Studie: Prosinec oslabil v organických Page Likes i engagementu

6. 1. 2016NávodyNovinky

Prosinec 2015 na Facebooku přinesl vůbec nejnižší nárůst organických Page Likes i míru engagementu za posledních osm měsíců. Od října ale naopak zaznamenal nejvyšší dosah příspěvků.

Tyto údaje zjistil průzkum společnosti Locowise, která se zabývá analytikou a reportingem na sociálních sítích. Výsledky za prosinec i celý loňský rok shrnula ve své studii, která přinesla i další zajímavá data:

  • Prosincový nárůst organických Page Likes v hodnotě 0,14 %  byl nejslabší od května.
  • Dosah příspěvků měl v prosinci hodnotu 7,39 %, což je nejvíce od října.
  • Prosincová míra post engagement s 5,01 % je nejnižší od května.
Zdroj: Locowise

Zdroj: Locowise

  • Co se týče druhů příspěvků, největší dosah měla videa s 9,14 %, zatímco obrázky měly největší engagement s 5,4 %.
Zdroj: Locowise

Zdroj: Locowise

Zdroj: Locowise

Zdroj: Locowise

  • Bezmála 42,15 % všech zkoumaných stránek využilo v prosinci reklamu na Facebooku, což stálo za 30,18 % jejich celkového dosahu.
Zdroj: Locowise

Zdroj: Locowise

Podle společnosti Locowise je vidět, že rok 2015 byl pro brandy na Facebooku skutečnou výzvou, neboť organické možnosti se v průběhu roku snižovaly. Pro rozšíření publika tak bude v roce 2016 pravděpodobně zapotřebí placená reklama. Ať je totiž obsah sebelepší, sám o sobě to příliš daleko nedotáhne.

Společnost také uvedla, že problémy s engagementem může mít na svědomí i to, že se uživatelé přemisťují z Facebooku do různých chatovacích aplikací. V porovnání má například Instagram během celého roku engagement silnější.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře