Společnost BuzzSumo zkoumala, jak by měly stránky na Facebooku postovat, aby maximalizovaly svůj výkon. V rámci studie analyzovala 777 milionů příspěvků stránek z roku 2018. Cílem bylo určit optimální délku příspěvku, jaký typ obsahu je oblíbený nebo kdy je nejlepší publikovat.
Organický dosah na Facebooku klesá, a proto se společnost BuzzSumo rozhodla prostudovat big data a najít odpověď, co by měly stránky dělat, aby získaly větší engagement příspěvků.
Minulé studie totiž ukazují, že jedním z nevýznamnějších faktorů v algoritmu je právě engagement. Příspěvky, které vykazují větší zájem uživatelů, jsou zvýhodněné a mají větší dosah.
Na základě analyzovaných 777 milionů příspěvků BuzzSumo zveřejnili následující výsledky:
1. Jaké typy příspěvků mají úspěch
Výsledky výzkumu ukázaly, že nejoblíbenějším obsahem je video, které zaznamenalo engagement o 59 % vyšší oproti jiným typům příspěvků. Video překonalo fotky o 73 %.
2. Kratší videa jsou populárnější
Největší engagement přinesla videa o délce 3-5 minut. Na Facebook lze nahrávat videa až do délky 240 minut a o velikosti souboru 4 GB. Výsledky studie ovšem potvrzují, že oblíbenější jsou krátká videa. Optimální délka videa je podle výzkumu 3:00 – 3:20 minut.
3. Jaké jsou nejčastější reakce na videa
Video obsah s sebou přináší emoce, které v uživatelích vyvolává. Nejčastější reakcí (emoji) ze zkoumaného vzorku byla love, která tvořila 46,8 % reakcí. Na druhém místě bylo haha s 34,1 %. Z těchto výsledků můžeme vyvodit, že emočně nebo humorně orientovaná videa drží mezi uživateli přední příčky popularity.
4. Kdy je nejlepší čas pro publikování
Na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď. Každý trh a každé odvětví reaguje na příspěvky jinak, proto je důležité sledovat vaše statistiky zobrazování a podle nich pak přizpůsobit čas publikovaní.
Obecně lze však říci, že příspěvky, které zkoumané stránky publikovaly mezi 21. a 23. hodinou večer, měly největší engagement.
5. Víkend s sebou přináší lepší engagement
Opět doporučujeme prostudovat vaše vlastní statistiky a případně je porovnat s výsledky výzkumu, jestli vaše publikum reaguje stejně.
Z analyzovaného vzorku měly největší engagement nedělní, sobotní a pondělní příspěvky. Neděle byla jednoznačně nejlepším dnem pro publikování.
6. Jaký obsah uživatelé preferují
Facebook v minulosti studoval důvody, proč uživatelé sdílejí příspěvky, a výsledek zněl takto: „Potěšit ostatní cenným a zábavným obsahem; prezentovat sami sebe; rozvíjet vztahy; šířit informace o problémech, produktech a značkách“.
Výsledky výzkumu BuzzSumo ukázaly, že největší engagement zaznamenaly příspěvky, které dávaly uživatelům nějakou přidanou edukativní hodnotu, byly užitečné a obsahovaly call-to-action sdělení.
Zajímavé jsou i statistiky, které ukazují interakce u videí v souvislosti s určitým tématem. Zde vede obsah zaměřený na jídlo, módu/krásu a zvířata.
7. Kratší příspěvky jsou úspěšnější
Jak graf výzkumu ukazuje, největší engagement měly příspěvky o délce do 50 znaků. Samozřejmě toto pravidlo nemůžeme aplikovat globálně na všechna odvětví. Obecně lze ale tvrdit, že jsou oblíbenější kratší příspěvky, protože s rostoucím množstvím informací na internetu se snižuje chuť uživatele číst.
BuzzSumo vám doporučuje provést zkušební období a následně porovnat výsledky u různých délek příspěvků. Jen tak zjistíte, co funguje zrovna pro vaše publikum a váš obor.
Zajímá vás víc? Projděte si kompletní výsledky výzkumu.