Café Coffee Day: Téměř 1 milion zasažených uživatelů během 3 měsíců

8. 12. 2015Case studies

Café Coffee Day je největší indický producent kávy a majitel sítě kaváren v Indii, České Republice a Rakousku. Jelikož získat důvěru klienta není nikdy snadné, začali jsme naši spolupráci tříměsíčním zkušebním obdobím. Tato perioda měla prokázat význam komunikace na sociálních sítích pro rozšíření povědomí o značce na českém trhu. Úspěch spolupráce dokládá, že jsme během zkušebního období získali 3 119 nových fanoušků, zasáhli téměř milion uživatelů a docílili engagement rate 14,48 %.

Cíle

V rámci spolupráce Café Coffee Day s Digital Native Agency bylo hlavním úkolem aktivovat značku na trhu v České Republice. Aktivace pak sledovala čtyři dílčí výzvy:

  • Nárůst počtu fanoušků
  • Zvýšení povědomí o značce
  • Zvýšení návštěvnosti kaváren
  • Teasing a komunikace otevření nové kavárny

Řešení

image20V případě méně známé značky Café Coffee Day jsme se rozhodli nejprve oslovit uživatele se zájmem o kávu a komunikovat, že Café Coffee Day (dále jen CCD) otevírá opět Fantovu kavárnu na hlavním nádraží. Toto téma bylo pro širokou veřejnost velmi zajímavé a vzbudilo zájem o CCD. Fázi budování povědomí jsme také podpořili první soutěžní kampaní. V druhé fázi jsme se zaměřili na prezentaci nabídky kaváren prostřednictvím další soutěžní kampaně. Ve třetí fázi jsme pak využili získané povědomí a zapojení uživatelů a komunikovali nabídku na Snídaňové trio.

Komunikace probíhala na Facebooku i Instagramu. Zaměřili jsme se na lásku ke kávě, rituály spojené s kávou a v neposlední řadě na představení značky a samotných produktů. Autentické fotografie z kaváren jsme kombinovali s originální grafikou, oba typy příspěvků měly u fanoušků velký úspěch. Celkem jsme vypublikovali 80 příspěvků.

Kampaně

image26První kampaní byla soutěž Kávový básník. Úkolem fanoušků bylo napsat pod příspěvek báseň s použitím slov Café, Coffee a Day. Druhá kampaň měla podobu záložky s aplikací na Facebooku, ve které měli soutěžící za úkol chytit dva stejné nápoje. Poslední kampaň byla konverzní a měla za úkol přilákat zákazníky do nové kavárny na výhodné snídaňové menu. Nabídka byla komunikována sponzorovanými příspěvky a formátem Facebook Nabídky s propojením na .tel microsite.

Výsledky

  • Kávový básník: 110 básní pod příspěvkem
  • Chyť si osvěžení: 634 soutěžících v aplikaci
  • Výhodné snídaňové menu: 116 stažených poukazů
  • Celkový dosah 939 817 uživatelů
  • Engagement rate 14,48 %

CCD_1.rijen_screen

Co jsme si odnesli

  • Na značku Café Coffee Day reagují uživatelé velmi pozitivně.
  • Realizované soutěže se osvědčily a splnily svůj cíl.
  • Dobře funguje vytvoření „záložky“ pro mobilní zařízení.
  • Komunikaci je vhodné propojit s PR aktivitami mimo sociální sítě.
Data, kreativita a skvělý servis. To jsou hodnoty, které prosazuji v Digital Native Agency. V online oblasti se pohybuji již více než 10 let a baví mě hlavně komplexní marketingové kampaně a integrace digitálního marketingu do prostředí společností.

Komentáře