#discoverfbig: Význam mobilů i třívteřinového publika poroste

5. 11. 2015Novinky z Facebooku

Včerejší konference Discover Facebook and Instagram, na které nechyběly agentury i brandy zvučných jmen, poodhalila zajímavé prognózy do budoucnosti, inspirativní čísla i novinku, kterou sociální síť bude v nejbližší době launchovat.

Mobil a video vládnou světu

Minimálně tomu sociálnímu. A jejich popularita den ode dne stoupá. Podle Country Directora Facebooku Roberta Bednarského, který event #discoverfbig zahájil, se Facebook totiž velmi rychle mění na silnou video platformu a do roku 2019 půjde globální internetový traffic právě přes video.

Na Facebook se už dnes připojuje bezmála 1,4 miliardy lidí a shlédnutí videí denně pokoří hranici 4 miliard, z toho 75 % přes mobilní zařízení. Menší obrazovka mobilů totiž tolik neodvádí pozornost jako počítač, a proto Bednarski předpokládá, že během pár let se mobil stane náhradním PC. Upozorňuje však, že se prohloubí propast mezi tím, kolik obsahu se vytvoří, a tím, kolik ho uživatelé zvládnou zkonzumovat. Proto bude nezbytná personalizace obsahu. A alfou a omegou budou příběhy, které musejí být co nejrelevantnější.

20151104_101330

Robert Bednarski, Facebook Country Director

Vyprávějte, ale kreativně

Rostoucí popularita mobilní platformy i videí je tak velkou výzvou pro marketéry, ovšem spolu s ní poroste i konkurence. Jedním ze základních pravidel, jak uspět, je být kreativní, vyprávět příběhy a ne fakta a hovořit k lidem, nikoliv na lidi. Vše je dnes přitom především o vizuálním zážitku, text pomalu odchází do pozadí. Potřebu fantazie a kreativních kampaní zdůraznila také obchodní manažerka Facebooku pro střední Evropu Sylwia Barthel de Weydenthal. Ta navíc přiblížila význam tzv. třísekundového publika. O tom, zda reklama zaujme, totiž rozhoduje prvních několik vteřin videa. To potvrdil také Peter Podolinský, Client Partner Facebooku pro Česko a Slovensko, a upozornil, že zaujetí videem musí fungovat i bez zvuku.

20151104_125841

Peter Podolinský, Facebook Client Partner

Brand awareness čeká optimalizace

Kampaně, zejména pak na Instagramu, by měly ukázat brand z jedinečného úhlu pohledu. Měly by přiblížit lifestyle značky, podat fanouškům zajímavé momenty a přitom zasadit produkt do příběhu, který bude po technické stránce ztvárněn kvalitní kamerou nebo fotoaparátem, bude mít zajímavou kompozici, světlo i detail.

Podle Rustama Ziganshina, Agency Partnera Facebooku, má dnes Instagram totiž už 400 milionů uživatelů, kteří se na síť měsíčně připojí. Denně se na něm také nasdílí bezmála 70 milionů fotek. Prozradil také, že na Instagramu lidé nečerpají pouze inspiraci, ale vyhledávají i informace o produktech a službách. To dělá například až 63 % mileniálů. Na ty by marketéři měli cílit opět kreativně všemi možnostmi, které Instagram nabízí – pomocí širokoúhlých fotografií, 30vteřinového videa nebo odkazovými carousel ads.

20151104_135144

Christian Heinemann, Regional Product Marketing Manager

Christian Heinemann, Regional Product Marketing Manager, nakonec poodhalil zajímavou novinku, na kterou se můžeme těšit v následujících pár týdnech. Facebook se totiž rozhodl zavést optimalizaci brand awareness. Díky ní budou marketéři moci oslovit uživatele, kteří reklamě věnují větší pozornost.

Sdílejte článek, ať je vaše okolí zase o něco chytřejší :)
Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře