Nový nástroj umožní plánování reach a frequency kampaní

10. 10. 2016Návody Novinky

Takzvaný Campaign Planner je zbrusu nové rozhraní pro plánování reach & frequency kampaní na Facebooku a Instagramu. Díky němu můžete nastavit různé verze plánů, porovnat je mezi sebou a zjistit, která cesta lépe podpoří výkon vašich reklamních kampaní.

Plánovač kampaní lze využít třemi způsoby. Můžete například:

  1. Predikovat reach a frequency kampaní. Abyste odhalili potenciální dosah, frekvenci a cenu za brandovou kampaň, můžete přidat podrobnosti, jako je cílové publikum, harmonogram nebo rozpočet.
  2. Optimalizovat výkon kampaně díky porovnání verzí. Tím, že vytvoříte několik verzí daného mediálního plánu a porovnáte je mezi sebou, zjistíte, která z nich funguje nejlépe.
  3. Sdílet mediální plán s ostatními. Své klienty nebo kolegy můžete informovat o plánech, které jste připravili. Vy sami přitom rozhodnete, které detaily chcete sdílet a jakým způsobem.

Jak na to?

Pro použití plánovače kampaní musíte být přihlášení na Facebooku a propojení s odpovídajícím Business Managerem. Osobní účty nelze s plánovačem spojit, pouze stránku.

rf1_copy

Poté, co vyberete Page, pro kterou kampaň připravujete, se vám zobrazí následující rozhraní.

rf2_copy

Tady najdete vše, co k plánování potřebujete. Najednou můžete vytvořit až 6 verzí každého plánu. Nezapomeňte si každou verzi pojmenovat, ať neztratíte přehled.

V horním menu můžete přidat požadovaný rozpočet, dosah a rozhraní termínů, v rámci nichž má kampaň běžet. Následně upravíte další položky, jako je publikum, reklamní účel či umístění, a přiřadíte reklamní účet. Díky tomu bude možné využít také vašeho vlastního okruhu uživatelů nebo uložených publik stejně jako pokročilého demografického cílení, jako chování nebo vzdělání.

Nástroj pro vytváření plánů funguje intuitivně. Jednoduše tak vytvoříte nové verze nebo podobné, které využívají stejné detaily jako předchozí verze.

Jakmile vytvoříte větší počet verzí, klikněte na možnost „Porovnat všechny verze“ v pravém sloupci. Díky tomu zjistíte, která verze bude mít největší úspěch.

rf3_copyV pravém sloupci se vám následně zobrazí přehledné grafické porovnání jednotlivých verzí.

rf4_copy

rf6_copy
Jakmile budete chtít plány předat ostatním, klikněte na možnost „Sdílet“ vpravo nahoře. Ta vám nabídne, zda chcete plán odeslat e-mailem, přes odkaz ke čtení nebo exportovat složku ve formátu .csv.

rf5_copy

O novince se také budete moci více dozvědět prostřednictvím e-learningového kurzu ve Facebook Blueprint. V následujících měsících také Facebook plánuje přidat k nástroji ještě další užitečné doplňky.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře