Jak vylepšit obsah na Facebooku, když prodáváte (nejen) stavařům

18. 9. 2017Case studiesNázory

Výrobci stavební chemie z firmy Mapei si nás najali, abychom jim pomohli s obsahem na Facebooku. Za měsíc naší plné správy oslovila jejich stránka o 114 % více uživatelů a zájem o příspěvky vzrostl o polovinu. Podívejte se, jak jsme toho dosáhli a co můžete vyzkoušet i vy sami.

Mějte jasno v tom, ke komu mluvíte

I firma, která prodává spárovačky a cementová lepidla si může na Facebooku získat přízeň fanoušků. Základem je dobře poznat, jací jsou vaši zákazníci: Jak se chovají, co je zajímá, jaké potřeby řeší a kolik času tráví na sociálních sítích. Podle toho totiž zjistíte, jestli je vůbec na Facebooku najdete.

Než nás firma Mapei oslovila a požádala o vypracování obsahové strategie pro sociální sítě, komunikovala na Facebooku především s profesionálními řemeslníky – svými typickými zákazníky, kteří ale na Facebooku nejsou zrovna nejčilejší.

V rámci přípravy obsahové strategie se ale ukázalo, že zajímavou cílovou skupinou budou i kutilové, kteří rádi doma něco vyrábí nebo spravují sami. Společně s klientem jsme se rozhodli osvěžit styl komunikace a nabízet uživatelům atraktivnější obsah, který vtipně reaguje na situace kolem kutilství a stavařiny. Příkladem je tento příspěvek, který měl mezi fanoušky velký úspěch:

Zajímavost:

  • Jediná věc, kterou jsme zatím nevyladili úplně, je tonalita. Klient na své stránce předtím fanouškům vykal nebo je oslovoval neutrálním množným číslem. V některých příspěvcích jsme se rozhodli otestovat akčnější tykání, zatím ale nemáme k dispozici dostatek dat, která bychom vyhodnotili.

Nabídněte fanouškům užitečné a praktické informace, které jinde nenajdou

Dalším řešením, které jsme pro klienta navrhli, byl blog formou magazínu na inspirativním webu pro kutily Mapei s radostí. Fanouškům tedy na Facebooku nenabízíme jen vtipné obrázky, které je pobaví, ale mnohem víc.

Sdílíme s nimi užitečné články, kde jim z pozice přátelsky naladěného profíka radíme, jak vybrat vhodné cementové lepidlo do koupelny nebo kdy řešit zateplení fasády. Tyto praktické návody a tipy si lidé nejen rádi přečtou sami, často je sdílí i se svými známými a obsah se tak šíří organicky dál.

Winter is coming? Mějte publikační plán

Jednou z největších slabin facebookové stránky klienta předtím, než jsme její správu převzali, byla nahodilost a sporadičnost v přispívání. Kvalitní facebooková stránka totiž vezme spoustu vašeho času, který někdy jednoduše nemáte. Neubližujte své stránce tím, že ji zmrazíte.

„Hluchá místa“, kdy vaše stránka na nějakou dobu zaspí, se totiž negativně podepíšou na dosahu příspěvků. Pokud tedy dva měsíce po sobě zveřejníte jen 3-4 příspěvky, musíte počítat s tím, že potrvá nějakou dobu, než se křivky grafů vyhoupnout zpátky nahoru tam, kde je chcete mít.

Přizpůsobením obsahu cílové skupině, vytvořením publikačního plánu a pravidelným přispíváním se nám povedlo dosah příspěvků dostat za velmi krátkou dobu zpátky na úroveň předtím, než náš klient přestal stránce věnovat svůj čas. Tuto úroveň jsme dokonce v průběhu srpna předstihli.

Budujte si oboustranný vztah s komunitou fanoušků

Facebook je dnes tak pevnou součástí našich životů, že pro nás nahrazuje mnoho věcí: kalendář, poštu, televizní noviny, nástěnku na úřadu práce. Bohužel někdy zapomínáme, že jde primárně o sociální síť, kam si lidé chodí spolu povídat. A jakmile na to zapomeneme, děláme zbytečné chyby.

Jedním z hlavních pravidel, kterými se v Betteru při správě sociálních sítí řídíme, je:

  • Facebooková stránka je jako manželství: Když spolu nekomunikujete, rozpadne se vám.

Zapojte proto své fanoušky do obsahu, který vytváříte. Zajímejte se o jejich názor a o to, co dělají. Na stránce Mapei jsme se například ptali, koho fanoušci považují za svého mentora: Kdo je vedl k lásce k řemeslu? V jiném příspěvku jsme je zase vyzvali, aby nám ukázali, jak jim s domácími projekty „pomáhají“ jejich děti. Podle reakcí vidíme, že jsme na dobré cestě.

Připravte se na krizovou komunikaci

To, že facebooková stránka Mapei má dvě hlavní cílové skupiny (profesionály a kutily), má svá úskalí. Například pokud na blogu říkáme čtenářům, aby si sami obložili koupelnu, rozzlobíme tím obkladače, kteří se bojí, že přijdou o kšeft.

Na Facebooku musíte být na podobné „krizovky“ připraveni a mít po ruce vhodné vyjádření, kterým vezmete vítr z plachet těm, kteří si chtějí postěžovat.

V tomto případě jsme například fanouškům hned odepsali, že fandíme řemeslníkům i těm, kteří si na některé domácí projekty troufají sami. A že pokud je projekt příliš složitý, kutilové na našem webu najdou databázi řemeslníků, jejichž službu mohou přímo poptat. Krize byla zažehnána a náš klient neztratil věrnost těch, kteří s jeho výrobky pracují dennodenně.

Čeho jsme dosáhli

Průměrný dosah příspěvku se zvýšil o 106,87 % oproti období, kdy si klient spravoval facebookovou stránku zcela sám (březen vs. srpen).

Za 28 dní jsme oproti stejně dlouhému období předtím pozorovali tyto výsledky:

  • 114 % více oslovených uživatelů
  • o polovinu větší zájem o příspěvky stránky
  • o 232 % více náhledů stránky
  • o 125 % více akcí na stránce

A co vy? Co se vám při správě facebookové stránky nejvíce osvědčilo? Napište nám.

V agentuře Better Marketing pomáhám se vším, co zavání kreativou a komunikací s lidmi. Věnuji se především obsahovým strategiím, klientům spravuji blogy a obsah na sociálních sítích a mám na starosti public relations.

Komentáře