Jak dává Facebook e-shopům hlavu a patu?

3. 8. 2015Návody

Sociální sítě, a Facebook především, v poslední době rapidně zamávaly s marketingovými strategiemi firem. Nejprve musel mít každý na Facebooku stránku značky, poté mít co nejvíce fanoušků, ale dnes je tu naštěstí doba, kdy se již hledá reálný přínos. Kromě budování brandu a zákaznického servisu by měly zejména e-shopy trvat na zvyšování podeje. Pro mnohé ale stále zůstává velkým otazníkem, jak na to. Za některé může dobře odvézt službu třeba nástroj ROI Hunter.

Častý přístup dnešních e-shopů troskotá na nedostatku trpělivosti. Jsou až příliš hrrr a očekávají okamžitý efekt. Prvním krokem by ale přitom mělo být zamyšlení se nad tím, zda je můj produkt dostatečně atraktivní a zda si najde svou cílovou skupinu. Než abyste zbytečně utráceli peníze i svůj čas, zkuste si odpovědět na otázky dle následující tabulky.

Kdy se vyplatí Facebook Ads

Chcete-li vyzkoušet inzerovat prostřednictvím ROI Huntera, nepouštějte se do toho dřív, než návštěvnost vašeho webu přesáhne 10 000 unikátních návštěv měsíčně. Pokud chcete za každou cenu jít do Facebook Ads, zkuste to, ale bez tohoto nástroje.

Jestliže se vaše návštěvnost pohybuje mezi 10 – 50 tisíci unikátními uživateli, jděte do toho. Podmínkou ale je, že si vaše produkty své zákazníky nacházejí a na Facebooku máte poměrně slušný engagement. Mezi takové e-shopy lze zařadit outdoorové zboží či zájezdy.

E-shopy s návštěvností nad 50 tisíc unikátních uživatelů, které prodávají lovebrandy a „sexy“ produkty, jako je móda či chytrá elektronika, by neměly na nic čekat. Pokud je jejich zboží spojeno často s impulsivním nákupem a na sociálních sítích zaznamenávají brutální aktivitu, mají obrovský předpoklad být s Facebook Ads úspěšný. Mezi takové hvězdy už teď patří například ZOOT, Bonami, Parfums či Slevomat.

Tato metoda není samozřejmě stoprocentní a bezchybná. Navíc se velká část e-shopů nezařadí ani jednoznačně do jedné škatulky. Nemusíte se nutně vejít do sloupce, ale klidně jen do řádku. Jak je to myšleno? Sexy značka s nižší návštěvností může vydělat víc než jejich velká konkurence. Anebo můžete mít sebevětší návštěvnost, ale za pár korun ničeho nedosáhnete. Musíte zohledňovat více faktorů a myslet objektivně.

Zasáhněte potenciálního zákazníka tím nejlepším možným způsobem

Pokud jste splnili předpoklady a rozhodli se Facebook Ads vyzkoušet, měli byste vědět, jaký způsobem zasáhnout uživatele nejefektivněji. Následující metody jsou nejvýkonnější. Proč? Jste díky nim schopni přinést poměrně slušné množství tržeb za minimální náklady.

Remarketing

Remarketing je jedna z nejpoužívanějších strategií online kampaní – a podle výsledků také nejúspěšnější. Je to logické, cílí totiž na uživatele, kteří již v minulosti e-shop navštívili. Vaším úkolem je se jim připomenout a zobrazit jim sdělení, které je přesvědčí o nákupu.

Pokud již něco málo o remarketingu víte, možná si říkáte, proč investovat do Facebooku, když to stejné umí i Google. Odpověď je jednoduchá: Facebook není Google. Facebook má totiž oproti klasické obsahové síti na Google zásadní výhodu – nemusí se spoléhat na cookies, které mnoho uživatelů zakazuje. Remarketing na Facebooku funguje trochu jinak, a to na základě ID – identifikace člověka, ať už na desktopu, či v mobilu. Tím se boří další bariéra – Facebook cílení funguje skrze zařízení.

Využít můžete také důmyslnější dynamický remarketing, který prostřednictvím reklam zobrazuje zákazníkovi konkrétní produkty,  které si sám na webu prohlížel. S ROI Hunterem navíc můžete využít tzv. multiscreeningu – faktu, že až 57 % zákazníků používá dvě a více zařízení (mobilní telefon, tablet, notebook atd.), než se rozhodne k nákupu. Vy jej díky tomu můžete sledovat napříč všemi zařízeními.

Cross devices remarketing

Zdroj: ROI Hunter

Prospecting Dynamic Product Ads

Dynamic Product Ads (DPA) znamenaly velkou revoluci, a to nejen na Facebooku. Zobrazují uživatelům přesně stejný produkt, který si prohlíželi na e-shopu, a jedná se tedy o nejpřesnější formu remarketingu. Pokud máte ale navíc slušnou návštěvnost webu, můžete využít Prospecting DPA, kdy vyberete kategorii produktů a cílovou skupinu a Facebook se postará o nabídnutí co nejrelevantnějších produktů. Ukázkovým příkladem může být fakt, že si zákazník koupí na e-shopu herní konzoli a pomocí PDPA mu v reklamách nabídneme konkrétní hru.

Custom a Lookalike Audiences

Custom Audience  je vhodný k vytěžení dat o stávajících uživatelích. Pravděpodobnost nákupu je u nich totiž až o 60 % vyšší než u nového zákazníka. Tento nástroj umožňuje využít data (např. e-mailové adresy či telefonní čísla), která si Facebook spáruje s uživatelskými účty a následně vytvoří chytré kampaně s velmi dobrou měřitelností.  Přestože se nikdy nespáruje 100 % kontaktů, může být tento nástroj efektivnější než e-mailing. Především v okamžiku, kdy spárujeme e-mailovou databázi uživatelů, kteří na webu v minulosti nakoupili, a Facebook využijeme k jejich opětovnému oslovení. Lze vytvořit také tzv. Website Custom Audience (WCA) zadáním konkrétní URL. Custom Audience se vytvoří z uživatelů, kteří tuto konkrétní URL navštívili v čase, který si sami definujeme (tzn. jedná se vlastně o remarketing uživatelů).

Facebook si navíc umí vytvořit z kontaktů segmenty (na základě socio-demografických znaků). Tato metoda se nazývá Lookalike Audience. Prvním krokem, jak vytvořit Lookalike Audience, je vybrat zdroj, ze kterého se segment bude vytvářet. Díky tomu můžete získat nové potenciální fanoušky (pakliže se zdrojem stanou současní fanoušci stránky) anebo zákazníky (jestliže použijete e-mailové adresy z databáze zákazníků anebo website custom audience).

FB Custom Audience

Zdroj: Facebook for Business

Facebook může být pro váš byznys velmi přínosný, mnohdy i více než obsahová síť. Nicméně chce to postavit se nohama na zem a zamyslet se nad svými produkty, zákazníky a časovými i finančními možnostmi. S malou trpělivostí se úspěchu nedočkáte. A když už do toho půjdete, tak nezapomínejte, že všechny vaše aktivity by měly být stejně kvalitní, tvořit jednu komplexní skládačku a integrovaný marketing. 

Kreativec, markeťačka a milovnice sociálních sítí. Pomocník při tvorbě strategií i tvůrce obsahu. Poslední 3 roky pracuje pro zlínskou interaktivní agenturu PRIA jako marketingový specialista, kde se kromě digitálního PR stará také o marketingovou komunikaci, event management, partnership, interní komunikaci...

Komentáře