Praktické příklady použití Facebook Live

2. 2. 2017Návody

Facebook Live už není jen tak nějaká legrace. Od explodujících melounů až po mamky v masce Chewbaccy nám Facebook ukazuje, že to s živým streamováním myslí opravdu vážně. A firmy a fanoušci také. Ukážeme vám několik příkladů, jak to s live videem můžete rozjet i vy sami.

1. Rozvedení diskuze

Jednou z možností, jak využít Facebook Live video, je rozvedení diskuze nad tématem, které vaše fanoušky zajímá. Představte si například, že jste napsali na svůj web nový článek a již předem očekáváte jisté komentáře a dotazy. Další poté přibývají po přečtení článku.

Samozřejmě se nabízí možnost na dotazy, nejčastěji položené formou komentářů, odpovědět přímo a také komentářem. Live video vám však umožní odpovědět na větší množství dotazů zároveň a šetří tak váš čas. Navíc donutí fanoušky zapnout si vaši live relaci namísto čekání na odpověď pod komentářem. A pokud se vás někdo v budoucnu začne ptát na stejné otázky, jednoduše jen uložené video nasdílíte znovu.

Jedním z příkladů může být show lidí z Benefit s názvem „Tipsy Tricks“, kteří ji připravují každý čtvrtek v 16:15. Nejzajímavější je v tomhle případě to, že se moderátorky ptají fanoušků na otázky, které ovlivňují celkové směřování show.

2. Vhled pod pokličku vašeho byznysu

Předpokládejme, že vaši fanoušci touží vidět, jak váš byznys funguje, kterými procesy musí projít produkt, jak pracujete se vstupními surovinami nebo jak vypadá balení a doručování produktů. Facebook Live můžete použít k tomu, abyste s nimi tento proces sdíleli a pomohli jim tak více porozumět, jak fungujete.

Melanie Cohn, která je marketingovou manažerkou Dunkin Donuts, říká:

“Vždy hledáme možnosti, jak inovovat, a snažíme se veškeré novinky, které sociální sítě nabízejí, využít hned ze startu. Ve Facebook Live jsme byli jedna z prvních firem, která tuto možnost v únoru 2016 vyzkoušela. Ve videu jsme fanouškům umožnili nahlédnout do kuchyně během Valentýna, kde náš tým připravoval dort z koblih ve tvaru srdcí. Ve videu jsme mimo to představili soutěž pro zasnoubené páry, kde mohly vyhrát 10 000 USD za to, že nasdílejí svůj příběh, jak je jejich láska požádala o ruku.”

3. Propagace naplánovaných událostí

Poté, co na Facebooku vytvoříte událost, připravte příspěvek, kde ve zkratce zmiňte, co připravujete, a zdůrazněte, že veškeré podrobnosti zveřejníte vzápětí v live videu. Tady se vyplatí připravit si odkaz na událost v co nejjednodušší formě (použijte třeba bit.ly) a vložit jej i do komentářů k videu, ať se k odkazu každý bez problémů dostane. Live video lze také použít přímo ke streamování události. Pokud se tedy například účastníte konference, můžete připravit rozhovory s hosty nebo speakery a udržet tak pozornost a zaujetí na vaší stránce.

Steve Oh, Chief Business Officer online pořadu The Young Turks, mluví o svých zkušenostech s Facebook Live:

„Facebook Live používáme na sjezdech a demonstracích a také skrze něj děláme rozhovory. Ve výsledku je jednoduchý, protože můžete vysílat ze svého telefonu, a to odkudkoliv. Děláme i upoutávky před naší show. Moderátor nebo někdo jiný z týmu, koho fanoušci znají, řekne: “Ahoj, za půl hodiny začneme vysílat naši show, budeme mluvit o tomhle a tamtom, prosím mrkněte na nás”. Na jaře se ve Washingtonu konala akce nazvaná “Democracy Spring”. Nejrůznější progresivní řečníci a lídři organizací vystupují proti věcem, které se jim na vládě nelíbí, a celé se to odehrává přímo na Capitolu. Byla to několikadenní akce, takže jsme nevěděli, co očekávat. Netušili jsme, jestli live stream bude sledovat 15 nebo 15 000 lidí. Ale když se podíváme zpětně, můžeme vidět, že při chůzi Cenka Uygura (zakladatele Young Turks) stoupá zaujetí videem doslova s každým krokem blíže Capitolu.“

4. Propagace produktu

Představte si, že vám dorazila nová objednávka produktů, které ještě nejsou naskladněny a nevisí na e-shopu. Skrze live video je můžete představit fanouškům. Kromě toho si můžete připravit speciální URL, na které budete sbírat předobjednávky pouze na základě tohoto videa a zpeněžíte tak ono nadšení zákazníků z nového produktu, který ještě “nejde” koupit. Stejně tak můžete opět odpovídat na otázky ohledně daného produktu.

Příkladem budiž Tough Mudder, vytrvalostní série vedené trenérem T. Muddem. Je to skvělý způsob, jak vaše fanoušky dostat i na místa eventů, kterých se sami zúčastnit nemohou. Po energií nacpaném videu si to však už možná příště rozmyslí. Trenér během celého streamu navíc nenápadně zmiňuje své další kanály, jako je web nebo Snapchat, což jen dále přispívá k zapojení fanoušků na všech platformách.

5. Odpovídejte na FAQs

Zákaznická podpora je důležitou součástí každého byznysu. Když se budete snažit odpovědět na všechny položené otázky, je to sice skvělé, ale zároveň časově velmi náročné. Právě zde může přijít k řeči Facebook Live. Pomocí něj můžete například zjistit, na kterou otázku váš team odpovídá nejčastěji, a než na ni odpovídat stále a stále znovu, připravíte živé video s odpovědí. Tím, že se přenosy ukládají, je máte stále k dispozici a váš tým zákaznické podpory je může kdykoliv použít a odkázat na ně.

Třeba podobně, jako si video, ve kterém se diskutují otázky týkající se tvorby e-mailingových databází, vytvořila agentura AWeber z Pensylvánie:

Nakonec můžete připravit Facebook poznámku (Note) se všemi videi a adresovat ji fanouškům jako první oblast, kterou zkontrolovat před tím, než položí dotaz.

6. Hlasování

Pomocí Facebook Live můžete také velice jednoduše hlasovat. Není to, řekněme, klasické využití platformy pro sdílení videí, jelikož o video v pravém slova smyslu nejde. Jde však o velice šikovné využití toho, že se video vysílá živě. Položíte fanouškům otázku, připravíte si video stream, v němž budou pomocí lajků a nových emotikonů, kterými lze komentovat příspěvky, zobrazeny odpovědi, a spustíte. Fanoušci mohou živě hlasovat, přičemž průběžné výsledky hlasování se zobrazí přímo ve videu. Tahle věc sama o sobě tlačí fanoušky k hlasování, jelikož nikdo z nás přece nechce, aby „jeho“ značka (v příkladu níže) prohrála.

7. Máte pro svůj byznys také facebookovou skupinu?

Pokud ano, live video je ideálním nástrojem k tomu, jak zákazníkům představit své produkty, jejich verze a variace. Další výbornou věcí na skupině je to, že živé vysílání může přidat každý člen. Pokud v nastavení povolíte možnost automaticky schvalovat všechny příspěvky, uživatelé mohou nahrávat vlastní recenze produktů, uživatelská videa a podobně, což povede k většímu zapojení fanoušků, větší oblibě vaší skupiny a ve výsledku většímu zaujetí pro váš produkt či službu.

A proč se vlastně Facebook snaží živé vysílání tak moc prosazovat? Zjistilo se totiž, že live video sledují lidé až 3x déle než video nativní. Proto nemějte strach používat novinky, které nám sociální síť nabízí. Nemusí vás to stát nic víc než jen trochu vašeho času a výsledky mohou být ohromující.

V Business Factory, která je Facebook Marketing Partnerem, pracuji na pozici Facebook Ads Specialist. Po letech strávených prací na vlastních projektech jsem zakotvil jako specialista na výkonnostní reklamu v Business Factory a na stránkách Newsfeedu se s vámi budu o své zkušenosti rád dělit!

Komentáře