Využijte Lead Ads pro vytvoření e-mailového seznamu

22. 3. 2016Case studies Návody

Lead Ads už dávno nejsou žádnou novinkou, ale díky obrovskému zájmu ze strany marketérů se Facebook snaží tento reklamní formát stále vylepšovat. Nás Lead Ads také hodně baví, a tak jsme si vyzkoušeli, co všechno ještě umí. Třeba při sbírání odběratelů pro newsletter Newsfeed.cz.

O Lead Ads jsme vám toho napsali už mnoho. Hned po jejich uvedení jsme je otestovali, na několika případových studiích velkých firem (BMW testovací jízdy, Peugeot: Kampaň „7 dní“) jsme vám ukázali, jak mohou být užitečné a přinášet relevantní výsledky, a informovali jsme vás také o nejnovějších aktualizacích, které Facebook připravil.

V poslední době jsme se rozhodli rozšířit řady odběratelů newsletteru, který vám ode dneška pravidelně rozesíláme. A tak jsme byli zvědaví, co všechno Lead Ads v tomto případě dokáží. Přišli jsme na to, že i s rozpočtem 3 000 korun se dá v České republice krásně pracovat.

Řešení pro Lead Ads

Cílem bylo přivést co nejvíce nových odběratelů newsletteru za co nejnižší cenu. Na začátku jsme proto vytvořili dvě kampaně různého cílení. Obě byly věkově neomezené a zaměřili se na obyvatele České republiky a Slovenska. První kampaň se soustředila na návštěvníky Newsfeed.cz posledních 30 dnů a druhá směřovala na ty, co se ještě s magazínem neseznámili, ale informace v něm by jim mohly být užitečné, a to na Facebook Payments (Higher than average spend) s vyloučením návštěvníků magazínu v posledních 30 dnech. Obě kampaně měly oddělené advert sety pro Mobil a Desktop. V předpřipraveném formuláři jsme požadovali jen e-mailovou adresu.

Jak to dopadlo?

  • Utraceno: 2 900 Kč
  • Celkový počet kliků: 521
  • Celkový počet Leads (e-mailů): 209
  • Reach: 6 126

Úspěšnější byla dle očekávání kampaň cílená na ty, co už vědí, o čem magazín Newsfeed.cz je, a to návštěvníci posledních 30 dní. Protože má tato kampaň na svědomí více než polovinu Leads za nižší cenu než kampaň cílená na Facebook spenders, přenechali jsme jí všechen zbývající budget a druhou kampaň vypnuli.

kampan

Tímto způsobem se nám podařilo dosáhnout celkové ceny 13 Kč za Lead s tím, že jsme nechali běžet jen reklamu, kde jsme se dostali na cenu 7 Kč za zanechaný e-mail. Překvapením bylo, že nejúspěšnější reklama byla ta s cílením na Desktop.

Obecně se Lead Ads reklamy hodí pro získávání kontaktů, nejlépe e-mailů. Můžete však klidně žádat také o adresu či telefon. V dotazníku nedoporučujeme více než tři otázky (a to jen ty maximálně nezbytné), pro naši newsletter kampaň jsme ponechli jen žádost o e-mail bez dotazů. Z prvních nasbíraných kontaktů jsme vytvořili Custom Audience a vyloučili je z cílení aktivní reklamy.

Kde najdete nasbírané kontakty?

Pro stažení informací nasbíraných z Lead Ads kampaní běžte na vaši Facebook stránku a klikněte na Publishing Tools. V levém sloupci najdete Lead Ads Forms a pak už uvidíte možnost stažení nasbíraných kontaktů.

qa

Lidé, kteří na sebe takto aktivně zanechají kontakt, se řadí mezi nejrelevatnější publikum a potenciální zákazníky. Podle toho byste s nimi měli jednat (tedy vyvarovat se spamu) a stanovit cenu za lead, která může být klidně vyšší než u klasických kampaní zaměřených například na zvýšení návštěvnosti webu, aniž byste věděli, jak velký zájem tito uživatelé o vaše produkty mají.

Máte už také zkušenosti s Lead Ads? Podělte se v komentářích!

Pro Newsfeed.cz pracuji jako redaktorka. Píšu především o tom, jak se na
Facebooku vyznat z pozice marketéra a zadavatele reklamy. Do svých
návodů často aplikuji své zkušenosti, které jsem jako PPC specialista
nasbírala v ROI Hunter. Svůj zájem o marketing na Facebooku se snažím co nejlépe předat i vám.

Komentáře