První tři měsíce v ROI Hunter

18. 3. 2016Názory

Čas plyne tak rychle a zběsile, že se ani nestačím zastavit a vnímat dění kolem sebe. Aneb po nějaké době se vracím k tématu, jaké to je být mimo Facebook. Chtěl bych se současně podělit o zkušenosti z prvních třech měsíců v mém novém působišti v ROI Hunter.

Změna

Tak zaprvé, žádná velká a dramatická změna se nekoná. Pořád dělám v podstatě to stejné, co jsem dělal i ve Facebooku – prodávám Facebook Ads. Nad rámec Facebook Ads přibyla vrstva znalostí a prodeje nad úrovní Facebooku samotného a jeho nativních nástrojů a tou je samozřejmě platforma ROI Hunter.

Konkurence

Potřeba perfektní technické znalosti fungování reklamní platformy Facebooku i naší platformy ROI Hunter a specializace na velké e-commerce klienty je tady samozřejmě mnohem vyšší. Musím být připraven na to, že se bavím s klienty třeba z Velké Británie, kteří jsou hodně daleko v performance marketingu a vybírají si z několika platforem, přes které „pojedou“ své Facebook kampaně. Konkurence je v Ad Tech platformách vyšší, kdežto Facebook je pouze jeden.

Klienti

Klientů je méně, ale jsou větší. Tady pracujeme už pouze s těmi nejsofistikovanějšími inzerenty, kteří už vědí, co mají a co nemají dělat, a vyžadují po nás pokročilé funkce platformy ROI Hunter, zejména v oblasti napojení vlastních zdrojů dat (Google Analytics, vlastní CRM) na Facebook Ads. Díky těmto datovým zdrojům jsou pak schopni dynamicky optimalizovat kampaně nad rámec dat samotného Facebooku.

Edukace trhu

Samozřejmě v tomto pokračuji i nadále, jednak interně (kolegové potvrdí) a druhak externě. Pořádáme workshopy pro klienty, kde ukazujeme obecné strategie, které podle našich zkušeností nesou nejlepší výsledky.

UX

Sáhnu si tady i na věci, ke kterým bych si u Facebooku nepřičichl. Platformu rychle vyvíjíme a já mám možnost v rámci vývoje „kecat“ i do funkcionality platformy a její UX. A to mě moc baví.

Nadcházející produkty Facebooku

Jsme v pravidelném kontaktu s týmy z Facebooku, které mají na starost vývoj a marketing produktů, a dlouho dopředu víme, kam se budou ubírat. To abychom vytvářeli komplementární, nikoliv duplicitní řešení. Pilně pracujeme na vlastních vychytávkách, které našim klientům usnadňují práci.

Tým

Tým ROI Hunter je skvělý. Otevřené, chytré hlavy. To mě vždy bavilo, jak ve Facebooku, tak i tady.

A co dál?

  • 21. března se s vámi v rámci akce Marketing Monday podělím o zkušenosti s výkonnostním marketingem na Facebooku a porovnám, jaké jsou rozdíly v práci při/bez využití platformy ROI Hunter. Jestli vás to zajímá, doražte.
  • 22. března Facebook v Praze pořádá svůj další Performance Bootcamp. Tato akce je pouze pro zvané.
  • V dubnu nás pak čekají konference a eventy pro týmy i klienty Facebooku, kde jsme pozvaní jako jejich Marketing Partner. Mezi nimi se 21. dubna koná Facebook BluePrint Live: fully immersive training program for your Media Planning & Strategy Teams. Podívám se do Berlína, Londýna, Amsterdamu i Dublinu. Postřehy a reportáže z těchto akcí budou následovat.
Od ledna 2016 jsem Sales Hunter v ROI Hunter. Ex-Facebooker: od června 2013 do prosince 2015 jsem pracoval ve Facebook Dublin jako Client Partner, Czech. Teď jsem v Praze. Chcete dělat Facebook Ads pořádně? Zde se dozvíte jak. Jo a pište nám feedback, tento server je pro vás.

Komentáře