6 tipů, jak používat instagramové Nametagy pro marketingové účely

19. 3. 2019Návody

Instagram představil nástroj Nametagů loni v říjnu. Mnoho uživatelů ale doteď pořádně neví, k čemu funkcionalita slouží, jak ji používat a jaké má výhody. Užití Nametag kódů je přitom snadné a může být velmi přínosné i pro váš marketing. V tomto návodu si ukážeme, jak Nametagy fungují a jak je můžete využít k propagaci.

Nametagy mají pomoci instagramovým účtům rozšířit publikum a zjednodušit postup vyhledávání profilů. Často se stává, že když hledáte instagramový profil, špatně napíšete jméno, zkratku nebo podtržítko, a z přidávání účtu se tak stane zdlouhavý proces.

Nametagy jsou snadným řešením, které můžeme přirovnat ke QR kódu. Jedná se o obrázek, který mohou ostatní uživatelé rychle naskenovat pomocí aplikace Instagramu a okamžitě tak daný profil sledovat.

Pro běžné uživatele to znamená jednodušší spojení, pro firmy a marketéry pak další nástroj propagace instagramového účtu.

Jak vytvořit Nametag

Ve vašem instagramovém účtu klikněte na ikonu nabídky v pravém horním rohu a mezi nástroji se vám zobrazí možnost Nametagu, v češtině pod názvem “Jmenovka”.

Když na jmenovku kliknete, vygeneruje se Nametag kód na základě jména vašeho instagramového účtu.

U Nametagu můžete měnit barvu pozadí, vyfotit vaše selfie nebo vytvořit pozadí na základě emoji. Stačí kliknout na obrazovku jmenovky a zobrazí se vám všechny možnosti navrhovaného designu.

V pravém horním rohu prostředí Nametagu najdete symbol “Odeslat” a vygenerovanou jmenovku si můžete uložit do telefonu, poslat e-mailem, SMS, WhatsAppem nebo Messengerem.

Pokud chcete naskenovat Nametag někoho jiného, musíte opět vstoupit do nástroje. Pod vaší vygenerovanou jmenovkou najdete symbol fotoaparátu s textem “Naskenovat jmenovku”. Po kliknutí se zobrazí obrazovka skenu s popiskem “Uživatelské jméno”.

Přiložte mobil k Nametagu profilu, který chcete naskenovat, a po načtení se vám automaticky zobrazí jeho instagramový účet, který můžete začít obratem sledovat.

Jak využít Nametag v marketingu

Jakmile jste si vytvořili váš firemní instagramový Nametag, můžete se směle pustit do propagace. Nametag můžete použít na všech tištěných materiálech, na webu, blogu, ostatních sociálních sítích nebo ho využít ke slevovým akcím.

1. Tištěné materiály

Váš Nametag můžete umístit na veškeré tištěné materiály:

  • zadní stranu vizitky
  • plakáty, letáky a brožury
  • obaly produktů
  • krabice s balíčky v případě e-shopu
  • menu v restauraci
  • samolepky, které lze umístit do výlohy obchodu
  • roll-up
  • automobil
  • nebo můžete Nametag vytisknout a dát ho na viditelné místo na pultu v obchodě
Zdroj: Socialmediaexaminer

2. Webové stránky

Nametag lze propagovat i přes vaše webové stránky. Umístit ho můžete:

  • do zápatí webu
  • do vašeho blogu (nakonec článků nebo do postranní lišty)
  • mezi kontakty nebo k formuláři “Kontaktujte nás”
  • do pop-up vyskakovacího okna na webu

Samozřejmě záleží, jak je váš web koncipovaný. Stačí být kreativní a Nametag umístit tak, aby byl viditelný, elegantní, ale aby návštěvníka webu nespamoval.

3. Sociální sítě

Další možností šíření vašeho Nametagu je i skrze ostatní sociální sítě:

  • Propagovat jmenovky lze na Facebooku, Twitteru, Pinterestu, Googlu a LinkedInu.
  • Nametagy je možné sdílet také pomocí Instagram a Facebook Stories nebo v živých vysílání.
  • Jmenovky můžete vložit i do vašich videí na Facebooku, Instagramu nebo YouTube.
  • K šíření Nametagů lze využít i spolupráce s influencery.
Zdroj: Socialmediaexaminer

4. Online propagace Nametagů

Kromě webu a sociálních sítí můžete vaše Nametagy prezentovat i v:

  • newsletteru
  • e-mailovém podpisu
  • bannerech různých kampaní
  • online .pdf materiálech
  • powerpointových prezentacích

5. Konference a další reklamní události

Pokud se vaše firma často účastní různých konferencí, veletrhů, workshopů, eventů a dalších událostí, můžete tyto akce využít k propagaci vašeho Instagramu a získávání nových followerů.

Vytištěnou jmenovku lze prezentovat na vašem stánku, v brožurách, na vizitkách, na roll-upu nebo ji můžete mít jednoduše uloženou ve vašem telefonu při navazování nových kontaktů při jednáních.

Zdroj: Socialmediaexaminer

6.  Speciální nabídky

Pokud chcete motivovat followery, aby začali váš Nametag užívat a šířit, můžete ho zahrnout i do soutěží na Instagramu a za sdílení či sledování uživatele odměnit slevou na službu/produkt nebo dárkem.

Možnosti propagace instagramových Nametagů jsou velké. Jedná se o stále relativně novou funkcionalitu, která si na poli sociálních sítí teprve získává své místo. Čím viditelnější bude váš Nametag, tím budou mít uživatelé snazší cestu, aby vás nebo vaši značku sledovali.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře