Ověřené stránky mohou promovat živé vysílání v jeho průběhu

15. 6. 2017Novinky

Červen je měsíc, kdy se ověřeným stránkám na Facebooku postupně otevírá možnost propagovat živé video během jeho vysílání. Dříve bylo možné Facebook Live podpořit reklamou teprve poté, co živý přenos skončil. Aby byla reklama efektivní, můžete optimalizovat na několik účelů a vysílání by mělo trvat déle než 30 minut.

Facebook Live je oblíbeným nástrojem mezi uživateli i marketéry. Facebook mu proto pravidelně přidává nové funkcionality, nedávno například soukromý chat, 360° formát vysílání nebo možnost vysílat i z desktopu. Na sociální síti nachází řadu uplatnění. Některé značky ho používají například jako zprostředkovatele velkých událostí, přenášejí divákům zážitky z místa dění i ze zákulisí, představuje ale také atraktivní způsob pro zavádění produktů na trh nebo tvorbu manuálů.

Nejnovější aktualizací se možnost distribuce živého vysílání ještě zvyšuje. Můžete totiž oslovit řadu uživatelů přímo během dění v reálném čase. Doručování reklamy, která podpoří sledování live videa, začne bezprostředně po zahájení vysílání, ale čas doručování je omezen jen na přibližně 15 minut. Výkon a rychlost doručování reklamy záleží na řadě faktorů, roli hraje mimo jiné typ doručování, specifikace cílení a rozpočet. Obecně ale platí, že čím delší vysílání, tím snáze se bude reklama doručovat. Pokud tedy chcete promovat živé vysílání, mělo by mít délku alespoň 30 minut.

Reklamu lze zatím optimalizovat také v rámci těchto reklamních účelů:

  • video views
  • brand awareness
  • post engagement

Jak si vaše živé vysílání vede, zjistíte v metrikách, které jsou standardní jako u běžných videí a žádné nové parametry neobsahují. Abyste dosáhli co nejlepšího reache, je vhodné promovat video během vysílání i po jeho ukončení.

Jak na plánování živého vysílání

Protože je novinka teprve v plenkách, nelze zatím propagaci živého videa ani naplánovat. Kampaň můžete vytvořit pouze v reálném čase vysílání. Můžete si však dopředu naplánovat příspěvek informující o Live videu (ten ale nelze podpořit reklamou), aby se o něm dozvědělo co nejvíce lidí. Post zvaný Scheduled Live vytvoříte a spustíte v nástrojích pro správu příspěvků nebo v nástrojích API už 7 dní před vysíláním.

Lidé si v rámci něho mohou povolit možnost „Get Reminder“, díky které dostanou oznámení o blížícím se nebo zahájeném vysílání (5 minut předem). Podmínkou je, že jako tvůrci živého videa musíte být live skrze API. V daném příspěvku se pak divákům automaticky zapne živý přenos.

Pokud chcete promovat živé vysílání, Facebook doporučuje dodržet následující tipy:

  • využijte zrychlené doručování
  • bidujte agresivně
  • zacilte široce, optimalizujte pro reach
  • neupravujte reklamu v průběhu vysílání
  • vysílejte alespoň 30 minut, aby se reklama začala doručovat
  • pokud delší vysílání nepřináší kýžené výsledky, pokračujte v kampani i po skončení přenosu
Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře