Nové cílení reklam zahrne i weby a aplikace s Like tlačítky

21. 9. 2015Novinky

Facebook posílí cílení reklam na základě zájmů uživatelů. Nově si totiž bude brát data o prohlížení z externích webových stránek a aplikací, které uživatel navštíví a jejichž součástí jsou sdílecí, lajkovací či komentovací facebooková tlačítka.

Sociální síť využívá data z externích zdrojů už od loňska, teď ale zahrne i ty weby a aplikace, které používají zmíněné buttony. Zatím se rozjíždí v USA, brzy by mělo ale dorazit i k nám.

„Pokračujeme v roll outu targetingu na základě zájmů uživatelů, které bude doplněné o informace ze stránek využívajících facebookové tlačítko Like a další sociální funkce.“ – Facebook

Uživatelé přitom nemusejí na webu či v aplikaci třetí strany aktivně lajkovat, sdílet nebo komentovat. Stačí, když navštíví stránku, která těmito tlačítky disponuje. Data o vyhledávání si pak Facebook převezme sám. Doteď totiž bylo cílení podle zájmů značně omezené tím, co uživatel sám na Facebooku udělal.

Inzerenti teď zároveň budou moci nově cílit reklamy nejen v rámci Facebooku, ale i na externích webech a v aplikacích, které patří do mobilní reklamní sítě Facebook Audience Network. A aby to nebylo tak jednostrané, uživatelé budou mít taktéž možnost toto cílení, které mapuje jejich pohyb na stránkách a v aplikacích, zakázat prostřednictvím Ad Choices.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře