Nový formát dynamických reklam nabídne širší cílení

13. 2. 2017Novinky

Na scénu přichází nový formát dynamických reklam, který můžete využít na akvizici potenciálních zákazníků dle jejich aktivity a zájmů. DPA tak přestávají být ryze remarketingovým formátem. Jako inzerenti se už nemusíte omezovat návštěvností vašeho e-shopu, ale můžete cílit dynamické reklamy na široké publikum.

Nedokonalé dynamické reklamy

O dynamických reklamách a jejich využití jsme psali už mnohé. Ve zkratce lze jejich fungování popsat jako dynamické zobrazování konkrétních produktů, které si návštěvníci prohlíželi na vašem webu. Jejich primární výhodou je právě ona dynamičnost, kdy stačí vytvořit jedna šablona pro reklamu a informace o produktech si Facebook tahá sám z produktového feedu.

Nevýhodou dynamické reklamy dosud byla ale právě (ne)možnost jejího cílení. Zasáhnout můžete pouze uživatele, kteří navštívili váš web a prohlíželi si vaše produkty. Pokud jste tedy malý e-shop s nízkou návštěvností, díru do světa s DPA neuděláte.

Facebook ovšem vyslyšel zbožná přání inzerentů a nově začal nabízet rozšíření cílení dynamických reklam i na širší publikum, tedy i na uživatele, kteří o vašem e-shopu nikdy neslyšeli.

Screenshot_(97) copy

Jak to funguje?

Představme si uživatele, který je právě ve fázi nákupu nového PC. Takový člověk s velkou pravděpodobností prosurfuje více než jeden web či e-shop a interaguje s Facebook stránkami a dalším obsahem, aby mohl porovnat ceny a zjistit více informací, které mu pomůžou rozhodnout se při výběru. Facebook prostřednictvím svého algoritmu vyhodnotí, že tento uživatel může být vhodným kandidátem pro zobrazení vaší reklamy s notebookem.

Pro malé inzerenty je to zlomové řešení, kdy se už nemusí omezovat pouze remarketingem na návštěvníky webu, ale mohou oslovit všechny potenciální zákazníky. A co víc? Reklama je zacílena na vysoce relevantní publikum, které je právě ve fázi nákupu. Tím i částečně odpadá dlouhé a nákladné A/B testování různých cílení při akvizici.

Jednotlivé cílovky jdou samozřejmě i více přizpůsobit prostřednictvím zájmů nebo vámi vytvořených lookalike cílení jako u klasických reklam. Reklamy tak můžete například omezit pouze na fanoušky konkrétní značky notebooků a jim zobrazovat pouze relevantní produktový set z vašeho katalogu. Možnostem se meze nekladou.

Kdy to vyzkoušíme?

Jak už to tak bývá, Facebook nový formát postupně zavádí a testuje u vybraných e-commerce klientů a jeho podoba ve správci reklam se neustále mění. K ostatním se bude dostávat v příštích měsících. Je ovšem nutno dodat, že podobný formát u nás v Business Factory na platformě ROI Hunter používáme již několik měsíců a s nemalými úspěchy. Jsme tedy velmi zvědaví na první výsledky.

A jak jste na tom vy? Chystáte se nové dynamické reklamy použít pro váš Facebook marketing?

Jsem další z dělníků online marketingu v Business Factory, kde se soustředím na výkonnostní marketing na Facebooku. Ve svém portfoliu spravuju kampaně od malých e-shopů, přes velké české společnosti až po zahraniční klienty.

Komentáře