Přestože jdou dnes na Instagramu do popředí spíš Stories, nesmíme zapomínat ani na kvalitu obsahu na feedu. I ten totiž rozhoduje o tom, jestli váš profil získá nové sledující a jestli bude ty stávající bavit. Získávat followery není hračka, což ovšem neplatí o jejich ztrátě. Stačí jedna z těchto 9 chyb a přijdete o followery dřív, než řeknete švec. Čeho je tedy lepší se vyvarovat?
1. Vaše fotografie nejsou kvalitní
Fotky jsou na Instagramu alfou a omegou. A uživatelé jsou v tomto ohledu velmi nároční. Obrázky nízké kvality zkrátka netolerují. Pokud je tedy vaše fotka, již zamýšlíte zveřejnit, tmavá, rozmazaná nebo jinak nekvalitní, raději ji rovnou smažte. Zvlášť pokud používáte Instagram profesionálně (spravujete profil firmě – ať už vaší vlastní, nebo jako agentura jiné). Nechte si čas na výběr té správné fotky a před publikováním ji hezky upravte. A pokud si nejste jistí, zeptejte se někoho dalšího, co si o dané fotce nebo o výsledku po „kosmetické úpravě“ myslí.
Nemusíte být ovšem profesionálními fotografy ani si nějakého objednávat, abyste získali TOP fotky. Důležitá je totiž také jejich autenticita. Stačí si přečíst pár článků o tom, jak fotit, použít vhodnou aplikaci pro úpravu fotek nebo fotku „protáhnout“ filtrem. Uvidíte, že pokud si s obrázkem vyhrajete a věnujete čas úpravě, vaši followeři to ocení.
2. Máte nekonzistentní nebo příliš frekventovaný obsah
Publikujete příspěvky jednou za uherský rok? Lidé na vás začnou zapomínat. Anebo naopak moc tlačíte na pilu a sdílete příspěvky 5x denně? Své followery naštvete a odradíte. Konzistence je zkrátka klíč. Říct, kolik příspěvků byste měli zveřejňovat, ale nelze. Optimální frekvence příspěvků záleží na charakteru vašeho byznysu. Testujte a uvidíte, co vám zafunguje nejlépe.
TIP: Podle výzkumu společnosti AdRoll zveřejňují TOP značky příspěvek na Instagramu v průměru 4,9x týdně.
3. Nezajímáte se o followery a dění na profilu
Už jste asi pochopili, že zveřejněním příspěvku to nekončí. Nestačí sedět a čekat, až se něco stane. Nic se totiž nestane. Na zájmu sledujících o váš obsah totiž musíte soustavně pracovat. Pokud někdo zanechá komentář u nedávné fotky, odpovězte mu. Je to příležitost zahájit konverzaci nebo dokonce proměnit followera v zákazníka. Vyhraďte si čas během postování, abyste na případné otázky mohli rychle zareagovat.
4. Nakupujete falešné likes nebo komentáře
Je to lákavá představa, že svým skutečným fanouškům ukážete, jak je váš instagramový profil populární. Tisíce „lajků“, stovky komentářů. Jenže nakupování těchto falešných reakcí vás může dostat do problémů. Instagram tyto aktivity nepodporuje a může vám účet dokonce smazat nebo zablokovat. Jestli tedy chcete, aby váš profil rostl a followeři reagovali spontánně, věnujte se jim každý den. Dávejte sledujícím kvalitní obsah s přidanou hodnotou. Reagujte na své publikum autenticky.
5. Nepromýšlíte texty
Napsat popisek k fotce je přece snadné, řekne si řada lidí. Jenže opak je pravdou. Aby měl text skutečnou hodnotu a uživatele zaujal, je potřeba nad tím zapřemýšlet trochu víc. Kvůli nesmyslným, laxním nebo nicneříkajícím popiskům totiž snadno můžete o followery přijít. Promyslete si proto chytlavý a atraktivní text, který dá uživatel něco navíc. Může to být kontext fotky, kterou zveřejňujete, příběh, který se za ní skrývá, otázka nebo výzva k akci.
6. Zapomínáte na hashtagy
Hashtagy jsou na Instagramu klíčovými pomocníky pro získání followerů a rozšiřování dosahu vašich příspěvků. Když je nepoužíváte, nikdo vás nenajde. Hashtagy umožňují, aby se o vás dozvěděli uživatelé po celém regionu, zemi i světě. Pomáhají vám vytvářet větší publikum.
Aby byly hashtagy ovšem funkční, je potřeba je používat správně a vhodně. Vztahují se k vašemu obsahu a vaší firmě? Pokud si nejste jistí, jaké hashtagy k fotce přidat, začněte psát a Instagram vám sám napoví, které hashtagy jsou nejpopulárnější a nejvyhledávanější. Můžete se také podívat na profil vaší konkurence, které hashtagy používá.
Instagram umožňuje vložit až 30 hashtagů. Ovšem doporučuje se používat přibližně 9 – 12 z nich. Ty by navíc měly být co nejrelevantnější a ne moc obecné, protože se pod nimi budete zobrazovat ve vyhledávání jen chvíli. Vyplatí se také vytvořit si vlastní hashtagy spojené s vaším brandem nebo například kampaní.
TIP: Síla hashtagů a jiných tagů na Instagramu je opravdu výrazná. Ukázalo se, že příspěvky s alespoň jedním hashtagem mají o 12,6 % větší engagement než příspěvky s nulovým počtem hashtagů. Příspěvky s otagovanou lokalitou mají o 79 % větší engagement než posty bez ní. Zkuste otagovat také uživatele. Tyto posty totiž vzbuzují o 56 % větší zájem než příspěvky bez této zmínky. (Zdroj: AdRoll).
7. Neposkytujete hodnotný nebo zábavný obsah
Zeptejte se upřímně sami sebe – má váš profil nějaký účel? Má předat followerům hodnotu? Pobavit je? Vzdělávat v oblasti vašeho podnikání? Pokud nevíte, k čemu profil vlastně máte a máte ho jen proto, že je to dnes moderní, zbytečně marníte své snahy. A podobně se k tomu staví i vaši sledující. Pokud totiž neuvidí ve vašem profilu smysl, odejdou.
TIP: Podle průzkumu Instagramu sleduje 53 % uživatelů na této sociální síti značku pro samotný obsah, který sdílí a který s nimi rezonuje. Když se jich Instagram zeptal, jaký obsah to je, 55 % lidí odpovědělo, že rádo sleduje zábavný obsah, 53 % lidí obsah, který je autentický, a stejný počet lidí obsah, který je kreativní. Průzkum společnosti AdRoll zase ukázal, že fotky, na kterých jsou vidět obličeje, získávají o 38 % víc likes.
8. Nejste proaktivní
Jak už jsme psali výše, když budete sedět a nic nedělat, váš instagramový profil neporoste. Je potřeba se mu pravidelně věnovat a pracovat na něm. Vaši followeři to totiž očekávají, jinak pro ně ztrácí význam vás sledovat.
Co s tím? Lajkujte, komentujte a sdílejte. Díky tomu si vás lidé všimnou, stanou se fanoušky a zůstanou.
TIP: Průzkum společnosti AdRoll ukázal, že 1/3 uživatelů se o značku nebo produkt začne víc zajímat poté, co ji uvidí v Instagram Stories. Věnujte proto pozornost i tomuto formátu.
9. Příliš prodáváte
Neustále promujete své produkty, aniž byste k nim nabídli přidanou hodnotu. Takový přístup brzy začne vaše publikum nudit a ztratíte je. Instagram je sice platforma, kam se lidé chodí inspirovat a kde vyhledávají nové produkty a služby (dělá to tak až 60 % uživatelů), ale všeho moc škodí. Je určitě fajn, když svým fanouškům představíte nový produkt. Netlačte ale s popiskem na prodejní pilu. Vaši sledující ocení víc, když jim k produktu sdělíte nějakou zajímavost nebo jim povyprávíte příběh, který se za jeho výrobou skrývá, než když pod fotkou uvidí cenovku a výzvu „Kupte hned teď!“.
Chcete vědět víc o tom, jak tvořit kvalitní a hodnotný obsah na sociálních sítích? Podívejte se, jak si poradit s Instagramem. A jestli vám nefunguje marketing na vaší facebookové stránce, možná se dopouštíte těchto 7 smrtelných hříchů. Co s tím? Zjistěte, jak vyladit své Facebook příspěvky k dokonalosti. Máme pro vás i 5 tipů, jak psát reklamní texty na Facebooku.