Co ukázal průzkum 22 milionů business příspěvků?

24. 2. 2021Novinky

Společnost Socialinsider zkoumala přes 22 milionů příspěvků, které loni na sociálních sítích zveřejnily firmy z 35 oborů. Která platforma je nejvíc trendy? Kde značky zaznamenávají největší engagement? A jaký typ formátu nejraději používají? Podívejte se a inspirujte se.

Brand engagement rate

Nejpopulárnější platformou z pohledu firem je aktuálně Instagram. Na něm je aktivních stále více značek. Průměrná míra zaujetí tu dosahuje 6,39 %. V roce 2019 přitom činila 1,08 % a meziročně stoupla o 1,16 %.

Míra zaujetí na Facebooku zůstává nižší. Napříč obory hlásí průměr 0,26 %. Nicméně průzkum zaznamenal malý meziroční nárůst engagementu o 1,44 %. Na Facebooku se tak většina zájmu točí kolem reklam. Engagement v tomto pohledu se meziročně prakticky nezměnil.

Vizuální obsah

Všechny zkoumané firmy si jako primární typ obsahu pro sociální sítě vybírají obrázky. Z 84,16 % je značky vkládají na Instagram a ze 75,14 % na Facebook.

Frekvence postování

Na Instagram feedu frekvence zveřejňování příspěvků klesla o 6,22 %, protože firmy nově obrací pozornost na Stories. Průměrná měsíční frekvence zveřejňování příspěvků na Facebooku se naopak zvýšila přibližně o 6,40 %.

Na Facebooku vkládá nejvíce příspěvků obor sportovní média a magazíny. Na Instagramu pak sportovní média a ecommerce.

TOP engagement

Nejúspěšnějšími profily na Instagramu, co se týče zájmu uživatelů, jsou značky z oblasti politika, vzdělávání a aerolinie. Ty mají vůbec největší průměrnou míru zaujetí ze všech oborů. Na Facebooku to je pak politika, konglomeráty, průmysl a zdravotnictví.

Zajímá vás více? Projděte si celou studii.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře