Proč se vyplatí sledovat frekvenci u reklam

27. 1. 2016Návody

Přestala vám fungovat úspěšná reklama, přitom jste nic neměnili? Vyskočila cena za klik? Na vině může být vysoká frekvence. Podívejte se, co je zač a proč tolik ovlivňuje výkon reklamy.

Zatímco metriky jako COS, CPA či CPC vám řeknou, jak se reklamě daří, nedozvíte se z nich proč. A proto se vyplatí sledovat i frekvenci. Ačkoliv je to jen jedna z mnoha metrik pro sledování výkonu, hodí se, když ji sem tam zkontrolujete.

Co to vlastně ta frekvence je?

Jedná se o průměrný počet zobrazení vaší reklamy jedné osobě. Pokud máte třeba úzké cílení a vysoký rozpočet, snadno se vám může stát, že se jednomu uživateli zobrazí reklama několikrát. Je-li například u reklamy frekvence v hodnotě 3, znamená to, že ji uživatel již viděl třikrát. A čím vyšší je číslo, tím spíš může klesat výkon reklamy, protože dotyčný již nějakou akci vykonal nebo ho reklama nezajímá, ale pořád se mu zobrazuje.

Ve chvíli, kdy se někomu zobrazuje stále ta stejná reklama, která jej nezajímá, stává se otravnou a je dost možné, že ji začnou lidé skrývat. A to i přesto, že je relevantní i zajímavá. Pokud tohle udělá více uživatelů, Facebook vyhodnotí reklamu jako nekvalitní a přestává ji zobrazovat.

Frekvenci (četnost) najdete na úrovni reklamy i na úrovni sady reklam přes možnost Přizpůsobit sloupce.

nf

Jak se vyhnout vysoké frekvenci?

Vylučujte lidi z publika

Při tvorbě nové kampaně vylučujte uživatele, kteří v nedávné době provedli nějakou konverzi. Pro ty můžete vytvořit kampaň jinou. Stejně postupujte i u běžící kampaně. Vylučte z publika uživatele, kteří nedávno provedli konverzi, dali věci do košíku nebo váš blog navštívili v posledních několika dnech. Jim pak inzerujte jiné informace nebo se na ně zaměřte později. Snížíte tak pravděpodobnost, že uživatel reklamu začne „schovávat“.

Nebudete cílit na stejné lidi víckrát, ušetříte peníze a prodloužíte životnost úspěšné kampaně, která by jinak kvůli přemíře zobrazení na jednoho uživatele ztratila na výkonu.

Vyměňte kreativu

Vysoká frekvence, žádné konverze, ale věříte, že cílíte na tu správnou skupinu? Zkuste vyměnit grafiku nebo text. Komunikujte nabídku jinak.

Změňte cílení

Navyšte cílení o nové publikum či zájem nebo jej vyměňte úplně.

nf2

Nižší frekvence, nižší cena za klik.

Jaká by měla být optimální frekvence?

Ačkoliv na to neexistuje jednoznačná odpověď, dávejte si pozor na reklamy přesahující frekvenci 3, což doporučuje i samotný Facebook. Ty reklamy, které mají minimálně 3 zobrazení na osobu, si začněte více hlídat nebo rovnou proveďte některé z výše uvedených změn.

Pokud vám ale reklama krásně šlape (má tedy dobré CPC, transakce a podobně) a frekvenci má vysokou, není důvod nic měnit, jen si ji hlídat. Často se tak stává třeba u DPA.

Pro Newsfeed.cz pracuji jako redaktorka. Píšu především o tom, jak se na
Facebooku vyznat z pozice marketéra a zadavatele reklamy. Do svých
návodů často aplikuji své zkušenosti, které jsem jako PPC specialista
nasbírala v ROI Hunter. Svůj zájem o marketing na Facebooku se snažím co nejlépe předat i vám.

Komentáře