3 tipy, jak zvýšit prodeje v kamenných prodejnách

27. 3. 2018Novinky

Facebook představil tři nové reklamní produkty, které jsou vytvořené přímo na míru maloobchodům. Pomohou vás propojit se se zákazníky a přivést prodeje i do kamenných prodejen.

Pokud jde o vyhledávání nákupních příležitostí, porovnávání cen a ve finále i samotný nákup, mají dnes hlavní slovo mobilní zařízení. Nesmíme však zapomenout ani na význam kamenných prodejen, protože i ony mají co mluvit do uskutečněných prodejů. Mobil ovšem může hrát významnou roli také v oslovení zákazníků a jejich přivedení do kamenné prodejny, kde nakonec nakoupí.

Nová optimalizace offline dat

Facebook už dříve představil custom audiences pro offline konverze. Ty pomáhají znovu vzbudit zájem zákazníků kamenných prodejen za pomoci facebookových reklam.

Facebook nyní pokročil dál a nabízí nové možnosti, jak využít offline data. Zavádí optimalizaci „store sales“, která využívá sílu strojového učení a pomáhá maloobchodům zobrazovat reklamy tomu publiku, které s největší pravděpodobností nakoupí v kamenné prodejně. A to i přesto, že zatím nejsou stávajícími zákazníky.

Nové možnosti v Canvas a kolekcích

Inspirovat nakupující personalizovaným katalogem – to je cíl Facebooku a jeho nákupních šablon v collection ads. Jedná se vlastně o způsob, jak proměnit tištěné katalogy a jejich specifickou „atmosféru“ do mobilních zážitků. A ty mají být ještě efektivnější a ještě lépe ušité na míru.

Když totiž zákazníci uvidí collection ad a kliknou na ni, zobrazí se před nimi fullscreen personalizovaný katalog v Canvas poskládaný podle jejich zájmů a preferencí.

Facebook využívá stejnou technologii jako dynamické reklamy, které publiku doporučují vhodné produkty a umožňují jim prohlížet si jen ty části katalogu, které jsou pro ně nejrelevantnější. Katalogy se tak stávají dynamickou a zcela personalizovanou platformou, kde si nakupující mohou měnit předměty zájmu dle svého.

Podívejte se na ukázku, jak to funguje.

Kategorie produktů v DPA

Klíčovým faktorem úspěšného prodeje je schopnost oslovit uživatele v počátečních fázích nákupního procesu. K tomu už tři roky přispívají dynamické reklamy, které nabízejí co nejrevantnější obsah. Do nich teď Facebook přidává kategorie relevantních produktů.

V praxi to znamená, že se zákazníkům v reklamě zobrazí nejen jeden produkt, o který mají zájem, ale rovnou i produkty podobné (z dané kategorie), které zatím na internetu nevyhledávali.

Více informací o kategoriích najdete v tomto videu.

Podívejte se i na další podrobnosti, jak zvýšit prodeje v kamenných obchodech.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře