Co dělat, když váš reklamní účet vlastní agentura?

Jan Pátek

28. 6. 2016Návody

Klient má zájem o realizaci Facebook kampaně a jeho reklamní účet vlastní jiná agentura nebo mediální společnost. To je problém, se kterým se jako online agentura setkáváme celkem často. K tomu by samozřejmě v ideálním případě vůbec docházet nemělo. Reklamní účet má vždy patřit koncovému klientovi, který sám bude rozhodovat o tom, kdo bude moci s účtem pracovat a využívat jeho data.

Hlavním důvodem je možnost pokročilé práce s daty a funkcionalitami Facebooku a samozřejmě transparentnost. Klient by vždy měl vědět, co se na jeho účtu děje a kolik se reálně investuje peněz. Jeden z kroků samotného Facebooku proti netransparentnosti je i zrušení zastaralé platformy Facebook Exchange, kde klient, který tyto nástroje využíval, přesně nevěděl, jaké jsou reálné náklady na reklamu.

Za svého působení v onlinu jsem se několikrát setkal s tím, že klient vůbec neměl přístup k reklamnímu účtu a “performance” agentura mu pouze přeprodávala kliky z kampaní. Tím pádem klient ani neměl ponětí, jaké jsou reálné náklady, a o nějakém měření cílů ani nemluvím. Zde je samozřejmě také chyba na straně samotného klienta, který na agenturu nekladl požadované nároky.

Může se také stát, že se setkáte s argumentem, že takové nastavení je nezbytné pro zajištění toho, aby útrata za reklamu na Facebooku plynula přes zprostředkovatele. Reklamní účet a platební metoda jsou ovšem dvě různé záležitosti a mohou mít různé majitele, tedy například klienta v případě reklamního účtu a agentury v případě platební metody.

Proč by agentura neměla vlastnit váš účet?

  • Při práci s reklamou na Facebooku se často pracuje s daty. A často i s nejcennějšími daty, která máte. Pokud je ale vlastníkem účtu agentura, uvědomte si, že potom i agentura vlastní vaše data (seznamy zákazníků, návštěvníky vašeho webu, statistiky webu a další).
  • Nemáte přehled o tom, kdo má na účet přístup.
  • Jelikož možná ani nemáte přístup na účet, nevíte, jaké jsou reálné náklady.
  • Agentura vám kdykoliv může odebrat přístup k reklamnímu účtu. Mělo by to být ale naopak – klient bude přiřazovat práva partnerům a účet mu vždy zůstane.

Jak správně postupovat?

  • Založte si vlastní Business Manager na vaši firmu.
  • Přidejte si do něj veškeré assety, které máte jako firma k dispozici (stránky, reklamní účty, Instagram účty, katalogy a podobně).
  • Pokud nemáte reklamní účet, vytvořte si v ho Business Manageru (1 projekt = 1 URL = 1 reklamní účet). V Business Manageru je možné vytvořit defaultně 2 reklamní účty, ale po zažádání je limit navýšen na 1 000.
  • Sdílejte stránku, reklamní účet a pixel s vaší agenturou s omezenými právy (pro správu reklamních kampaní postačí role Inzerent). Pro tuto aktivitu je nutné být administrátorem vašeho Business Manageru.

Jak přiřadit účet agentuře?

V nastavení vašeho Business Manageru si zvolte reklamní účet a u něj klikněte na tlačítko Assign Partner.

01_prava-k-uctu

Nechte si od agentury poslat Business ID. Klient ho zjistí tak, že si otevře svůj Business Manager a v URL ID uvidí tento formát:

https://business.facebook.com/?business_id=XXXXXXXXXXXXXXX

ID zadejte a klikněte na možnost Next.

02_prava-k-uctu

Přidělte agentuře potřebnou roli. Pro správu kampaní je dostatečná funkce Inzerent.

03_prava-k-uctu

Partner byl přiřazen k vašemu reklamnímu účtu.

04_prava-k-uctu

V nastavení reklamního účtu najdete partnera pod položkou Partners a můžete mu kdykoliv práva odebrat.

05_prava-k-uctu

Potvrdíte odebrání a agentura ztratí přístup k účtu.

06_prava-k-uctu

Jan Pátek
Také máte dojem, že by článek mohl inspirovat nebo poučit vaše kolegy? Sdílejte ho s nimi!
V agentuře Business Factory (Facebook Marketing Partner) vedu marketingový team. Mezi naše klienty patří například Česká Spořitelna, Mall.cz, Zoot, Peugeot, Tesco, FTV Prima a spousta dalších. Mimo jiné vyvíjíme reklamní platformu ROI Hunter zaměřenou na výkonnostní marketing na Facebooku. Sídlíme v Brně, ale pobočky máme v Praze, Sao Paulu, Berlíně, Dubai a Varšavě.

Komentáře