Jak funguje mobilní deep-linking a jak ho využít

18. 7. 2016Návody

Mobilní deep-linking je tu od toho, aby usnadnil uživatelům i marketérům život při proklikávání na mobilních zařízeních. Zatímco běžně se po prokliku dostanete na web samotný, mobilní deep-link dává naopak možnost nejdříve posoudit, zda dané zařízení má mobilní aplikaci a poslat uživatele tak rovnou do ní, do obchodu s aplikacemi nebo na web. Jedním z konkrétních projektů, které se mobilními deep-linky zabývá, je i App Links od Facebooku.

Mobilní deep-linky tu jsou již od ranných verzí iOS i Android, nicméně jejich popularita se zvedá až v posledních letech. Jde o propojení 3 základních platforem: web, mobilní aplikace a obchod s aplikacemi.

Klíčové však je, že každá stránka mobilní aplikace má svůj unikátní odkaz. Toho se pak využívá při odkazování. Samotná implementace App Links je pak velmi podobná implementaci OpenGraph tagů, bez kterých si dnes téměř žádný facebookový specialista nevystačí. Pokud to zjednodušíme, jsou potřeba dvě základní věci, a to přidat meta tagy podobné těm OpenGraphovým na váš web a pak snadná integrace přímo ve vaší aplikaci s pomocí SDK.

10333099_1408666882743423_2079696723_n
Samotné odkazování je pro marketéry hračka. Stačí začít u mobilních reklam nebo při odkazování z aplikace do aplikace místo klasické webové URL adresy http://mujeshop.cz/produkt-123 dávat adresu ve tvaru mujeshop://produkt-123. Nastavení názvu aplikace pro deep-links doporučujeme (v našem případe mujeshop) unikátní, aby nedošlo ke kolizi názvů s jinou aplikací, kterou může mít uživatel nainstalovanou.

Proč používat mobilní deep-links

Mobilní deep-linky jsou dnes naprostou nezbytností při tvorbě reklam zobrazujících se na mobilu. Uživatel se při prokliku dostane rovnou do aplikace, na konkrétní produkt nebo uživatele nasměruje do obchodu s aplikacemi. Snižuje se tak možnost, že uživatele ztratíte při proklikávání. Nespornou výhodou je také možnost proklikávání se z aplikace do aplikace. Zároveň většina projektů pro mobilní deep-links nabízí i analytické rozhraní, a tak se vám žádný uživatel na mobilu neztratí a navíc vás bude mít rád.

Jak dostat App Links do vaší aplikace

Nastavení App Links se liší pro iOS, Android i Windows Phone. Přidat App Links můžete k už existujícímu obsahu, potřebovat budete URL a jméno i ID aplikace. Meta tagy se pak přidávají do webu. Pokud web nemáte, můžete využít App Links hosting Facebooku.

  • Nejdříve je potřeba nastavit Facebook aplikaci a naimplementovat App Links do mobilních aplikacíNávod pro iOS zde a pro Android zde.
  • Za druhé musíte nastavit meta tagy do webu. K těm je potřeba znát nastevní URL, název aplikace a App Store ID. Detailní návod naleznete v nápovědě.
  • Dále doporučujeme nastavit i tzv. deferred deep-links, které řeší situaci, kdy uživatel nemá nainstalovanou aplikaci a vy ho chcete po dokončení instalace poslat na konkrétní stránku ve vaší aplikaci.
  • Máte hotovo a můžete začít používat. Uživatelé vás budou milovat!

Detailní návod najdete i na webu Facebooku pro developery anebo v návodu na stránce projektu App Links.
123456789

S App Links k lepším výsledkům

App Links využijete i při cross targetingu. Ve chvíli, kdy si uživatel prohlíží váš web na desktopu, můžete na něj opět zacílit v mobilním zařízení a naopak. Často se stává, že si uživatel aplikaci nainstaluje, ale už se neregistruje nebo neprovede žádnou akci. Takto jej můžete zasáhnout reklamou s výzvou k akci a po prokliku se uživatel dostane rovnou do aplikace.

App Links jsme už použili pro cross targeting v kampani módní značky BFashion, kde jsme cílili na ty samé uživatele na jejich mobilním zařízení i desktopu.

Pro Newsfeed.cz pracuji jako redaktorka. Píšu především o tom, jak se na
Facebooku vyznat z pozice marketéra a zadavatele reklamy. Do svých
návodů často aplikuji své zkušenosti, které jsem jako PPC specialista
nasbírala v ROI Hunter. Svůj zájem o marketing na Facebooku se snažím co nejlépe předat i vám.

Komentáře