Co odhalil výpadek platforem Facebooku

10. 7. 2019Novinky z Facebooku

Ve středu a ve čtvrtek 3. 7. – 4. 7. se platformy Facebooku potýkaly s už třetím výpadkem během tohoto roku. Ten zasáhl hlavně Evropu a východní pobřeží USA. Tentokrát měli uživatelé problém se zobrazováním, ukládáním a posíláním fotografií, videí a audio zpráv.

V březnu měl Facebook velký výpadek, který byl prý způsobený konfigurací serveru. V dubnu následovala druhá porucha a minulý týden třetí. Facebook na svém Twitteru přiznal problémy v oba dva dny, uživatelům se omluvil a uvedl, že pracuje na řešení problému. Část uživatelů zaznamenala jen pomalejší chod aplikací a nástroje jim fungovali bez problémů, někteří se naopak nemohli na sociální sítě ani přihlásit.

Problémy výpadku začaly ve středu 3. 7. kolem 15:00 a některé přetrvávaly až do dopoledních hodin 4. 7. Zasáhly území Evropy a postupně se rozšířily do některých států v Americe, Asii a Indonésii. Neoficiální zdroje tvrdí, že výpadek způsobila běžná údržba.

Výpadek ale odhalil zajímavé poznatky, ohledně toho, jak AI (umělá inteligence) označuje tagy fotografií a jak je katalogizuje. Místo některých obrázků se v době problému objevily tagy, které jim přidělují roboti strojového vidění.

U prázdných fotografií jste měli možnost vidět popisky jako:

  • obrázek může obsahovat osobu/osoby s úsměvem, vousy, uvnitř domu
  • osobu, která tančí, stojí, sedí
  • obrázek obsahuje psa, kočku, květinu, stromy, nebe, přírodu, noc, mraky

Popisky fotografií Facebook využívá od roku 2016 k tomu, aby nevidomí uživatelé věděli, co se na vizuálním obsahu nachází. Instagram tagování fotografií začal testovat v loňském roce. Jestli označování obrázků Facebook využívá i k jiným účelům, například k cílení reklam, není známé.

Už nyní pro vás připravujeme článek s několika tipy, co dělat v případě dalšího výpadku. Sledujte Newsfeed.cz.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře