Testování Instant Articles poprvé v ČR s magazínem Jenženy.cz

11. 4. 2016Case studiesNávody

Instant Articles jsou elegantní cestou, jak tvořit rychlé mobilní interaktivní články přímo na Facebooku. Magazín Jenženy.cz dostal od Facebook teamu pro support publisherů médií pozvánku do Instant Articles programu. Podívejte se, jak jsme je otestovali.

Na Instant Articles je úžasné především to, že návštěvníci facebookové stránky zažívají zcela novou zkušenost ze čtení mobilního obsahu na aplikacích Facebooku pro iOS a Android. Instant Articles využívají technologie, které umožňují okamžité, dokonce až 10x rychlejší načtení fotografií, videí a článků v aplikaci Facebook než u běžného mobilního webu.

Instant Articles jsou příběhy v News Feedu, jejichž součástí jsou také odkazy, které sdílíme z Facebook Page Jenženy.cz, a odkazy, které ze stejnojmenné webové stránky sdílejí i sami čtenáři.

instantacriclesnewsfeed_illustration

Facebook navíc tvrdí, že lidé sdílejí Instant Articles se svými přáteli častěji, než je tomu u mobilních webových článků.

Při práci s Instant Articles jsme ocenili především to, že platforma zahrnuje:

  • flexibilní možnosti monetizace pro vydavatele (vlastní reklamní formáty, Audience Network)
  • podporu pro analýzu zdrojů návštěvnosti a třetích stran (Google Analytics, Netmonitor a další)
  • Instant Articles technologii lze propojit s vaším vlastním Content Management systémem

Více se lze dočíst přímo v dokumentaci od Facebooku.

Postup

Instalace přitom není nijak složitá. Pokud chcete pro váš web zpřístupnit technologii Instant Articles, postup je následující:

  1. Přihlaste se do svého účtu na Facebooku a přejděte na registraci.
  2. Vyberte Facebook stránku, pro kterou chcete povolit Instant Articles.
  3. Přečtěte si a odsouhlaste podmínky používání Instant Articles.
  4. Klepněte na tlačítko Enable Instant Articles.
  5. Průvodce vás pak navede zbytkem procesu instalace.

Velmi praktické je nastudovat si také průvodce formáty, ve kterém je i s příklady uvedeno, jak se jednotlivé elementy dají využít. Celý design Instant Articles (logem počínaje, barvou textu reklamy konče) se pak upravuje pomocí nativního editoru od Facebooku.

Pro schválení bylo nutné vytvořit zhruba 50 článků přesně podle doporučení Facebooku, bez kterých není možné Instant Articles schválit.

Podpora rich-media formátů a monetizace pomocí Audience Network

Kromě standardního textu Instant Articles rovněž podporují multimediální prvky, jako jsou Likes a komentáře, slideshows, audio titulky, geotagování médií a interaktivní mapy.

V rámci magazínu Jenženy.cz tyto reklamní formáty provozujeme a testy zatím ukazují, že mají skvělý výkon (CTR +5 %).

12
3 4

Pracuji v Business Factory na projektu Brandformance. Vedu skupinu Community Leadership Circles from Facebook: Prague. Připravuji strategie pro práci s komunitami a brandové kampaně na Facebooku.

Komentáře