5 tipů, jak maximalizovat doručování reklam během Adventu

7. 12. 2018Návody

Jak před Vánoci oslovit potenciální zákazníky s co největším efektem? Inspirujte se těmito 5 tipy přímo od Facebooku, které pomohou zvýšit výkon vašich reklam a následně i prodeje.

1. Inventář

Použijte optimalizaci rozpočtu kampaně (CBO), díky které maximalizujete doručení reklam a zároveň snížíte celkové náklady na výsledek ve všech reklamních sadách. Tím si zajistíte, že rozpočet kampaně se co nejlépe rozloží do všech dostupných sad reklam a ušetří vám čas, který byste museli jinak vynaložit na manuální optimalizaci rozpočtu.

Použijte automatické umístění s CBO a optimalizujte doručení ve všech placementech.

Pro splnění minimálního požadavku 50 konverzí za týden v jedné reklamní sadě pro optimalizaci sjednoťte reklamy do menšího počtu reklamních sad.

2. Publikum

Maximalizujte velikost publika, ale nesnižujte jeho kvalitu. Díky tomu odstraníte různá omezení, která brání doručování reklam, a umožníte Facebooku flexibilněji nacházet ty nejlepší příležitosti.

Použijte Website Custom Audiences (WCA):

  • Využijte podrobné cílení – Pokud WCA cílí na méně než 1 milion lidí, přidejte další uživatele na základě chování a zájmů (například podobné značky nebo produkty). Díky tomu rozšíříte velikost publika.
  • Upravte stávající definici WCA – Pokud velikost WCA výrazně klesá, upravte definici tak, aby byla méně složitá.
  • Přidejte Custom Audiences ze seznamu zákazníků – Nahrajte jejich seznam přímo do Facebooku, rozšíříte tím velikost publika.

Použijte Lookalike Audience:

  • Lookalikes rozšíří skupinu lidí, kteří mohou mít zájem o vaše produkty nebo služby, protože jsou podobné vašim nejlepším stávajícím zákazníkům.
  • Použijte Lookalikes založené na hodnotě z datového souboru nebo dynamických zdrojů, jako je pixel, SDK nebo offline konverze. Tento typ publika je velmi užitečný s konverzním oknem delším než 7 dnů. TIP: Ujistěte se, že cílové publikum je větší než 2 miliony lidí, a zvažte jeho kombinaci s optimalizačními cíly, jako jsou například konverze.

3. Bidding

Bidujte na skutečnou hodnotu už od začátku kampaně, doručovací systém Facebooku vytvoří lepší predikce o dostupných příležitostech v rámci bidů nebo ceny a přitom stále upřednostní nejnižší náklady.

  • Bidujte výše než v běžné sezóně – Konverzní míra se během Vánoc výrazně zvyšuje, stejně jako CPM. V mnoha případech se vyšší nabídky vyrovnají zvýšením v konverzních mírách.

Pokud chcete maximalizovat doručení za každou cenu, máte dvě možnosti:

  • Nejnižší cena (bez bidování) – To umožní Facebooku bidovat tak, aby utratil celý rozpočet.
  • Nejvyšší hodnota (jen pro optimalizaci hodnoty) – To umožní bidovat tak, aby utratil celý rozpočet a zároveň maximalizoval ROAS.

Pokud chcete maximalizovat doručení se specifickým bidem:

  • Nejnižší cena (s bidováním) – Nastavte hodnotu cenové nabídky na nejvyšší hodnotu. Facebook bude stále maximalizovat příležitosti k nejnižším nákladům, ale zároveň získá flexibilitu, aby mohl plně využít rozpočet. TIP: Hodnota bidu by měla být vyšší než průměrná cena za nákup.

Pokud chcete maximalizovat doručení při dosažení minimálního cíle ROAS:

  • Nastavte ROAS (minimální návratnost investic) nejméně 25 % pod jakýkoliv historický průměr pro vybrané konverzní okno. Facebook bude usilovat o to, aby přinesl alespoň tuto minimální návratnost investic, nebo přestane utrácet rozpočet ve chvíli, kdy tuto mezní hodnotu nedokáže dosáhnout.

Pokud chcete předvídatelné doručování za určitou cenu:

  • Cílové náklady – Je to nejlepší způsob, jak udržet stabilní průměrné ceny za výsledek (CPA) v požadované hodnotě.

Přečtěte si víc o strategii nabídek a strategii nejnižší ceny.

4. Optimalizace

Doručovací systém Facebooku potřebuje minimální množství dat, aby mohl spolehlivě předpovídat míru konverze a maximalizovat hodnotu. Čím víc se optimalizace zaměřuje na skutečný obchodní cíl, tím vyšší je výkon systému. Jak na to?

  • Optimalizace hodnoty – Je-li ROAS primární KPI, zkuste optimalizovat hodnotu a tím maximalizovat výnosy. Pozor: Musíte mít alespoň 100 nákupních událostí.
  • Optimalizace konverzí – Nastavte tak, abyste mohli dosáhnout alespoň na 50 konverzí za týden v jedné reklamní sadě.
  • Optimalizace událostí aplikací – Povolte alespoň 10 událostí za den. Poměr událostí aplikací k instalacím by měl být 1-50 %. Pokud je primárním cílem přimět uživatele, aby se znovu zajímali o vaši aplikaci během určitého časového období, použijte raději optimalizaci retence.
  • Další optimalizace – Je-li primárním cílem dokončené zhlédnutí videa, otestujte ThruPlay. Jestli vám spíš záleží na návštěvnosti webu, zvažte optimalizaci zobrazení cílové stránky.

Pokud se kampaně nedoručují dostatečně, změňte konverzní událost na událost, která se vyskytuje častěji. Začněte s událostí, která je nejblíž skutečnému KPI.

5. Kreativa

Vytvářejte obsah, který je relevantní pro lidi, kteří vám pomohou dosáhnout požadovaného výsledku. Kreativa totiž může mít zásadní vliv na míru konverze. Jak na to?

  • Od kreativy ke konverzi – Podle studie Facebooku dosáhnou kampaně obsahující statické obrázky plus videa o 17 % vyšší konverzní poměr než kampaně, které zahrnují pouze statické obrázky. TIP: Přeměňte obrázek v atraktivní video reklamu.
  • Přizpůsobte obsah – Přizpůsobte kreativu požadavkům umístění. Díky tomu získáte kvalitní obsah, který bude 100% odpovídat danému placementu.
  • Dynamická kreativa – Použijte dynamickou kreativu a automaticky optimalizujte. Vytvoříte kombinace s velkým výkonem.
  • Použijte kontrolu textu – Zjistíte, kolik textu obsahuje vaše reklama a jestli to nemá negativní vliv na doručování.

Chcete další tipy? Tady je máte:

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře