Co pro stránky znamená update funkce „hide“?

10. 9. 2015Novinky

Facebook nedávno updatoval uživatelskou funkci „hide“ v News Feedu. Chce totiž, aby se uživatelům zobrazoval co nejrelevantnější obsah. Co tyto změny znamenají pro správce stránek?

Cílem News Feedu je zobrazovat uživatelům obsah, který je zajímá. Akce, které uživatelé na Facebooku provádí – lajkování, komentování nebo sharování postů – přitom patří mezi hlavní faktory, podle kterých sociální síť určuje, co zobrazit na top pozicích. Facebook kromě toho umožňuje skrýt ty posty, které v News Feedu vidět nechcete, čímž se dozví, které druhy příspěvků uživatele nezajímají. Díky tomu pak může optimalizovat podobu News Feedu a přizpůsobit obsah uživateli co nejlépe. Nedávný update funkce „hide“ přitom s sebou přinesl drobné změny i pro správce stránek.

K čemu je „hide“ postů?

Mnoho uživatelů volí funkci skrýt příspěvek zejména proto, že se jim daný obsah zkrátka nelíbí nebo je příliš neoslovuje. Většina z nich přitom používá tlačítko „hide“ spíše příležitostně. Na Facebooku ale existuje i malá skupina těch, kteří pravidelně skrývají velký počet postů, a to dokonce i tehdy, jakmile je olajkují nebo okomentují. Narozdíl od ostatních však není známkou chování této skupinky negativní signál, který říká, že se jim obsah nezamlouvá. Naopak, chtějí sledovat příspěvky podobné těm, které skryli, nadále.

fmb-hide-post

Zdroj: adweek.com

Aby Facebook vyšel vstříc těm, kteří využívají funkci „hide“, a naservíroval jim ještě relevantnější obsahové menu, přišel nedávno s malým updatem News Feedu. Výsledkem je, že této skupině uživatelů se začalo zobrazovat větší množství příspěvků postovaných stránkami a přáteli, s nimiž jsou ve spojení, než v minulosti.

Jak update ovlivní stránky?

Stručně řečeno, díky updatu funkce „hide“ uvidí uživatelé větší množství obsahu v News Feedu, z čehož lze také předpokládat, že budou i více postů skrývat. Celkové číslo skrytých příspěvků na Facebooku se tedy zvýší, což zaznamenají i správci stránek v metrikách na Page Insights. Facebook ovšem neočekává, že by to nějak významněji poznamenalo distribuci jejich obsahu.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře