Audiences Insights nově již pro všechny jazyky

18. 7. 2015Novinky

Ti, kteří se zajímali o novinky ve světě Facebooku nebo tuto sociální síť používali v jazyce English (US), už o této funkci vědí a případně ji dokonce využívají. Teprve teď ale přicházejí Audience Insights (v češtině Přehledy pro okruhy uživatelů) jako dostupný nástroj v Ads Manageru i pro češtinu, slovenštinu a další jazyky.

A jde o nástroj příjemně rozvíjející marketingové možnosti, především v oblasti plánování a datové analýzy. Umožňuje totiž získat užitečná data o uživatelích ze skupin Custom Audiences a Website Custom Audiences, případně připojených ke konkrétní stránce, ale také obecně určených okruzích uživatelů dle zadání.

Jaké se nabízí praktické využití?

Identifikujte data o lidech, kteří vám poskytli své e-mailové adresy nebo navštěvují vaši webovou stránku (nebo její konkrétní sekci). Zjistíte rozdíly vůči lidem, kteří jsou připojení k vaší Facebook stránce, nebo zjistíte, které cílení nejlépe odpovídá reálným zákazníkům a kde můžete hledat nové.

Nebo si rovnou ověřte rozdíly v různých věkových kategoriích uživatelů z různých zemí a měst. Možnost určení cílové skupiny je zcela otevřená a odpovídá možnostem, které nabízí cílení samotných reklam. K dispozici tedy jsou jak základní geografická (země, město) nebo demografická (věk, pohlaví) nastavení, ale také určení vzdělání, životních událostí a mnohá další. Není rovněž problém vyčlenit lidi již připojené ke konkrétním stránkám (ke kterým samozřejmě musíte mít stejně jako u reklam oprávnění).

10173508_1391502087741222_754726790_n

Rozhraní Audience Insights

 

Druhou velkou otázkou pro nováčky u Audience Insights bude logicky, co mohou o těchto skupinách uživatelů zjistit. Některé funkce jsou dostupné pouze pro USA, ale stále zůstává mnoho, co zjistíte i o uživatelích v České republice a jiných evropských nebo světových státech. Dostupné datové okruhy pro vymezené skupiny uživatelů jsou:

Demografie

  • Rozdělení dle věku
  • Rozdělení dle pohlaví
  • Dosažené vzdělání
  • Osobní vztahy (relationship status)
  • Obory, ve kterých jsou uživatelé zaměstnáni

Page likes

  • Top kategorie Facebook stránek, které uživatelé odebírají
  • Top Facebook stránky, které uživatelé odebírají

Location

  • Poloha uživatelů dle města
  • Poloha uživatelů dle země
  • Rozložení dle jazyků

Activity

  • Frekvence různých akcí na Facebooku za posledních 30 dní (interakce s příspěvky, interakce s reklamami a další)
  • Typy zařízení, ze kterých uživatelé přistupují na Facebook

Se současným soustředěním velké části marketingových aktivit na mobilní prostředí pak může být právě poslední uvedená možnost velmi zajímavá pro určení přesného zastoupení jednotlivých typů zařízení či operačních systémů.

Zajímá vás, o co regiony mimo USA přicházejí?

Jde především o pokročilá obchodní data v podobě příjmů domácnosti, způsob bydlení (pronájem/osobní vlastnictví), běžná měsíční útrata či další data týkající se nákupního chování a obchodní hodnoty uživatelů. Zdrojem dat jsou ovšem externí společnosti, nedá se tedy očekávat, že by v nejbližší době tato data byla dostupná i v dalších regionech nebo přímo v České republice.

Zbývá se pak realisticky zeptat, jaká jsou omezení? Základním limitem je potřeba mít vymezenou skupinu o velikosti alespoň 1 000 uživatelů. I nad toto množství pak mohou být v malých okruzích některá data nedostupná, neboť Facebook nebude mít dost dat pro vypočítání zobrazitelných souhrnů.

Facebook s novým nástrojem posouvá znovu o něco dál jeden z faktorů, který je pro marketing a reklamy na sociálních sítích tolik důležitý – moci se o svých zákaznících dozvědět více a především znovu o něco lépe plánovat cílení, a získávat tak lepší výsledky pro své kampaně.

Budeme tedy patrně trávit na Facebooku ve statistikách o několik hodin více, ale bude to dobře investovaný čas přinášející zajímavé informace.

Tak jaké informace si zjistíte jako první vy? A jaké CA a WCA vás budou nejvíce zajímat?

Více informací si přečtete zde.

Campaign strategist v agentuře Business Factory. 6 let zkušeností s Facebookem skrze content marketing i výkonnostní kampaně v korporátní, kulturní i neziskové sféře, a to nejen v ČR, ale po celém světě.

Komentáře