Jak funguje optimalizace umístění a kdy vám může pomoci

20. 3. 2017Návody

Prostřednictvím optimalizace umístění Facebook doručuje vaši reklamu tak, abyste získali co nejvíce výsledků za co nejnižší průměrnou cenu. Reklama se proto automaticky zobrazuje na místech, která vychází nejlevněji, díky čemuž máte o starost méně. Spuštění kampaně s optimalizací umístění je navíc velmi snadné a rychlé.

Jak optimalizace umístění funguje?

Optimalizace umístění pracuje na základě algoritmu. Facebook vyhodnotí všechna dostupná umístění a vaši reklamu zobrazí na místech, ve kterých vychází reklama nejlevněji. Získáte tak co nejvíce výsledků za celkově nejnižší průměrnou cenu, bez ohledu na to, jaká je průměrná cena v jednotlivých umístění.

Facebook zobrazuje vaši reklamu, jak uzná za vhodné. To znamená nerovnoměrně mezi desktop, mobil nebo pravý sloupec, případně také Audience Network a Instagram. Tuto funkci zapnete velmi snadno. Ve správci reklam je možnost automatického umístění nastavena jako výchozí nebo si ji můžete zapnout na úrovni sady reklam.

umisteni

Vyzkoušeno v praxi

V kampani s účelem zhlédnutí videa jsme vytvořili sadu reklam s využitím automatického umístění.

Dosah Zobrazení Zhlédnutí 3 s videa CPA CTR (Link) CPC (Link)
Automatické umístění 50 611 115 221 28 199 0,01 € 0,22 % 0,72 €

V tomto případě začne Facebook utrácet vaše peníze v umístění, které vychází nejlevněji s dosažením co nejvíce výsledků. Jak si jednotlivá umístění vedla, zjistíte ve Správci reklam pomocí možnosti „Rozdělení“.

Dosah Zobrazení Zhlédnutí 3 s videa CPA CTR (Link) CPC (Link)
Automatické umístění NF desktop 22 781 49 357 16 350 0,01 € 0,03 % 7,72 €
NF mobil 26 056 61 231 9 384 0,01 € 0,12 % 0,84 €
RHC 80 190
Instagram 224 352 76 0,004 €
Audience Network 1 470 4 091 2 380 0,01 € 4,25 % 0,12 €

V našem případě se reklama zobrazovala ve všech dostupných umístěních a cena za zhlédnutí vycházela nejlépe na Instagramu. Pokud bychom se rozhodovali pouze na základě ceny, vypustili bychom ostatní umístění a reklamu nechali běžet pouze na Instagramu. Tím bychom však přišli o většinu zhlédnutí videa. Jak je vidět, nejvíce bylo video zhlédnuto na News Feedu. Pravý sloupec v tomto případě nepřinesl žádné zhlédnutí.

Co se stane, když umístění rozdělíme

V naší kampani jsme pro srovnání vytvořili sady reklam rozdělené dle umístění.

Dosah Zobrazení Zhlédnutí 3 s videa CPA CTR (Link) CPC (Link)
Rozdělené umístění NF desktop 24 445 49 645 15 782 0,01 € 0,05 % 4,91 €
NF mobil + Audience Network 43 858 81 826 15 908 0,01 € 0,31 % 0,46 €
RHC 83 928 487 267 72 0,59 € 0,02 % 0,48 €
Instagram 25 495 36 677 6 152 0,01 € 0,11 % 1,3 €

Z výše uvedené tabulky můžeme vidět, že cena za zhlédnutí na News Feedu v obou případech vycházela stejně. Instagram měl sice dražší cenu za zhlédnutí, ale přinesl 80krát více zhlédnutí, než když běžel v rámci automatického umístění. Navíc jsme získali několik zhlédnutí i z pravého sloupce.

Vyhodnocení

Naším cílem bylo získat u uživatelů co největší povědomí o probíhající akci. Primárně jsme se tak snažili dosáhnout co největšího počtu zhlédnutí. Z našich výsledků vyplývá, že jsme během stejného období získali o téměř 10 000 zhlédnutí více u rozdělených umístění s výslednou cenou za zhlédnutí 0,01 EUR. Pokud tedy chcete zasáhnout co největší podíl lidí z vašeho zvoleného publika, je dobré jednotlivá umístění oddělit.

Výsledky mohou být však rozdílné, záleží na účelu vaší kampaně. Například u sběru potenciálních zákazníků jsme získali lepších výsledků u sady reklam s využitím optimalizace umístění.

Některá umístění však nemusí být vždy k dispozici, záleží na typu reklamy. Pro všechna umístění také nemusí být vhodná ani vaše kreativa. V takových případech je lepší jednotlivá umístění rozdělit.

V Business Factory pracuji na pozici PPC Specialist. Především vytvářím a spravuji výkonnostní kampaně na Facebooku pro české i zahraniční klienty.

Komentáře