Jak propagovat módu na Facebooku

zoot quoteFacebook je ideálním místem, kde mohou obchodníci s módou čerpat inspiraci, představovat nové kolekce, sbírat zpětnou vazbu a kreativně řádit. Propagace módních značek má už i u nás dveře dokořán otevřené a čeští fanoušci fashion stránky doslova hltají. Jestliže se pohybujete ve světě ramínek, převlékacích kabinek a módního designu, ale jste zatím facebookovým benjamínkem, začtěte se do dalších řádků – ukážeme vám, jak propagovat módu na Facebooku.

Mylnou domněnkou je, že by vaše stránka měla mít co nejvíce fanoušků za každou cenu a co nejvíce příspěvků za den. Zde totiž platí, že kvalita vítězí nad kvantitou.

Podle Jana Bartoše jsou největším zabijákem růstu stránky sami marketéři, tedy správci stránek:

„Odmítají si přiznat, že sociální sítě jsou něco jiného než klasický marketing. Místo toho, aby fanouškům říkali, co je zajímá a co chtějí slyšet, doslova jim cpou to, co zajímá je samotné. Dokud si toto neuvědomí a nepřijmou pravidla sociálních sítí, nemají šanci na nich uspět.“

Přitom stačí málo k udržení pozornosti vašich fanoušků a zapojení je do tvorby vašich stránek. Zvlášť u módy je výhodou zásoba krásných fotek, koláží, outfitů a vůbec zajímavého a chytlavého, tzn. sexy obsahu – jako příklad uvádíme POSHme.cz.

11265310_365079540359768_4526662902559239192_n11009156_370394639828258_3077788611297288715_n

Aby příspěvek dosáhl vysokého dosahu, sdílení a likes, je důležitá jeho atraktivita. Je škoda Facebook využívat jen pro postovaní nudných aktualit z vašeho obchodu, když právě chytlavým obsahem udržíte aktivní své fanoušky/zákazníky a navíc nalákáte i ty nové.

,,Aktivní fanoušci pomáhají šířit váš obsah, a výrazně tak urychlují organický růst stránky a tím i nových zákazníků.” Eliška Vyhnánková

11150184_1121415487883911_1022588804440052090_nJak tedy na stránku přispívat? Zjistěte si, kdy jsou vaši fanoušci nejaktivnější a přizpůsobte tomu postování s minimálně třemi příspěvky za den, což je doporučovaný ideální počet příspěvků pro udržení stránky „zdravě“ aktivní.

Nebojte se zábavného obsahu v kombinaci s informacemi o vašem obchodě, lidé si totiž na Facebook stále chodí spíše odpočinout.

Co tedy patří na Facebook?

Novinky

Nová kolekce, nové modely? Předejte tuto informaci svým fanouškům jako prvním!

11037253_361769354024120_3421675347982478959_n

11377232_907799609277333_4493124329499381921_n

Slevy

Kdo jiný by o vašich slevách měl vědět dříve než věrný fanoušek?

10944818_1110630952295698_7553426438447574316_n     slevy

Zapojte fanoušky

Nechte své fanoušky hlasovat o příští kolekci, značce či modelu. Krásným příkladem je tento příspěvek mladé modní návrhářky, která nechala své zákaznice rozhodnout o tom, zda daný model půjde do světa, nebo ne.

A stejně tak tento příklad, kdy internetový obchod POSHME nechává fanoušky hlasovat o tom, jakou sukni zařadit do další kolekce.

 

11160667_361054617428927_3621171669339498401_n  11008463_353358548198534_5972311166567666338_n

POSHME

Outfity

Některé kousky nejlépe vyniknou na modelce či v kombinaci s jiným modelem. Ne a ne se zbavit špatně prodejných kusů? Dobré foto a šikovné kombinace dělají divy a mohou rozpoutat zajímavé diskuze pod příspěvkem. Živé diskuze zvyšují dosah příspěvku nejvíce, takže se nebojte fanoušků ptát na názory, nápady…

10991138_1075470319145095_9005966820602429966_n    11149412_1119684321390361_1880500837559000476_n

ZOOT

Nebo nechte fanoušky poslat, jak právě jim sluší váš model, a o šikovný dosah máte postaráno:

akari2   10906572_10203166055464672_8183844872058155370_n

AKARI

Fotky ze zákulisí

Dorazily vám nové látky, ze kterých budete šít? Máte hotový první model? Dorazila nová kolekce? Foťte a sdílejte!

akari    10987671_10152969377981928_2028042165514897892_n

AKARI

Blog

Nezbytností spousty (nejen) módních obchodů se stávají blogy. Šikovně zpracovaný blog se vám postará o pravidelný obsah na Facebook stránku a zároveň poslouží jako hezké promo vašich produktů. Kde jinde se rozepsat o kvalitních látkách, postupech výroby či zákulisí vaší značky/obchodu než na blogu?

Hezkou práci předvádí český Zoot, který se pustil rovnou do tištěného magazínu, online ke čtení zde.

zoot1

Stylista

Jiným příkladem zapojení fanoušků a přivedení nových zákazníků je osobní stylista, přítomný pro vaše zákazníky online. K dokonalosti tuto službu dovedl anglický Asos.

Dalším příkladem může být již zmiňovaný Zoot, který nepravidelně pořádá dopoledne se stylistkou ve svých výdejnách, nebo speciální kolekce na webu:

11053468_1097139920311468_7160216403097178162_n   10262131_1141971805828279_8117969268627793488_n

ZOOT                                                                       ZOOT

Důkazem, že i u nás můžete mít kvalitní a funkční Faceboook stránky, jsou následující obchody.

Inspirujte se!

Také máte dojem, že by článek mohl inspirovat nebo poučit vaše kolegy? Sdílejte ho s nimi!
Pro Newsfeed.cz pracuji jako redaktorka. Píšu především o tom, jak se na
Facebooku vyznat z pozice marketéra a zadavatele reklamy. Do svých
návodů často aplikuji své zkušenosti, které jsem jako PPC specialista
nasbírala v ROI Hunter. Svůj zájem o marketing na Facebooku se snažím co nejlépe předat i vám.

Komentáře

Co by vás mohlo dále zajímat...