Audience Intersect: Jak na reklamu s průnikem zájmů

30. 9. 2015Návody

Mnozí z vás se jistě setkali s častým problémem cílení reklam na Facebooku, který představuje průnik zájmů. Ads Manager ani PowerEditor tuto možnost nedovolují. V takovém případě je potřeba vzít si k ruce pomocníka, jakým je Audience Intersect – nástroj, který umožňuje křížit uživatelské zájmy, a tím optimalizovat cílení.

Ukážeme si na příkladu, o co přesně jde.

Naším cílem je nastavit reklamu na novou hru pro XBox One, která se řadí do žánru stříleček z pohledu třetí osoby. Nastavím tedy mezi zájmy Third Person-shooter a Xbox One, což nám Facebook dohromady vyčíslí na 110 000 lidí.

Snímek obrazovky 2015-09-23 v 8.54.15Toto publikum je ale značně rozsáhlé a nepřesné. My potřebujeme zacílit pouze uživatele, kteří jsou zainteresovaní do Xbox One a zároveň jde o jejich oblíbený žánr. Právě k takové operaci nám pomůže Audience Intersect.

Pokud jste o tomto nástroji již slyšeli, možná jste narazili na problém po aktualizaci Facebook Ads Manageru a Power Editoru. My vám ale poradíme, jak tuto vychytávku snadno používat i v novém reklamním systému.

Jestliže máte Audience Intersect již nainstalovaný a nakonfigurovaný, přeskočte rovnou k bodu 4. V opačném případě postupujte krok za krokem pěkně podle návodu:

  1. Na stránce TeeSpring vytvoříte pomocí tlačítka “Get Started Now” novou kampaň. Stačí se proklikat celým procesem a na poslední stránce kliknout na tlačítko “Launch”, které vás vyzve k vytvoření účtu.
  2. Na tomto odkazu si nainstalujete doplněk pro Chrome a registrujete se pomocí svého TeeSpring e-mailu.
  3. Teď máte vše přichystané a budete moci používat Intersect v novém Facebook Ads Manageru. Jak na to?
  4. Zkopírujte si do textového editoru ID všech vašich Ads účtů.Snímek obrazovky 2015-09-23 v 8.54.23
  5. V PowerEditoru si zobrazte reklamu, ve které chcete Intersect použít. Klikněte na editaci této kreativy a na pravé straně uvidíte ID dané reklamy, které si také zkopírujte.
  6. Nyní použijte tuto URL adresu, do které vložíte vámi zkopírovaná ID. Příklad: Původní adresu https://www.audienceintersect.com/targeting?ad_account_id=<account_id>&adgroup_id= <ad_id> upravte tímto způsobem: https://www.audienceintersect.com/targeting?ad_account_id=12345678912345678&adgroup_id=1234567891234.Snímek obrazovky 2015-09-23 v 8.54.29
  7. Nakonec na vás vyskočí příjemné rozhraní, ve kterém si jednoduše upravíte cílení dané reklamy.Snímek obrazovky 2015-09-23 v 8.54.35

Hotovo!

A jak to dopadlo u nás? Průnik dvou zmíněných zájmů naši reklamu zacílí na krásných 6 300 uživatelů.

Také si myslíte, že je tento článek inspirativní? Sdílejte ho!
Jeho domovem jsou reklamní účty a reporty. Od IT služeb přes videopodcasting o Apple se dostal až k PPC reklamám a webové analytice. V roce 2014 začal spolupracovat s agenturou Inspiro Solutions, kde se stará o běh reklamních kampaní na Facebooku, Skliku a AdWords. Zároveň působí jako konzultant na social media.

Komentáře