Jak na Instagram Ads v Power Editoru

tumblr_npbzuaxgII1upqzato1_1280

Zdroj: Instagram

Snad každý markeťák u nás už ví o možnosti inzerovat na Instagramu. Možná jste ale dosud nevěděli, jak na to. Právě pro vás jsme sepsali návod, jak se do nastavení instagramových reklam pustit v Power Editoru.

Předem musíme předeslat, že pro tvorbu instagramových reklam budete potřebovat Business Manager. Jeho založení je velmi jednoduché a Facebook vás sám provede jednotlivými kroky. (EDIT: nutné to není – viz konec článku – ale stejně to výrazně doporučujeme.)

V Business Manageru v nastavení nejprve kliknete na instagramové účty.

bm_instagram_účet

Tím se dostanete do přehledu všech instagramových účtů. Pro připojení nového účtu je vpravo nahoře tlačítko „Claim New Instagram Account“, pokud používáte Facebook v angličtině. V češtině je tam „Zaregistrovat nový instagramový účet.“

claim_new_instagram

Facebook vás poté vyzve k vyplnění přihlašovacích údajů k vašemu instagramovému účtu. Budete potřebovat uživatelské jméno a heslo.

přihlašovací_údaje

V následujícím kroku propojíte instagramový účet s reklamním účtem. Díky tomu se vám v Power Editoru objeví možnost vybrat v umístění reklamy právě Instagram. Pokud se vám tato možnost neobjeví ihned, nepanikařte. Občas to může trvat déle.

napojení_reklamního_účtu

Na reklamy pro Instagram vás upozorní Power Editor hned při tvorbě nové kampaně. Po rozkliknutí nové sady reklam pak zvolíte ve výběru umístění Instagram. Cíle pro optimalizaci kampaní jsou zatím jen tři – kliknutí na web, instalace mobilních aplikací a zhlédnutí videa.

PE_instagram_kampaň

PE_placement

Prostředí pro tvorbu reklam je stejné, jako jste zvyklí z kampaní na Facebooku. Pouze se změní náhled a vy vidíte, jak bude vaše reklama vypadat na Instagramu. Zatím jsou podporované pouze dva reklamní formáty – obrázek a video. Instagram už u některých inzerentů testuje „carousel“, tedy formát s více obrázky/produkty, který znáte z Facebooku. Snad se brzy dočkáme i v našich luzích a hájích.

kreativa_náhled_instagram_reklamy

call-to-action tlačítka

 

Voilà a první instagramová reklama je hotová. Budeme moc rádi, pokud se s námi podělíte i o vaše zkušenosti s tímto novým inzertním prostorem.

Edit (20.10.): 

Sypeme si popel na hlavu. Propojení s Instagram účtem lze provést i bez Business Manageru přímo v nastavení stránky, stejně jako je uvedeno na obrázku. Děkujeme za upozornění. :)

Instagram ads - nastavení stránky

Sdílejte článek!
Adam Rippl on linkedin
Pracuji jako specialista na výkonnostní marketing na Facebooku a Instagramu v agentuře Business Factory. Pro Newsfeed.cz píši především o svých praktických zkušenostech se správou kampaní pro klienty z různých zemí a různých odvětví (přes e-commerce, automotive až po finanční sektor).

Komentáře

Co by vás mohlo dále zajímat...