Jaké možnosti nabízí prodejní skupiny na Facebooku?

24. 8. 2016Návody

Prodejní skupiny figurují na Facebooku už mnoho měsíců, ale ne všichni uživatelé je doposud objevili nebo používají. Pojďme se společně podívat na to, co tento typ skupin umí, k čemu je a jaké vychytané funkcionality můžete využít.

Účel prodejních skupin definuje už jejich název. V rámci nich můžete prodávat a nakupovat věci od ostatních uživatelů nebo jako správce umožnit tyto aktivity ostatním.

Od běžné skupiny se liší tím, že můžete uvádět seznam položek na prodej, označovat položky jako prodané nebo vyhledávat věci, které byste si chtěli pořídit.

prodejskup

To lze, pokud jsou v dané skupině zapnuté prodejní funkce. Tuto pravomoc má pouze správce skupiny. Jak na to? Pokud jste správcem skupiny, v pravém horním rohu skupiny klikněte na symbol trojtečky a vyberte možnost „Upravit nastavení skupiny“. Poté klikněte na „Typ skupiny“ a zvolte možnost „Vybrat typ skupiny“. Nakonec vyberte možnost „Nákup, prodej, obchod“, potvrďte a změny uložte.

b

Tímto způsobem můžete v prodejní skupinu proměnit prakticky kteroukoliv skupinu, jejíž jste správcem.

Pokud jste členem prodejní skupiny, můžete zboží nabízet ostatním. To uděláte tak, že v místě, kam běžně píšete text příspěvku, kliknete na možnost „Prodat“. Následně přidáte informaci o prodávaném předmětu, cenu, lokalitu vyzvednutí a fotku. Nakonec standardní cestou přidáte příspěvek na zeď skupiny.

Pokud chcete post zpětně upravit, provedete to jako úpravu běžného příspěvku na Facebooku pomocí ikonky pro editaci. Pokud je to již nějakou dobu, co jste produkt nabízeli, můžete svůj příspěvek dohledat pod možností „Vaše prodejní příspěvky“. To zároveň slouží také jako váš osobní katalog prodaných či prodávaných věcí.

E

Pokud si vaše zboží najde svého kupce, můžete jej označit jako prodané tím, že kliknete na možnost „Označit jako prodané“.

c

Pokud jste dříve položku označili jako prodanou, ale chcete ji dát znovu do prodeje, klikněte na možnost „Označit jako dostupné“.

d

V prodejních skupinách se můžete pohybovat jak na mobilu (Android i iOS), tak na webu. Prodejních skupin je na Facebooku velké množství – můžete si vybrat od obecných, kde se inzeruje doslova všechno, přes specializované skupiny pro konkrétní cílové skupiny (maminky, studenti, milovníci různých hobby) až po úzce zaměřené na nabízený sortiment či lokalitu (vybavení bytu, prodávání v Brně a podobně).

Nemusíte navíc jen prodávat, ale produkty můžete také poptávat. Pokud se rozhodnete nějaký předmět zakoupit nebo vás zajímá více informací, můžete prodávajícímu uživateli pod příspěvek vložit komentář nebo mu přímo poslat zprávu přes Messenger. Prodávané zboží si navíc nemusíte prohlížet jen na zdi skupiny, ale také v samostatném seznamu.

p2

Nezapomeňte, že za prodávané a nakupované zboží nesete odpovědnost sami, Facebook se od tohoto distancuje.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře