Úvod do DPA reklam – 1. část

a010c802180d7acf452429e8e6c1133cProtože jsou dynamické reklamy stále populárnější, rozhodli jsme se vám je představit do nejmenších detailů. V třídílném seriálu vám vysvětlíme základní pojmy a provedeme vás nastavením, které je nezbytné pro správné fungování a dosažení co nejlepšího výkonu reklam. Na konci pak shrneme varianty biddingu a některé best practices.

DPA neboli Dynamics Product Ads je typ facebookové reklamy, která se využívá především pro remarketingové účely. Stále více inzerentů však může využívat DPA i pro akviziční kampaně díky Facebook Marketing Partners. Dynamičnost reklam spočívá v propojení ID uživatele s ID produktu a ve změnách feedu, které se následně propíší do reklam. Uživatelům se následně na Facebooku zobrazí reklama produktu, o který projevil zájem. DPA reklamy jsou dostupné napříč všemi zařízeními i placementy včetně Instagramu.

Dynamické reklamy jsou v dnešní době již nedílnou součástí marketingových strategií všech velkých e-shopů a firem, které disponují katalogem produktů. Přináší totiž především obrovskou úsporu času a přesně zacílenou reklamu. Díky produktovému katalogu a správně nastavenému pixelu můžete během několika minut vytvořit reklamy každému uživateli přesně na míru.

Slovníček pojmů

Produktový katalog Produktový katalog je seznam všech produktů, které chcete v DPA reklamách inzerovat. Obsahuje informace o produktech z feedu.
Produktový feed Feed je zdrojem katalogu produktů. Jedná se o souhrn všech položek určených k inzerci. Veškeré změny feedu se projeví v katalogu produktů a následně v reklamě.
Facebookový pixel Facebookový pixel sleduje návštěvy uživatelů na vašem webu a pomocí pixel eventů sleduje jejich chování. Následně odesílá příslušná data do facebookových statistik.
Dynamics for New Customers Jedná se o dynamické reklamy využívané pro akviziční kampaně. Více o jejich tvorbě popíšeme v třetím dílu toho článku.
Pixel eventy Pixel event je rozšířením základního facebookového pixelu. Jedná se o kód, který reaguje na chování uživatele na webu a podle toho, kde je implementován, odesílá příslušné informace do facebookových statistik. Pro fungování DPA reklam je nutné mít nastaveny minimálně eventy ViewContent, AddToCart a Purchase.

Jak to celé funguje

V první části článku se budeme bavit především o využití DPA pro remarketingové kampaně. V tomto případě všechno začíná návštěvou vašeho webu uživatelem, který má facebookový profil. Pro fungování DPA reklam musí být na vašem webu implementovaný pixel s příslušnými eventy.

Tento pixel si při návštěvě webu spojí uživatelovo Facebook ID a zapamatuje si, který produkt si uživatel prohlížel, případně co na webu dělal (například jestli některý z produktů vložil do košíku, vyhledával, nakoupil a podobně).

Facebook je následně schopný zobrazit uživateli reklamu s konkrétním produktem, o který se zajímal. Pro marketéra toto znamená především velmi přesně zacílenou reklamu a nezměřitelnou úsporu času, protože během pár minut je možné vytvořit stovky variant jedné reklamy, jejíž obsah je dynamicky doplňován informacemi z feedu.

Fakt, že Facebook nepracuje s cookies, ale ID profilu uživatele Facebooku, přináší nejednu výhodu. Reklamy díky tomu fungují velice dobře napříč zařízeními. Historie aktivity uživatele nelze smazat, tudíž informace o zákazníkovi jsou přesnější a historicky kontinuální.

nf-infografika02

Jak začít

  1. Založte si Business Manager a účet pro reklamu

Pro správu svých reklam si založte Business Manager a účet pro reklamu.

1_rev

2. Vytvořte si feed

Tvorba feedu je ve většině případů záležitostí IT oddělení. Podrobný návod naleznete v nápovědě Facebooku pro vývojáře. Facebook podporuje feedy ve formátech CSV, TSV, RSS XML a ATOM XML.

3. Facebook pixel

Implementujte na svůj web facebookový pixel včetně potřebných pixel eventů. Pixel vytvoříte ve vašem reklamním účtu a pokud si na implementaci netroufáte sami, zašlete ho vaší IT podpoře i s přiloženým návodem. Pixel je potřeba nasadit včetně takzvaných pixel eventů, prostřednictvím kterých budete následně moci tvořit publika rozdělená podle toho, jakou akci uživatel na webu provedl.

Mezi povinné eventy patří ViewContent (uživatel si prohlížel produkt), AddToCart (uživatel vložil produkt do košíku) a Purchase (uživatel koupil produkt). Proměnné, které lze u jednotlivých eventů nastavit, včetně kompletního seznamu eventů naleznete v tabulce níže.

Pixel Event Akce Proměnné
ViewContent Uživatel otevřel detail produktu. content_type (Nutný pro DPA),content_ids (Nutný pro DPA),

value (Doporučený),

currency (Doporučený, v případě nevyplnění bude hodnota brána v USD),
content_name (volitelné),

AddToCart Uživatel vložil zboží do košíku, ale nenakoupil. content_type (nutné pro DPA),content_ids (nutné pro DPA),

value (Doporučený),

currency (Doporučený, v případě nevyplnění bude hodnota brána v USD),
content_name (volitelné),

Purchase Uživatel nakoupil. value (povinné),

currency (povinné),

content_name (volitelné),

content_type (nutné pro DPA),

content_ids (nutné pro DPA),

num_items (volitelné),

order_id (volitelné)

Pixel eventů, které na svém webu můžete nastavit, je více. Kompletní přehled najdete v podrobnějším návodu.

4. Nahrajte feed do Business Manageru

Přihlaste se do vašeho Business Manageru a jděte do jeho nastavení.

2_rev-copy

V záložce Lidé a položky zvolte Katalogy produktů. Poté klikněte na možnost Přidat nový katalog produktů.

3_rev

Klikněte na možnost Vytvořit nový katalog produktů.

4_rev

Katalog produktů pojmenujte.

5_rev

K produktovému katalogu můžete přiřazovat oprávnění ostatním lidem na různých úrovních.

6_rev

Spárujte produktový katalog s facebookovým pixelem.

7_rev

V moment, kdy je produktový katalog vytvořený, musíte nahrát do facebooku jeho zdroj (feed).

8_rev

Důležité je nastavení měny a typu nahrávání. Obsah produktového katalogu můžete nahrát buď jednorázově, nebo si můžete zvolit pravidelnou aktualizaci. Pravidelné aktualizace zdroje katalogu produktů zajistí, že informace o vašich produktech nebudou zastaralé.

9_rev

V dalším kroku nastavíte, kdy chcete, aby se váš katalog aktualizoval, a vložíte zdrojovou URL adresu, případně admin a heslo.

10_rev

Zkontrolujte, zda se všechny produkty nahrály bez chyb.

11_rev

V případě, že jste prošli všemi body, nic vám nebrání pustit se do tvorby reklamy, které se budeme blíže věnovat zase ve druhém díle našeho seriálu.

Sdílejte článek!
V Business Factory pracuji na pozici Facebook Ads Specialist. Starám se především o výkonnostní kampaně našich klientů. Na Newsfeed.cz se s vámi budu dělit o nové vychytávky a best practices ze světa facebookové reklamy.

Komentáře

Co by vás mohlo dále zajímat...