Rozhodli jste se pro marketing na Facebooku, víte, čeho chcete dosáhnout a kolik utratit, ale máte určitě připraveno všechno pro plynulý běh kampaní? Vyhněte se zmatkům v „den D“ a podívejte se na náš seznam „must have“ pro marketing vašeho e-shopu na Facebooku.
Co budete potřebovat před spuštěním reklam?
Stránka
Základem pro spuštění reklamy na Facebooku je bezesporu vytvoření stránky vašeho podniku. Miliony fanoušků potřebovat nebudete, ale na stránce by měly být alespoň vyplněny základní údaje, kontakty a nějaké fotografie či příspěvky. Prázdná stránka nevypadá moc důvěryhodně.
Business Manager
Business Manager usnadňuje tvorbu reklam, spolupráci s lidmi mimo vaši firmu (například agenturami) a hlavně bez něj nespustíte DPA reklamy. Jeho vytvoření je snadné, koukněte na náš předchozí článek.
Správně nastavené pixely
Pokud chcete využívat remarketing a vůbec lépe cílit na relevantní publikum, začněte implementací pixelů. Pixel je kód od Facebooku vložený na vaší stránce. Je nezbytný pro měření akcí provedených návštěvníky na webu a pak i následný remarketing. Pixel se aktivuje vždy, když někdo váš web navštíví nebo provede akci. Kód pak odesílá do Facebooku dané informace a tím se pak aktivují vámi vytvořená publika. Vytvoření publik je základ následného remarketingu.
Pixel vygenerujete ve vašem Business Manageru, zkopírujete a vložíte mezi </head> tagy vašeho webu.
Detailní návod jsme vám popsali v článku Jak nainstalovat pixel pro Website Custom Audience.
Po nasazení pixelu si zkontrolujte, zda správně funguje, a to nejlépe přes rozšíření od Chromu s názvem Pixel Helper. Po jeho stáhnutí se vám na liště objeví modrá ikona signalizující aktivní pixel (šedá, pokud pixel nasazený není). Kliknutím zjistíte, zda pixel funguje, jak má. Hlásí vám Pixel Helper chybu? Podívejte se do našeho průvodce, který vám napoví, co chyba znamená a jak ji odstranit.
Feedy aneb Vše pro úspěšné spuštění DPA
Reklamy DPA jsou jednou z nejúčinnějších strategií remarketingu. Po spuštění DPA typu reklamy je návštevníkovi vašeho webu zobrazován na Facebooku konkrétní produkt, který si u vás prohlížel, a to ve vámi zvoleném časovém období (zákazník si například prohlížel zelenou zimní bundu v posledních 14ti hodinách). Takto se mu velmi brzy připomenete s něčím, co jej zajímalo. Díky tomu se tento typ reklamy řadí k nekonverznějším a doporučujeme DPA nasadit automaticky při spouštění kampaní na Facebooku.
Abyste je však mohli spustit, potřebujete mít nastavený Business Manager, nahrané Facebook pixely a vytvořený Produkt katalog i Produkt Feed.
Nejdříve začněte Produkt katalogem. Ten musí být ve stejném Business Manageru jako reklamní účet a facebooková stránka vašeho webu. Produkt katalog je souborem obsahujícím seznam všech produktů, které se chystáte inzerovat. Každý produkt v katalogu obsahuje popis, ID, kategorii, dostupnosti, adresu URL produktu, adresy URL obrázku a dalších informací.
Katalog produktů vytvoříte přes Nastavení firmy v levém sloupci, kliknete na Katalogy produktů.
Agentury potřebují mít katalog nasdílený ve svém Business Manageru. Detailní popis k vytvoření Produkt katalogu v češtině najdete na této stránce nápovědy Facebooku.
Dalším krokem je nahrání produktového feedu. Akceptovatelné formáty jsou TSV, CSV, RSS XML a ATOM XML (Facebook podporuje totožný formát jako Google Merchant Center).
Nahrajete jej v katalogu produktů přes tlačítko Přidat zdroj produktů a z nabídky vybíráte URL či ruční nahrání souboru.
Zda vše správně funguje, zjistíte díky Debug nástroji Facebooku.
Nezapomeňte, že když se produkt vyprodá, můžete jej označit v katalogu tak, aby se v reklamě nezobrazoval. Abyste předešli právě zobrazování vyprodaných produktů, doporučujeme naplánovat pravidelné aktualizace katalogu.
Reklamy DPA tvoříte v Power Editoru vybráním cíle Prodej z katalogu produktů.
Před spuštěním DPA kampaní doporučujeme si předem vytvořit návrhy jak cílení, tak i kategorií, které se chystáte propagovat (například produkty, které byly vloženy do košíku, produkty dražší než 500 Kč a podobně). Podívejte se, jak reklamy DPA strukturovat, návod popisujeme v článku Naming a struktura dynamických reklam.
Detailní návody najdete také ve facebookové nápovědě.
Co měřit
Před spuštěním kampaní si dejte dohromady cíle. Jde o to přivést více návštěvníků, transakcí nebo předplatitelů? S tím souvisí i napojení webu na Google Analytics, kde právě tyto akce nejlépe analyzujete. Přes Google Analytics se dozvíte, která kampaň vám nejvíce vydělala (nezapomeňte označit UTM parametry) a kterou raději pozastavit. Při sledování výkonu reklam na Facebooku berte v potaz i asistované konverze. Ty vám ukazují nákupy, při kterých Facebook „asistoval“ (například uživatel klikl na reklamu, kterou viděl na Facebooku, ale nakoupil přes jiný kanál).
Tady třeba Facebook kampaně přinesly 14 konverzí navíc, které jsme v běžném přehledu nenašli:
Další nezbytnosti
- Před začátkem kampaně si dejte dohromady atraktivní bannery a návrhy textů.
- Udělejte si seznam vašich konkurenčních výhod a použijte je při tvorbě textů pro reklamu jako „výzvu k akci“. Zdůraznit můžete třeba dopravu zdarma, lepší cenu, servis, časově omezenou akci a podobně.
- Navrhněte si strukturu kampaní a jejich pojmenování (radili jsme vám v tomto článku). Ve chvíli, kdy jich začnete vytvářet více (různé cílové skupiny, odlišné kategorie a podobně.), je lepší mít přehled.
- Nezapomeňte označit linky UTM parametry, název by se měl shodovat s názvem kampaně, adsetu či reklamy a pomůže vám tak detailněji identifikovat zdroje návštěv či transakcí v Google Analytics. Snadno je vytvoříte zde.
- Vytvořte si různorodé publikum a pokud máte seznam e-mailů vašich zákazníků, nezapomeňte jej implementovat, bude se vám hodit k pozdějšímu remarketingu.
Díky takto nachystaným materiálům vám pak nasazování reklam půjde rychleji a plynuleji. Není nic horšího, než když je vše nastavené, termín spuštění kampaně na spadnutí a vy zjistíte, že váš obrázek nesplňuje požadavky Facebooku nebo připravené texty nemají správné množství znaků.
Je ještě něco, na co při přípravě reklam na Facebooku nedáte dopustit? Podělte se v diskuzi!