2013 do prosince 2015 jsem pracoval ve Facebook Dublin jako Client Partner, Czech. Teď jsem v Praze. Chcete dělat Facebook Ads pořádně? Zde se dozvíte jak. Jo a pište nám feedback, tento server je pro vás.

Komentáře